Time to squat


Triple T
 Share

Recommended Posts

Jo længere bagud du smidder rumpetten og jo dybere du går under vandret, jo mere bagside får du fat i.

For at få fat i quads skal du lave frontsquat.

Er det så lige meget hvor bredt man står eller hvilken fodstilling man har (med front squat)?

MVH TripleT

Link to comment
Share on other sites

Når der nu allerede er en tråd igang om forskellige squat teknikker, så vil jeg da lige spørge, hvorfor man egentlig kører box squat? Hvad er fordelen i det?

Jeg bruger den personligt for at øve mig i, at sætte mig tilbage under løftet.

Derudover kan boxen være med til at øge din bundstyrke

Edited by 789
Link to comment
Share on other sites

Jeg kører for tiden Bill Starr 5 x 5 Intermediate, hvor jeg squatter tre gange om ugen. Jeg er i uge 5 ud af 9 uger nu og har lagt mærke til at jeg er begyndt at rende rundt med øm lænd til daglig. Det plejer jeg ikke at gøre og kan mærke det komme efter få sæt squat. Jeg tror det skyldes min teknik kombineret med den progression der er i programmet. Altså jeg er ikke vant til at squatte de kg som der er i det program.

Har ellers fået at vide at min teknik ser fin ud. Plejer at squatte med en lille plade under hælen indtil jeg får mine Adidas IronWorks II. Når jeg udfører øvelsen forsøger jeg også at fokusere på at have vægten på hælen og lade være med at læne mig fremover, selvom det er lidt svært.

Synes I jeg bør afbryde programmet eller bare fortsætte de resterende 4 uger?! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Synes I jeg bør afbryde programmet eller bare fortsætte de resterende 4 uger?! :smile:

Det er umuligt at afgøre over nettet.

Du må selv vurdere hvor slemt det er.

Selv ville jeg dog klart overveje at sætte belastningen ned, da ryg/lænde probs ikke er at spøge med...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share