Tulles tossestreger II


tulle
 Share

Recommended Posts

Torsdag d. 24/5:

Som ugens øvrige dage startede jeg med en gåtur, i dag 8 km, de fleste langs stranden :cool:post-1318-0-18196300-1337894064_thumb.jp

Først på aftenen gik turen så til FW til lidt "ved ikke rigtig om jeg gider, men nu gør jeg det alligevel" træning :4whip:

good mornings:

10 x 30 kg

3 x 8 x 40 kg

Så squattede jeg lidt med den og mærkede med det samme hvorfor det er jeg squatter i smith stativ, fik total avs i inderlåret, føles som en blanding af krampe og en let fibersprængning. Hvad det er jeg muligvis er begyndt at gøre forkert eller sket med mine lår siden det problem er opstået de senere år har jeg absolut no clue om!!! :blink:

BOR:

2 x 10 x 30 kg

2 x 8 x 35 kg

4 x 6 x 40 kg

squat i smith:

10 x 20 kg

4 x 8 x 30 kg

pull down, WG:

2 x 12 x 40 kg

2 x 10 x 45 kg

2 x 8 x 50 kg

bb curls:

5 x 10 x 17 kg

Til slut 30 min. på cross over cardio maskinen, avg :heartpump: 135, max :heartpump: 148.

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 25/5:

Part I foregik i FW:

bænk:

2 x 8 x 30 kg

6 x 40 kg

5 x 5 x 45 kg

5 x 5 x 40 kg

cleans:

5 x 20

clean and press:

5 x 5 x 30 kg

cleans:

10 x 20 kg

KB shoulder press:

4 x 8 x 12 kg

4 x 10 x 10 kg

KB snatches:

8 x 12 kg

3 x 5 x 16 kg

2 x 8 x 12 kg

db flies:

12 x 7 kg

12 x 8 kg

2 x 10 x 9 kg

cable standing cross row:

2 x 10 x 5 kg

2 x 10 x 7,5 kg

db front raises:

2 x 10 x 6 kg

ss

lat raises:

2 x 10 x 6 kg

ss

inc rev crunches:

4 x 12

OH db ext:

2 x 12 x 5 kg

3 x 10 x 6 kg

push down:

2 x 12 x 10 kg

2 x 10 x 15 kg

Eftermiddagen var buisness as usual, afslapning foran giroen (hvad skal jeg dog stille op med al den fritid jeg pludselig får igen næste uge??? :tongue: )

Part II:

Ingen morgen gåtur i dag så det rådede jeg bod på om aftenen med en tur der endte med joggetur i stedet!

distance: 7,65 km.

tid: 44.15 min.

avg :heartpump: 138

max :heartpump: 165

Lækker tur og selvom det klokken havde passeret 20 var der stadig proppet ved stranden hvor jeg følte mig temmelig malplaceret som den eneste motionist blandt grillende, isspisende, øldrikkende mennesker :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 26/5:

Både morgen og aftengåtur i dag. Og en meget kort og slap træning i FW imellem :raisebrow:

rumænsk dl:

5 x 60 kg

fra stepbænk:

5 x 5 x 60 kg

3 x 5 x 70 kg

chest supported row, one arm:

2 x 10 x 20 kg

2 x 10 x 25 kg

4 x 8 x 30 kg

stiff arm push down:

2 x 12 x 15 kg

3 x 10 x 20 kg

pinwheel curls:

2 x 12 x 5 kg

3 x 10 x 6 kg

cable crunches:

4 x 12 x 25 kg

ss

lying cable curls:

4 x 12 x 10 kg

technogym kinesis high pull:

4 x 12 x 10 kg.

Synes ikke der var meget power at byde ind med i dag :unsure: Men det var selvfølgelig også 5. dag i træk med vægte!

