QueenPearls Toughness Training


QueenPearl
 Share

Recommended Posts

Hmm...der er ingen fugle der synger eller lignende, men lidt "GRRRUUUUNNNT" kan der godt være en gang i mellem!!

:smile:

Hey Shanti,

Hyggeligt at hilse på i dag :bigsmile: Hold da op, du er sej! :devil:

Jeg skal vist lige arbejde på min kondi for at følge med he he... Hvis det stod til mig, så lavede vi kun måtte-flip og måtte-dragging i dag :tongue:

Ses vi torsdag til endnu en omgang?

Anna.

(og ja, de "GRRRRUUUUNNNT" lyde var svære at holde inde :laugh:)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hey Shanti,

Hyggeligt at hilse på i dag :bigsmile: Hold da op, du er sej! :devil:

Jeg skal vist lige arbejde på min kondi for at følge med he he... Hvis det stod til mig, så lavede vi kun måtte-flip og måtte-dragging i dag :tongue:

Ses vi torsdag til endnu en omgang?

Anna.

(og ja, de "GRRRRUUUUNNNT" lyde var svære at holde inde :laugh:)

I lige måde, godt vi tøser var så stærk repræsenteret i går!!! :devil: Oh yeah!

Og ja, vi ses i morgen til endnu en omgang morgen-vanvid.

Onsdag - lidt BJJ

Gårsdagens træning kunne godt mærkes i benene, men jeg var ikke fuldstændig smadret så det var fint. Sidste BJJ dag inden stævnet i dag, så skal man passe på fordi det er tit nu de dumme skader kommer. Gav den gas i starten af træning med sparring. Først tævede jeg min veninde i et par runder, og bagefter fik jeg tæv af instruktøren. :laugh: :laugh: Efter det valgte jeg kun at køre en smule af situationssparringen, der var ikke så mange med af os som skal kæmpe, og skadespotentialet ved så at køre med mange meget ivrige begyndere som ikke selv skal kæmpe er ret stor, så jeg valgte at lade være.

Glæder mig ok meget til på søndag, i morgen bliver sidste træningsdag, så skal der slappes af og arbejdes på den psykiske forberedelse - den tæller også rigtig rigtig meget. Lørdag tager jeg op og ser på/coacher hvidebælterne. Det er selvfølgelig meget sjovt, men det plejer at dræne lidt en for energi at se på stævne hele dagen før man selv skal kæmpe - jeg må bare prøve at være afslappet og ikke tænke for meget over mine egne kampe.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag - HardCore i FDK Nørrebro

Da GPT morgentræning var aflyst var det faktisk ikke mening jeg skulle træne i dag, da BJJ chefinstruktørerne fra Brasilien (som er pt i Malmø) skulle have været her til KBH og vi skulle have været ude og spise og lidt i byen. Med de aflyste fordi der var for meget de skulle ordne inden stævnet i weekenden, så jeg fik trænet alligevel.

Var lidt sløv og har lidt søvnunderskud, så jeg besluttet mig for at køre lidt stille og roligt, jeg gider heller ikke få en eller anden mærkelig DOMS der ikke går væk inden jeg skal på måtten søndag. Men endte selvfølgelig med at give den nogenlunde gas til HC. Højdepunkter var klart flere TGU's med 20kg KB og nogle næsten-pistols (fik lidt hjælp af Cat). Plejer jo ikke at skrive specifikt noget fra HC, men vil lige følg med i min udvikling med den 20kg KB

TGU

20kg, 4/4

20kg, 3/2

Allerede en forbedring fra sidste gang, og jeg fik faktisk også svedt godt mens jeg lavede dem :laugh:

HC var blevet invaderet af en flok MOL'er - hyggeligt at få hilst på jer bagefter!

Og til allersidst fik jeg en mega god chokolade snegl af Linis....mmmmm den var bare MUUUUMMMS!!!! :4thumbup: :4thumbup:

Inspireret af mine næsten-pistols skulle jeg lige prøve herhjemme - og det lykkedes!! Sidst jeg prøvede for nok under en måned siden var jeg laaaang fra. Den er ikke så flot endnu men den var der!

