bryst muskulatur


wendten
 Share

Recommended Posts

jeg er 20 år og har trænet her i snart 2 år, her for ½ år siden mente jeg selv at mine brystmuskler ikke voksede optimalt, der var kun den nederste del af brystet der voksede, så var jeg inde på og læse mig frem til at hvis jeg tog bænk og brystpres hævet, ville jeg træne den øverste del? af brystet, det virkede også, nu er der bare det problem at den midterste del mangler, hvordan kan jeg få optrænet den

post-15531-1182426063_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Giv dine forældre skylden. Med andre ord er det dine gener der har bestemt hvordan musklerne hæfter og hvordan de overordnet set vokser hvis du "beder dem om det".

Du kan ikke gøre noget aktivt for at styre om en muskel vokser i den ene eller anden ende eller midten. Det følges pænt ad.

Link to comment
Share on other sites

ja det havde jeg også forventet, men er der ikke noget jeg kan gøre for at intensiverer presset på lige den muskel?

Brystmusklen ser ud som du selv har tegnet dem og går på tværs af kroppen som en vifte. Derfor kan du ikke træne dem som sådan på tværs af kroppen, men kun i et meget lille omfang den øverste kontra den nederste del. Der er desværre ikke noget at gøre udover bare at træne mere bryst og få mere masse på patkanonen overall.

Link to comment
Share on other sites

ja det havde jeg også forventet, men er der ikke noget jeg kan gøre for at intensiverer presset på lige den muskel?

Det er samme muskel, og området du har peget ud er blot den ene ende af de midterste fibre.

Alle brystøvelser uden vinkel (dvs. ikke incline eller decline) vil give mest stress på de midterste fibre, men forskellen er højst nogle få procent op/ned, og du kan stadig ikke flytte stresset langs fibrene.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share