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 27/5:

Endnu en dag hvor jeg vågnede velsignet med en væskeophobning af dimensioner, kunne næsten ikke bøje mine fingre allerede i aftes :mad:

Er unægteligt ved at være en kende irriteret og måske også en smule panik. Har i forvejen et lidt anstrengt forhold til min vægt så de her ture er ikke nemme at kapere :blush: Jeg husker stadig billeder af min mor i perioden op til hun fik konstateret basedov, en stofskftesygdom, hvor hun havde voldsomme mængder væske i kroppen. Og havde selv en periode tilbage i tiden hvor mit stofskifte var dykket så meget at endokrinologisk afd egentlig havde besluttet der skulle medicin til hvorefter det så rettede sig op på målstregen. Men tænker hver gang at nu er det nu, nu ér der noget permanent galt :eh:

Dagen bød primært på cardio, havde dog en halv times tid inden biketimen hvor jeg nåede lidt. Men musklerne var fortsat trætte, er ikke hardcore nok til at træne for mange dage i streg.... endnu :rolleyes:

db shoulder:

2 x 12 x 7 kg

2 x 12 x 8 kg

2 x 10 x 9 kg

bench dips (fødderne på gulv):

4 x 10

KB lat raises:

4 x 10 x 4 kg

one arm push down:

4 x 10 x 5 kg

Bikefit enkeltstart (sidste giro time)

tid: 50.24 min

avg :heartpump: 155

max :heartpump: 173

Cross over cardio maskine

tid:

45 min

avg :heartpump: 139

max :heartpump: 149

Biketimen var ikke voldsomt motiverende desværre. Til gengæld var maksin cardio ganske underholdende da jeg ramte et par afsnit af According to Jim :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 28/5:

Dagen bød, som planlagt, på en cykeltur på den nye :bike: Målet var at finde ud af hvor lang tid der var for mig til Gentofte ifald jeg føler for at cykle derud til behandling. Da jeg kom derud valgte jeg at nulstille mit ur hvilket var meget heldigt for på vejen tilbage glemte jeg flere gange at starte den efter stop ved lyskrydt (utroligt dårlig vane jeg åbenbart har) :4slap: Så missede i alt knap 5 km kunne jeg se da jeg tilbage på amager kørte forbi dr byen som var tæt på udgangspunktet. Valgte dog at forlænge turen hjem!

Tur 1, amager-gentofte

distance: 15,07 km.

tid: 46.12

avg :heartpump: 131

max :heartpump: 159

tur 2, gentofte-amager (omvej forbi fields, vestamager, løjtegårdsvej)

distance: 20,55 km (og så + ca 5, men de indgår ikke i data selvfølgelig, :4slap: igen)

tid: 59.35

avg :heartpump: 112

max :heartpump: 144

Så skal ihvertfald afsætte en time hvis jeg vil cykle derud fremover. Men der bliver nok også noget offentlig transport involveret, opdagede til min glæde OG gru at det er lige ved ikea, omg alt det skrammel jeg er i stand til at finde der når jeg hvert 2-3 år forvilder mig derind :freaked: :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 4/6:

Hej i loggen :smile: Har ikke lavet updates den sidste uge da denne kun har budt på gåture, en enkelt rolig joggetur og én gang lavintensiv cardio i FW. Efter jeg i nogle dage forrige uge og weekend havde følt mig træt og slap tænkte jeg det var nødvendigt med en lille pause. Ikke helt med min gode vilje :hmmm: Men så slog det mig, hvis nu jeg holder ihvertfald en uge uden vægte, kunne jeg jo lige fifle et hst program sammen og se om jeg kan holde mig til det i 8 uger (tålmodighed i forhold til at køre faste programmer er ikke min største force), men jeg træner jo i forvejen for muskelmasse for crying out loud så synes det ville være dumt ikke at vælge mine ynglingsøvelser og drage gavn af hst modellen :dumbbell_lift: Har så delt den i to split med 6 træninger om ugen, må se her den første uge om det bliver for meget, så må jeg slå dem sammen og køre 3 x fullbody.

Udover hst tænker jeg at begrænse højintensiv cardio i perioden og holde mig til gåture og lidt let i centret.

