DeepCores Log


DeepCore
 Share

Recommended Posts

Træning lørdag d. 7. marts 2009

Hurtig omgang træning!

Opvarmning C2 roning

1000 meter ~ 3.49 min

Dead Lift

2 x 5 x 70 kg

1 x 5 x 90 kg

1 x 5 x 100 kg

1 x 5 x 110 kg

Absolut ingen energi i dag

Triceps Push-down supersættet med Face-pulls

10 x 30kg / 1 x 8 x 40 kg

10 x 30kg / 1 x 8 x 40 kg

10 x 30kg / 1 x 8 x 45 kg

Lateral Raise

3 x 8 x 12,5 DBs

DB Shrugs

3 x 8 x 35 kg DBs

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 540
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Træning mandag d. 9. marts 2009

25 km MTB ~ 1 time plus 3 km løb

Har fået sat nye klamper på mine cykelsko som sat lidt for langt tilbage, hvorfor cyklingen i dag forløb lidt spøjs. Dog blev der jokket nogle watt i pedalerne, og særligt på hjemturen. Efter jeg kom hjem, smed jeg cyklen i lejligheden og tog mine løbesko på for at jokke en kort 3 km tur i fælledparken. Var godt ristet her.

I går fik jeg ellers lagt et løbeprogram, der strækker sig over de næste 7 uger, her før halvmarathonet, som jeg har tilmeldt mig. Det bliver til et primært fokus på løb (naturligvis), med en blanding af MTB og svømning, samt 2 ugentlige pas styrketræning. De næste søndage vil jeg løbe en længere LSD tur, og kompensere dette med kortere ture, hvor jeg blandet tempoløb, fartleg og intervaltræning evt. på MTB.

It's gonna be a blast!! :wolverine2:

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag d. 11. marts 2009

25 km MTB - Vægttræning

MTB ~ ca. 1 time på fuld skrald

God pulstræning, kørte i godt højt tempo i dag med indlagte intervaller

Vægttræning

Fik kylet en kakaomælk i kæften efter MTBturen og daffede derefter ned i et overfyldt Fitness.dk Nygårdsvej.

Løb - Opvarmning og nedkøling

750 meter løb til og fra centeret

Dead Lift

1 x 5 x 70 kg

1 x 5 x 90 kg

1 x 5 x 110 kg

1 x 5 x 120 kg

1 x 5 x 130 kg (stop n' go)

Bench Press

1 x 8 x 61 kg

1 x 8 x 81 kg

1 x 8 x 86 kg

1 x 8 x 91 kg

Alle rep blev udført med 1 sekund pause på brystet mellem rep

Military Press

1 x 6 x 31 kg

1 x 6 x 41 kg

1 x 6 x 51 kg

BB Shrugs

3 x 8 x 120 kg

Triceps push-downs

3 x 8 x 35 kg

Hanging Leg Raises

3 x 8 x BW :devil:

Det blev til godt og vel 3 timers træning i dag.

I morgen er der hviledag.

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag d. 11. marts 2009

25 km MTB - Vægttræning

MTB ~ ca. 1 time på fuld skrald

God pulstræning, kørte i godt højt tempo i dag med indlagte intervaller

Vægttræning

Fik kylet en kakaomælk i kæften efter MTBturen og daffede derefter ned i et overfyldt Fitness.dk Nygårdsvej.

Løb - Opvarmning og nedkøling

750 meter løb til og fra centeret

Dead Lift

1 x 5 x 70 kg

1 x 5 x 90 kg

1 x 5 x 110 kg

1 x 5 x 120 kg

1 x 5 x 130 kg (stop n' go)

Bench Press

1 x 8 x 61 kg

1 x 8 x 81 kg

1 x 8 x 86 kg

1 x 8 x 91 kg

Alle rep blev udført med 1 sekund pause på brystet mellem rep

Military Press

1 x 6 x 31 kg

1 x 6 x 41 kg

1 x 6 x 51 kg

BB Shrugs

3 x 8 x 120 kg

Triceps push-downs

3 x 8 x 35 kg

Hanging Leg Raises

3 x 8 x BW :devil:

Det blev til godt og vel 3 timers træning i dag.

I morgen er der hviledag.