Pistol

bw, 1/1 (PR)

Weee.....3-4 helt nye PR på en uge!!! :bigsmile:

Nu står den på ren afslapning undtagen måske en gåtur, inden jeg skal kæmpe til Scandinavian Open BJJ på søndag. Tør ikke rigtig kigge på vægten da jeg kan mærke jeg har lidt ekstra væske i kroppen, men holder jeg kosten "light" de næste to dage så får jeg ingen problemer, og skal heller ikke bekymre mig om ikke at kunne få morgenmad eller noget.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Nu står den på ren afslapning undtagen måske en gåtur, inden jeg skal kæmpe til Scandinavian Open BJJ på søndag.

Hey :cool:

Sjovt at hilse på dig igår. Du må have held og lykke på søndag :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Søndag - Scandinavian Open BJJ

Så blev det tid til at kæmpe igen.

1 x Guld i min vægtklasse, 1 x Bronze i den åbne vægtklasse

:superman:

Er godt tilfreds med resultatet. Havde to kampe i hver klasse, og faktisk de samme to modstandere i både min vægtklasse og den åbne, og i samme rækkefølge. :laugh: Havde håbet på at få nogle af de små tøser i den åbne klasse, men sådan gik lodtrækningen åbenbart ikke.

Vejede ind på lidt over 67kg med Gi'en, så næsten 2kg under grænsen. Og for nok første gang havde jeg rigeligt med carbs i kroppen!! Dejligt at kunne spise ordentlig dagen før uden at skulle bekymre sig om vægt, men også lidt mærkeligt, jeg holdt godt øje med den alligevel.

Lagde ud med at møde en judopige jeg har vundet over nogle gange, men første kamp er altid lidt svært, man skal lige komme i gang. Styrede hende fra lukket guard hele tiden og fik lidt point for et sweep, men jeg skulle have været mere aktiv. Det var semifinalen. Finalen var også mod en pige jeg har mødt før, hun har vundet over mig nogle gange og jeg havde vundet over hende en gang. Vi havde en rigtig rigtig hård kamp, hun er dygtig og er desuden super monster stærk. Jeg vandt 8-0 tror jeg.

I den åbne var det som sagt samme modstandere og samme rækkefølge. I den første kamp submittede jeg hende efter 3 minutter, så det gik meget bedre. Semifinalen tabte jeg så 2-4. Havde en god og hård kamp, men jeg åbnede mig lidt mere og prøvede nogle flere ting, men det gjorde også at hun fik nogle flere åbninger. Til sidst da hun kom foran pakkede hun sig sammen og stallet, og jeg kunne ikke få noget.

Alt i alt en god dag!! :bigsmile: :bigsmile: . Kondi'en var fin, og jeg kan mærke at jeg er blevet stærkere, men hende jeg tabte til var stadig en del stærkere end mig. Hun er syg syg stærk :crazy: det var slet ikke til at rykke i hende, og jeg brugte alle mine krafter og teknik. Min teknik kørte også fint, jeg lavede nogle gode ting, men som altid så er jeg stadig bedre til træning.

Glæder mig til at træne igen, blive stærkere til næste gang, og rette op på alle de små fejl!

Et billede fra podiet fra vægtklassen:

post-15080-1192993716_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Torsdag morgen

GPT #3

Pure evil :devil: :devil: :crazy:

I hvert fald lige så hård som GPT#2, og lidt (endnu) længere bane.

Lir på ring, rebtræk, måtte-tackling, lidt KB, osv. Det er godt nok ikke meget jeg kan på de ringe. Det kunne lige blive til et par pushups. Prøvet på en enkelt dip, men kun ikke komme hele vejen op igen. :laugh:

Torsdag aften

Nåede desværre ikke så meget frokost i dag, og sammen med dårlig søvn i nat, så var jeg pænt smadret da jeg skulle i FDK Nørrebro.