Selvom det optimale nok er de foreskrevne 9 dages dekonditionering så kunne jeg altså ikke vente mere i dag :innocent:

Dagen har således budt på:

Morgengåtur på 5,3 km.

HST, uge 1, dag 1. Ryg/ben/biceps. Brugte denne første dag på at tilpasse vægtene da næsten alle ved programlægning er udfra estimeret max.

Mave har jeg ikke i programmet, der varierer jeg øvelserne og kører som jeg nu synes, i dag sående cablecrunches og rev inc crunches.

Bikefit energy:

tid: 48.24 min.

avg :heartpump: 151

max :heartpump: 165

Ja jeg skrev jo begrænse den højintensive cardio :rolleyes: Men det VAR jo mandag og Ditte-dag, men holdt mig til kun den ene time og kørte ikke på fuldt blus!

Og så til dagens vilde oplevelse!!!!

Fik et opkald fra et nummer jeg ikke kendte og var lige ved at ignorere det. Men tog den, det var så en Morten fra fitness world, herfra forløb samtalen nogenlunde sådan:

Morten: vi har jo kørt giro d´italia og der var jo en hovedpræmie og den har du vundet!

mig:(er her stadig ikke sikker på om det er en der tager pis på mig) øhh ok vildt nok, hvad har jeg vundet?

Morten: du har vundet en ny cykel fra Avenue

mig: (bruger lige 10 sek på at opfatte det han sagde) det er bare løgn!!!! :4jumpy: Jeg har lige købt ny cykel for 14 dage siden!

Her til aften går jeg stadig og fatter det ikke helt og ved stadig ikke om jeg skal grine eller græde over det her cykelcirkus :w00t: Forstå mig ret, jeg er aboslut ikke ked af at have vundet(!!!!!!!!), men det er da så total ironisk at nu har jeg brugt flere mdr på at overveje at købe ny cykel og når jeg så endelig gør det så går der 14 dage så får jeg smidt en til lige i nakken :rofl2:

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med cyklen! Igen igen

;)

Tak... igen :bigsmile:

Træningsupdate:

Tirsdag d. 5/6:

HST uge 1 dag 2. I dag bryst/skulder/triceps, igen i dag tilpasning af vægte.

25 min. let cardio på cykel og cross over.

Aftengåtur på 5,47 km. :walking:

Onsdag d. 6/6:

HST uge 1, dag 3.

Skulle til gentofte i eftermiddag så tog cyklen med i s-toget derop (undskyld Gregers :tongue: ) og cyklede hjem, 15 km. :bike:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 7/6:

En dag der startede ganske forfærdeligt!!! Ikke så længe før kl 7 vågnede jeg v at det begyndte at gøre ondt i maven. Det blev værre.. og værre og til sidst føltes det som om maven skulle springe indefra samtidig med at der kom kvalme og opkastningsfornemmelser og så haglede sveden bare pludselig af mig, på mindre end et kvarter var jeg gennemblødt!!! :freaked: Må godtnok indrømme jeg blev noget bange de ca 40 min dette "anfald" varede og overvejede bla om jeg skulle vakle de ca 500 meter over til skadestuen. Heldigvis aftog det og en times tid efter det var startet var det helt ovre, nu var jeg bare ret mat.

Måske var det ikke det smarteste at tage op og træne ovenpå den omgang, men lovede mig selv at hvis jeg ikke havde kræfterne til at gennemføre stoppede jeg omgående. Det gik overraskende godt og var ikke hårdere end ventet.

Fik så vist brugt hvad der var tilbge af overskud i mig for resten af dagen var jeg træt, både fysisk og mentalt så det blev ikke til mere denne dag. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 8/6:

Lidt aktiv restitution med 2 x :walking: på hhv. 4,71 og 4,52 km. Og ca 15 km transportcykling hvis vi skal tage det hele med!

Lørdag d. 9/6:

MorgenPW 4,79 km.

Senere træning i FW. HST uge 1, dag 5.