Dælme sej træning du har fået fyret af i dag!! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag d. 16. marts 2009

10 km løbetræning

I dag løb jeg en 10 km tur i Utterslev mose, som ikke helt gik så godt som forventet. Jeg synes godt nok, at jeg var lidt tung i skroget. Jeg håber lidt, at det bare var en off-dag, da jeg har sovet jævnt dårligt de sidste nætter og har været meget træt, hvorfor jeg imod forventning heller ikke har trænet de sidste par dage. Hvis halv-maratonen, som venter om godt og vel en månedes tid, bliver løbet som i dag, er der sgu langt til mål :crazy: Men hva', igennem skal jeg sgu nok komme. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Træningsoversigt uge 11

Mandag - 25 km MTB plus 3 km løb

Tirsdag - 25 km MTB

Onsdag - 25 km MTB plus vægttræning

Torsdag - Hviledag

Fredag - Hviledag

Lørdag - HViledag

Søndag - 10 km løb

Hmm har kun haft 1 træningspas vægttræning i denne uge, som bestemt er for lidt. Det må der rådes bod for i næste uge! Cardio-træningen går dog OK derudaf, og i næste uge vil jeg få mere løb på programmet.

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag d. 16. marts 2009

25 km MTB

Det var overraskende lyst i morges, og trods dette, skumlede jeg træt af sted uden at jokke de store mængder watt i pedalerne. Hjemturen blev anderledes og der blev kørt godt igennem.

Smider lige et par fantastiske cardionumre. Selv om de er technonumre fra starten af 2000 - en genre som jeg ikke hører så meget (mere), så giver de et vildt kick under løb eller MTB. :w00t: Numrene skal selvfølgelig høres så højt, at det ringer for ørene bagefter!!

DJ Alligator- flatline (best cardio track æwwa!)

Galaxee - Lullaby

Interphace - Dr Feelgood 2003 (tjek shuffle-takten omkring 3.20!!!)

Edited by DeepCore
Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag d. 17. marts 2009

25 km MTB

Super hårdt at køre i dag, da det blæse rigtig, rigtig meget. Men OK tur - ikke i det højeste tempo.

Og så har jeg netop fået et brev fra fitness.dk, som varsler om en prisstigning på 20,- Så nu ser mit skifte til The Gym her i april endnu mere positivt ud :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag d. 22. marts 2009

Styrketræning og cardio

I alt 2 timers rigtig fed træning i dag med kæresten i fitness.dk

Bench Press

1 x 8 x 40 kg

1 x 5 x 80 kg

1 x 5 x 90 kg

1 x 5 x 95 kg

1 x 8 x 80 kg

Seated DB Shoulder Press

1 x 6 x 20 kg DBs

1 x 6 x 25 kg DBs

1 x 6 x 27,5 kg DBs

Pull-downs

1 x 8 x 63 kg

1 x 8 x 70 kg

1 x 8 x 77 kg

Derefter 1 times Spinning Øvet

Timen var rigtig god, og der blev kørt en masse intervaller og spurter. Musikken var dog til tider ikke helt min smag.

Fed afslutning på en fed weekend!

Link to comment
Share on other sites

Træningsoversigt uge 12

Mandag - 25 km MTB

Tirsdag - 25 km MTB

Onsdag - Hviledag

Torsdag - 25 km MTB

Fredag - Hviledag

Lørdag - 14 km løb

Søndag - 1 times styrketræning og 1 times spinning

Egentlig en OK omgang træning denne uge, men skal klart have banket noget vægttræning ind i programmet fremover. Vægttabet går dog fremragende :wolverine2:

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag d. 24. marts 2009

MTB, løb og styrketræning ~ 2 og en halv times træning

25 km MTB

Havde en katastrofal start på dagen. Det var max koldt, haglvejr og blæsende da jeg tog af sted lidt over 7 (Grrrr), hvor jeg når at køre en 4kms penge før jeg kører op i en tegnestift og punkterer - Grrrrrrrrrrrr. Jeg smider en ny slange i dækket og opdager at jeg har glemt min pumpe... GRRRRRRRR! OK - jeg må så bære cyklen ca. 500 meter hen til den nærmeste tankstation for at få luft i slangen GRRRRRRRR!!!!! Dette var i øvrigt ikke let i cykelsko, der har et godt greb i en skovbund, men bestemt ikke på asfalt. Crap - nå, men kom 45 min for sent på arbejde, som så måtte arbejdes over i eftermiddags.

På hjemturen derimod fik jeg banket en masse energi af og var seriøst smadret da jeg nåede min hoveddør.

I alt 3 km løb til og fra centret

Efter MTB turen skiftede jeg cykelskoene ud med et par løbesko og jokkede i centeret.