Lidt styrketræning

Bænk:

35kg, 5

40kg, 5

42,5kg, 3

45kg, 2

DL:

50kg, 4

60kg, 4

...og så skulle jeg bare ikke mere af det...så videre til

HardCore med Kauf

Rigtig god time, var mega træt til at starte med men gav den gas alligevel. Fortsat så meget som muligt med 20'en, og fik lavet både TGU, swings, high pulls og snatches med den. Så mon ikke jeg snart skal have mig sådan en herhjemme. :tongue:

Cykel: 25km

Var også lige en tur forbi min sponsor, og hent lidt proteinforsyninger, en sports bh og en rashguard. :4thumbup: :bigsmile: Fik mig også en bøtte Kreatin, så nu skal det prøves. Bliver spændende at se hvad min krop siger til den.

Link to comment
Share on other sites

GRRRR :devil:

Godt kæmpet i dag, verdensmester-inde :wink::king:

Og tak for personlig beskyttelse på vej hjem af de mørke gader på nørrebro, det er fedt at være mandsopdækket på den ene side og have en 32 kg. tung kugle man kan kyle med på den anden side :devil::tongue:

- Den 20'er skal du da bare ha'!!! Den må sponsoren klare :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hey Girl :cheer:

Er du frisk i aften :devil: :devil: :devil: ??? HarCore??? :yahoo: Styrke??? :superman:

- eller er du hostende og hjemmegående :unsure::crazy: ?

God bedring hvis det er slemt :bigsmile:

:firebounce: Cat

Jeg er lidt usikker....har nu stenet hele dagen hjemme og er ved at blive sindssyg...hoster overhovedet ikke, bare lidt småond i hals. Har en ide om at måske er det ikke så godt med for meget høj puls m.m....skal du køre noget styrke inden/efter i FDK?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er lidt usikker....har nu stenet hele dagen hjemme og er ved at blive sindssyg...hoster overhovedet ikke, bare lidt småond i hals. Har en ide om at måske er det ikke så godt med for meget høj puls m.m....skal du køre noget styrke inden/efter i FDK?

Tjae... nogle gange hjælper en omgang træning, andre gange bliver det værre :innocent: .... Så synes du selv skal finde ud af hvad du er klar til :smile:...

Jeg havde planer om lidt styrke efter HC :superman: (egentlig var planerne før, men har lige nogle ting der skal ordnes herhjemme først :blush: )... og nu er der jo snart kun 1 time til :crazy: .. har jo nærmest travlt :tongue: ...

Link to comment
Share on other sites

Heheh ja... var lige ved at skrive at det lyder meget godt :4thumbup: men at du vist havde postet i forkert log... *G*

Sorry... Tænkte at jeg lige ville gå via din log i min (så jeg ikke skulle søge på den) :innocent: .. men glemte så at klikke videre... Sagde jeg at jeg havde lidt travlt :unsure::tongue:

Beklager, skal ikke ske igen

:laugh: Cat

Link to comment
Share on other sites

Fredag - 1,5 times SW

Efter to hele dag uden træning (!!!!! fuldstændig uhørt!!! :w00t:) inkl. igår hvor jeg var småsyg, var jeg klar igen idag. Kunne mærke det er læææænge siden jeg har kørt meget submission wrestling (det er måske blevet til 2 gange på 3 mdr? - slet ikke nok), så jeg er bare SÅ rustent. Vi lavede lidt sparring fra stående clinch, som jeg synes altid er sjovt, men det er knap så sjovt at blive taget ned på double-leg flere gange af begyndere... :sneaky2::mad: Nå, men så kan jeg sgu lære at pas min SW træning mere!!

Kost & vægt update

Har ligget forholds stabilt på omkring de 65kg siden ca en uge før Scandinavian Open, og har ikke decideret været på kur siden, da jeg ikke havde brug for at komme ned i vægt og synes jeg kunne så lige så godt for en gangs skyld ikke have været på kur op til et stævne. Tror jeg arbejder stille og roligt på at få smidt 1kg mere, men jeg skal også lige snart have målt fedt-% før jeg så vurdere hvad jeg gøre. Lige pt. synes jeg der er langt til at kunne ligge på de 62kg som jeg skulle ligge på hvis jeg skal til at gå en vægtklasse ned. Jeg har heller ikke travlt, men skulle selvfølgelig start i meget god tid hvis jeg ikke skal miste muskelmasse.