Derudover mave: hanging leg raises 2 x 10, KB sit ups 2 x 10 x 10 kg, cable wood chops 4 x 12 x 10 kg, rev inc crunches 3 x 12.

Til slut lidt cardio, 35 min. cross over.

Ved ikke om jeg går med noget virus i kroppen, føler mig ikke syg og har ikke haft gener siden torsdag morgen, men pulsen var godtnok høj i dag, både under PW og i centret :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 10/6:

MorgenPW 7,57 km. :walking: Er vist endelig sluppet af med den skinnebensbetændelse der har plaget mig siden forrige uge :yahoo: Synes jeg kom lidt sent afsted i dag (v. 9 tiden) og det var godt det ikke blev senere for der skulle åbenbart være Alt for damerne løb nede ved stranden og at skulle kæmpe mig igennem en enorm mængde løbere, joggere m.v. stod ikke på ønskelisten i dag :wink:

Efter morgenmad afsted til Englandsvej. HST uge 1/dag 6. Det var så uge 1, er indtil videre godt tilfreds med at køre programmet. I modsætning til tidligere tider presser jeg mig selv lidt med kg´ene, håber det kommer til at virke! :dumbbell_lift:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 11/6:

MorgenPW 5,07 km. :walking:

Senere træning i FW. Nu uge 2, dag 1. Havde v programlægning tænkt om man kunne krydse HST og TJ´s dødløft single cyklus. Forhørte mig hos en klog mol´er jeg fandt der havde skrevet om det i en gaaaammel tråd og fik at vide det skulle man godt kunne (tak Incog :smile: ). Og da første uge i TJ alligevel bød på to lette 15 rep dage havde jeg fået overstået dem sidste uge så kører nu på m uge 2 i den også.

For første gang længe har jeg ikke kørt mandagsbike! :4jumpy: Lysten var der ikke i dag og har lidt avs i venstre baglår så vil skåne det lidt udover styrke og PW. Var dog lige ved at hive fat i Ditte og sige det altså ikk er fordi jeg ikke kan li hende mere jeg pludselig ikke kørte med på timerne efter ca 4 mdr som fast inventar :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 12/6:

En lille morgengåtur, kun 3,37 km og i let tempo.

Derefter til fys hvor jeg går for spændinger i nakke og skuldre. Han sagde jeg har (og nu kan jeg jo ikke huske præcis hvad han sagde) et lille begyndende hold i nakken, noget i den retning :unsure: Han anbefalede øvelsen hvor man trækker hovedet tilbage og laver dobbelthage så det skal jeg virkelig prøve at huske nogle gange om dagen. Og nu har jeg skrevet det her, så kan det være jeg husker det :wink:

i eftermiddag træning, HST uge 2, dag 2. I dag måtte jeg hoppe en enkelt øvelse delvist over, cable lat raises. Den lå sidst i rækken af skulderøvelser og fik pludselig modbydeligt ondt i højre skulder :unhappy: Så vidt jeg husker samme sted som jeg for år tilbage fik en fibersprængning, kan være det er ar fra den jeg har irriteret. Kunne dog godt gennemføre triceps øvelserne bagefter og nu til aften er der ikke noget at mærke så håber det var en engangs-ting!!! :hands:

Bagefter 40 min. på kondicykel.

Edited by tulle
Link to comment
Share on other sites

Er ikke så god til at få opdateret, programmet kører jo bare nærmest af sig selv :smile:

Onsdag d. 13/6:

Pausedag grundet andre ting der skulle passes, dog blev en af to aftaler aflyst. Lidt over 30 km transportcykling blev det til denne dag.

Torsdag d. 14/6:

Sløv og uoplagt morgen gåtur på 2,9 km.

HST uge 2, dag 3.

Fredag d. 15/6:

MorgenPW 6,35 km.

HST uge 2, dag 4.

30 min. cross over maskine.

Lørdag d. 16/6:

HST uge 2, dag 5.

50 min. cross over maskine.