Styrketræning

Face-pulls

1 x 8 x 30 kg

2 x 8 x 35 kg

1 x 8 x 40 kg

1 x 8 x 45 kg

Deadlift

1 x 5 x 70 kg

3 x 5 x 110 kg

Var seriøst færdig i ryg og ben, så der var stort set ingen kræfter tilbage til dødløft.

T-bar row

1 x 8 x 45 kg

1 x 8 x 65 kg

1 x 8 x 75 kg

Russian Twist

3 x 6 (hver side) x 20 kg plus vægtstang

Push-ups

1 x 40 x BW

1 x 30 x BW

1 x 20 x BW

Alt for i dag!

Edited by DeepCore
Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag d. 26. marts 2009

18,3 km løb

Løb hjem fra arbejdet i dag i et mild snevejr. Jeg havde dog max energi, hvorfor jeg forlængte den planlagte tur med et par km. De 18 km røg hurtigt af sted og det var kun på de sidste km, at jeg var decideret flad. Nu er jeg så godt som sikker på, at halv-marathonen om 1 måneds tid kan gennemføres. No prob. Jeg har dog hele tiden haft en tro på, at formen er ganske OK efter de sidste måneders MTB træning, men min vægt er stadig ret høj, hvorfor der fortsat skal rippes et par kg den næste måneds tid.

Edited by DeepCore
Link to comment
Share on other sites

Kan du ikke forklare hvordan du kører med stang + 20 kg i russian twists? :smile:

0808-abs-seated-russian-twist-2.jpg

Jo, det kan jeg da godt. Det er helt den samme øvelse som på billedet, du har postet. Foreskellen ligger bare i, at øvelsen laves stående i stil med billedet herunder og med en vægtskive i den ene ende af vægtstangen. Det er dog vigtigt, at den ende af vægtstangen, der er mod gulvet, ikke kan bevæge sig for meget, hvorfor det er godt at sætte vægtstangen op mod sammenføjningen af gulvet og væggen eller stille stangen i hullet af en anden vægtskive, så den altså ikke kan bevæge sig for meget. Selv synes jeg af denne grund, at det er fordelagtigt at køre øvelsen efter T-bar row, da den ene ende af vægtstangen også i denne øvelse skal holdes mod gulvet, hvormed set-uppet allerede er klart. Jeg synes både om at lave øvelsen siddende og stående, men synes dog, at den stående version stiller lidt større krav til core-stabilitet, da trækket er lidt anderledes. :smile:

9296.jpg

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag d. 27. marts 2009

25 km MTB

Kunne godt mærke i benen, at jeg havde jokket et par km i går, så kørte i middelmådigt tempo i dag. Tror nok, at jeg må afsætte et par timer i løbet af weekenden til at rense cykel, da den er godt svinet til efterhånden. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag d. 30. marts 2009

Det var egentlig på programmet at få træne søndag, men endte op med monster store tømmermænd, og første prioritet var bare at komme igennem dagen. I øvrigt sover jeg rigtig dårligt om natten og er langt fra udhvilet til daglig - heldigvis venter 10 dages ferie i enden af denne uge :4thumbup: , så regner med at få balance i søvnregnskaber der. I dag har jeg stadig været pænt smadret efter drukturen lørdag, men fik alligevel taget en tur i centeret.

Bench Press - pyramidetræning

2 x 8 x 51 kg

1 x 5 x 81 kg

1 x 5 x 91 kg

1 x 5 x 96 kg

1 x 5 x 91 kg

1 x 6 x 81 kg

1 x 8 x 71 kg

1 x 10 x 61 kg

Deadlift - Stop n' go

1 x 5 x 60 kg

4 x 5 x 100 kg

Har fået lidt ondt i lænden af at cykle og løbe, så kørte dødløftet med lav vægt og fokus på teknik.

Standing Military Press

5 x 5 x 50 kg

Face-Pulls

3 x 8 x 40 kg

Curls

3 x 8 x 32,5 kg

Seated Cabel Row

1 x 6 x 63 kg

1 x 6 x 70 kg

1 x 6 x 77 kg

1 x 6 x 84 kg

Triceps Push-downs - smalt greb

3 x 8 x 30 kg

Evil wheel roll-outs (negativer)

1 x 5 x BW

Hanging Leg Raises

2 x 8 x BW

Og så ramte dette nummer min Ipod under træning - en absolut klassiker og fedt at træne til!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share