Uanset hvad skal jeg have (endnu mere) styr på kosten, har bestilt et par bøger over Amazon, synes jeg mangler lidt inspiration til vegetarisk proteinkilder. Fik lidt fra Bogs om at skifte hytteosten med fromage frais nogle gange, og noget om noget quinoa. Men lige nu får jeg ca. 50g protein fra hytteosten, og ca. 50g fra proteinshake, og det er jo altsammen mælkeprodukter. Så får jeg nok 20-30 mere fra alt muligt andet (æg, og andre ting som der også er lidt protein i). Det har jo også fungeret fint, men jeg har en ide at det ville være endnu bedre hvis jeg kunne få flere forskellige kilder til min protein. Så det er mit næste kostprojekt - uanset om jeg skal cutte lidt mere eller ej.

Træningsplaner

Næste vigtig stævne bliver EM i slutning af januar, men jeg er lidt usikker på om jeg egentlig tager afsted. Vi bliver muligvis tre i samme bælte- og vægtklasse fra samme organisation, og så gider jeg ikke. Jeg fik jo sølvet i år, og har i det hele taget gjort mit i år i den klasse. Desuden hvis vi er fra samme organisation plejer man så ikke at kæmpe mod hinanden, og så er det en rimelig spildt tur til Portugal. Om jeg tager afsted eller ej, skal jeg lige have op-prioriteret min SW træning, ellers kommer jeg til at halte for langt bagud i det.

Udover det har jeg det godt med at bruge 2 gange om ugen på styrke/konditræning, så det vil jeg så vidt muligt blive ved med at gøre. Hvis jeg ikke skal længere ned i vægt skal jeg muligvis til at gaine en smule muskel, og så skal jeg nok til at styrketræne lidt mere, og noget anderledes.

Edited by QueenPearl
Link to comment
Share on other sites

Lørdag - lidt leg med KB'er!

Var jo ikke til HC i torsdags, så fyrede lige en lille omgang træning af herhjemme...også længe siden min kettlebell var blevet brugt, den stakkels ting var ved at samle støv!! :unhappy:

TGU, 16kg

Pyramid ned fra 4, ingen pause undtagen håndskift.

Snatch, 16kg

10/10, 5 sæt

Få pauser i mellem

Military press, 16kg

3/3, 2 sæt

Supersættet med:

Pistols, bw

2/2, 2 sæt (sidste rep på hvert ben gik ikke rigtig)

Og i aften skal jeg feste.... :bigsmile: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Mandag - 1,5 times BJJ

Kunne ikke nå blåbæltetræning til tiden så nåede kun at få lidt tæsk af instruktøren i 5-10 minutter. Der fik jeg også godt nok tæsk, blev tappet ca. hver 20. sekund. Til træning lavede vi en masse fra butterfly guard, og det er længe siden jeg har øvet mig på det. Det gik knap så godt med at sweepe derfra, til gengæld var der heller ikke andre der kunne få lov til at gøre det mod mig.

Onsdag morgen

Efter en uges tid med småsygdom, ikke så meget energi, fest i weekenden, PMS, ingen motivation og alverdens andre dårlige undskyldninger :blush: besluttet jeg mig for i morges at nu var det nok - slut med dovenskab!!!! Der skal trænes, der skal gaines, der skal cuttes. :devil::devil::superman:

Pga workshops/møder og forberedelser deraf på arbejder når jeg nok ikke Dark Side morgentræning særlig tit, og måske ikke så meget HardCore som de sidste par uger, men for så ikke at forsømme mine Dark Side pligter, må jeg bare tage den hjemme et par gange om ugen.