Så er der én sidste dag tilbage i 15 rep cyklus, er gået overraskende hurtigt! Kan godt mærke det i kroppen hvorfor jeg også har besluttet at køre 3 træningsdage, 1 fri, 3 træningsdage, 1 fri und sofort resten af prorammet.

Og hvis jeg så liiiiige får lidt bedre styr på kosten kunne de sidste uger nok kaste synligt resultat af sig :w00t: Synes selv jeg er god til at få masser af protein, de rigtige carbs, grønt og sådan. Så er der bare lige det der skrammel der kommer oveni, slik og chokolade :4oops:

Kom så mig, jeg kan godt :please:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 18/6:

Efter en total afslapnings søndag var det back in buisness i dag!

Startede med 6,2 km morgenPW :walking:

I FW stod den på sidste 15 reps dag, glæder mig allerede til at tage hul på 10 reps i morgen og flere kg :firebounce:

Tog 20 min interval på cross trainer som afslutning.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke så god til at få opdateret, programmet kører jo bare nærmest af sig selv :smile:

Onsdag d. 13/6:

Pausedag grundet andre ting der skulle passes, dog blev en af to aftaler aflyst. Lidt over 30 km transportcykling blev det til denne dag.

Torsdag d. 14/6:

Sløv og uoplagt morgen gåtur på 2,9 km.

HST uge 2, dag 3.

Fredag d. 15/6:

MorgenPW 6,35 km.

HST uge 2, dag 4.

30 min. cross over maskine.

Lørdag d. 16/6:

HST uge 2, dag 5.

50 min. cross over maskine.

Så er der én sidste dag tilbage i 15 rep cyklus, er gået overraskende hurtigt! Kan godt mærke det i kroppen hvorfor jeg også har besluttet at køre 3 træningsdage, 1 fri, 3 træningsdage, 1 fri und sofort resten af prorammet.

Og hvis jeg så liiiiige får lidt bedre styr på kosten kunne de sidste uger nok kaste synligt resultat af sig :w00t: Synes selv jeg er god til at få masser af protein, de rigtige carbs, grønt og sådan. Så er der bare lige det der skrammel der kommer oveni, slik og chokolade :4oops:

Kom så mig, jeg kan godt :please:

Jeg hepper på dig!!!

Link to comment
Share on other sites

Alle skal have noget slik af og til :)

Ja det er rigtigt, har bare store problemer med at styre det der "lidt, men godt" :blush: :annoyed: Og i perioder tager det fuldstændigt overhånd, så er jeg nærmest som en narkoman der skal afvænnes :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Nå tid til lidt opdatering, min computer er sendt til service så sidder med mit gamle "hakkebræt" der kører langsomt, går i stå osv. Så samler en del af gangen til jeg får den anden tilbage!

Tirsdag d. 19/6:

MorgenPW 6,02 km.

HST uge 3, dag 1. Dejligt at gå ned i reps og yderligere op i vægt :pumpin:

Derudover 2 gange cykling Fields tur/retur. Det var i forbindelse med computeren, fik pr tlf at vide jeg bare kunne komme med den (batteriet er dødt efter 1 år!) og det var ikke nødvendig med backup. Da jeg kom derud insisterede manden der skulle sende den ind på at jeg fik gemt tingene på den. Nå jamen så kører jeg da bare hjem og gør det og kommer tilbage, øøørrrrjjj altså :wacko:

Onsdag d. 20/6:

Morgentur, blandet PW og jogging 4,72 km.

HST uge 3, dag 2.

Samt en cykeltur fra Gentofte og hjem til amager.

Torsdag d. 21/6:

Igen en blandet morgentur på 7,15 km.

Udover det: hviledag :cool:

Fredag d. 22/6:

Morgentur 4,84 km.

HST uge 3, dag 3. Udover HST var det tung DL dag, 5 x 102,5 kg som var ganske overkommelige.

Nappede 20 min. interval på crosstrainer til slut.

Link to comment
Share on other sites

Endnu en opdatering fra gammel-skrammel computer (tålmodighed er så absolut en fordel med denne maskine :wink: ).

Lørdag d. 23/6:

HST uge 3, dag 4. Bryst/skulder/triceps dag. Undervejs tænkte jeg meget over dips som jeg aldrig har kunnet lave og tænkte især over om det ikke meget har været mig selv der mentalt blokerer fordi jeg har en eller anden forestiling om jeg ikke kan og vil knække sammen i albuerne og derved skade skuldrene eller lign. Der var kun én måde at finde ud af det på... og ta daaa :4trumpet: jeg kan lave dip! Og nej, har ikke glemt s´et, jeg kan kun lave én af gangen, men kommer ned så mine overarme er vandrette. Yaaayyyy :alright: (så må pullups også gerne snart komme med i "det kan jeg også" kategorien)

Udover styrke 20 min. crossovermaskine.

Søndag d. 24/6:

HST uge 3, dag 5. Prøvede pullups uden elastik, men her er det ikke psyken men styrken (og muligvis teknikken) der mangler :dry::chicken:

Mandag d. 25/6:

Styrke fri dag. Omkring 12 km transportcykling og en aftentur, blandet PW og jogging, 5,65 km.

Tirsdag d. 26/6:

HST uge 3, dag 6. Skulle i dag fra 42,5 til 45 i bænken på 10 rep. I sidste af 3 set måtte jeg tage 8+2 rep da jeg ikke følte kræfterne var der. Men eftersom jeg hidtil ikke har kørt mere end 5 reps af gangen med 45 er jeg tilfreds alligeve (også selvom jeg nok har lignet en olm tyr lige da jeg sad i situationen :rolleyes: ).

Bagefter 15 min interval på crosstrainer.

Her til aften 5,67 km PW/jogge tur.

Og så kom min "gevinst-cykel" i dag. Så flot, men har jo lige købt ny. Nogen der kender nogen der er på udkig efter ny cykel???

Link to comment
Share on other sites

Opdateringstid (nu må min "rigtige" computer godt snart komme tilbage fra service!!!).

Onsdag d. 27/6:

En kort og langsom morgen gåtur på 3,71 km.

HST uge 4, dag 1. (grundet min beslutning om hviledag hver 4. dag er ugerne blevet lidt forskudt nu).

Dette blev også dagen jeg ved en lille test fandt ud af at nu vil inderlårene godt være med til fri squat igen :wootdance:

Aflutning 20 min. interval på crosstrainer.

Torsdag d. 28/6:

Morgentur, blandet PW/jog, 5.93 km.

HST uge 4, dag 2.

Aflutning 20 min. interval på crosstrainer.

Fredag d. 29/6:

MorgenPW 6,15 km.

Aften, blandet PW/jog 6,09 km.

Lørdag d. 30/6:

Ingen morgencardio i dag, tog i stedt tidligt i FW så jeg kunne se tdf fra første sekund det startede med optakt :tongue:

HST uge 4, dag 3.

Om aftenen 6,68 km joggetur.

Søndag d. 1/7:

HST uge 4, dag 4.

Blev fortsat på 45 kg i bænk og igen i dag måtte jeg tage de sidste to rep på 3. set seperat (fordi jeg VIL have dem med!). Da jeg måtte lægge stangen op efter 8. rep skete det med et "satans!!!" der vist blev sagt lidt højt. Ihvertfald var der en af "de faste" der var på vej forbi som stoppede op og så stilte sig over til et dip stativ i nærheden og betragtede mig og min bænk til jeg var færdig. Rart at vide der er nogen der holder øje med om man pludselig skulle ligge fastklemt :rolleyes:

Sluttede af med 25 min. på crossoveren.

Om aftenen 5,55 km blandet PW/jog.

Mandag d. 2/7:

MorgenPW 5,24 km.

HST uge 4, dag 5. Næstsidste 10 reps dag, i dag med ben/ryg/biceps, hvor går det hurtigt denne gang!! Fortsat ingen problemer med fri squat :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share