Den plan blev skudt i gang i dag - det var ikke meget jeg kunne nå fordi det var først i morges jeg vågnede med min nyfudne motivation og havde derfor ikke så meget tid inden arbejde. Men lige et kvarter blev det til med kettlebells:

TGU

16kg, 5/5

Snatch

16kg, 10/10, 5 sæt

Kørte snatches næsten uden pause og med meget mere energi og eksplosivitet end jeg nok nogensinde har gjort, jeg tror det har givet en del at lege lidt med 20-kgs Kettlebell. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag - 3 timers BJJ

Vi fik besøg af Leo Vieira i går, som er en af chefinstruktørerne for hele organisationen og har vundet verdensmesterskaberne rimelig mange gange. Men inden seminaret fik jeg lige godt 30-40 mins sparring. Kørt med den samme lillabælte hele tiden og blev bare mast rundt, men fik at vide at jeg var alligevel god til at holde pres og komme ud af de dårlige situationer. Desværre kom jeg også til at tappe ud lidt sent på en kimura - jeg kunne ikke mærke det med det sammen, men min skulder brokkede sig en del senere på aften og stadig også i dag. Så nu skal jeg lige passe på med at bruge den for meget i hvert fald den næste uges tid.

Selve seminaret var fantastisk, vi arbejdede med en masse fra half-guard, gode principper og detaljer på som jeg er sikker på gøre at jeg snart kan komme til at bruge min half-guard mod selv de tunge og gode... :devil::devil:

Bagefter var vi ude og spise og jeg var først hjemme kl halv tolv, så der var ingen ekstra energi til at komme lidt tidligere op og køre lidt med kettlebells derhjemme i morges. Men det ville nok heller ikke have været så smart at lave for mange snatches med min dårlig skulder.

Har haft mega travlt denne uge med at afholde workshops/seminarer på arbejde, og det har godt nok taget en del af min energi og overskud, specielt da jeg stadig er meget ny i det. Det har også givet en masse og jeg synes det er sjovt, er bare lidt smadret i hovedet efter jeg har stået og faciliteret i fire timer. Næste uge ser ikke ud til at blive væsentlig meget bedre, men håber på at have energi og nå lidt mere træning i denne uge alligevel.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag - 3 timers BJJ

Vi fik besøg af Leo Vieira i går, som er en af chefinstruktørerne for hele organisationen og har vundet verdensmesterskaberne rimelig mange gange. Men inden seminaret fik jeg lige godt 30-40 mins sparring. Kørt med den samme lillabælte hele tiden og blev bare mast rundt, men fik at vide at jeg var alligevel god til at holde pres og komme ud af de dårlige situationer. Desværre kom jeg også til at tappe ud lidt sent på en kimura - jeg kunne ikke mærke det med det sammen, men min skulder brokkede sig en del senere på aften og stadig også i dag. Så nu skal jeg lige passe på med at bruge den for meget i hvert fald den næste uges tid.

Selve seminaret var fantastisk, vi arbejdede med en masse fra half-guard, gode principper og detaljer på som jeg er sikker på gøre at jeg snart kan komme til at bruge min half-guard mod selv de tunge og gode... :devil::devil:

Bagefter var vi ude og spise og jeg var først hjemme kl halv tolv, så der var ingen ekstra energi til at komme lidt tidligere op og køre lidt med kettlebells derhjemme i morges. Men det ville nok heller ikke have været så smart at lave for mange snatches med min dårlig skulder.

Har haft mega travlt denne uge med at afholde workshops/seminarer på arbejde, og det har godt nok taget en del af min energi og overskud, specielt da jeg stadig er meget ny i det. Det har også givet en masse og jeg synes det er sjovt, er bare lidt smadret i hovedet efter jeg har stået og faciliteret i fire timer. Næste uge ser ikke ud til at blive væsentlig meget bedre, men håber på at have energi og nå lidt mere træning i denne uge alligevel.

Sejt du får rullet så meget, og får noget god respons fra mestrene :devil:

Håber din skulder snart er klar igen, og at du får tid til noget HC :bigsmile:

Og godt at høre at du også giver den hele armen på arbejdet :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share