Mavetræning


Hank Havelock
 Share

Recommended Posts

Jeg er 170 cm høj, vejer 58 kg, er 39 år - og hører bestemt til i den slanke ende af skalaen. Ikke desto mindre synes jeg, at der er kommet en lille delle på maven, og det er ikke skønt! Min metabolisme fungerer strålende, ikke desto mindre kunne det være interessant at høre om øvelser, der eliminerer begyndende "miniature øl-mave". Er det blot gjort ved normale mave-øvelser? Eller har det snarere noget at gøre med mere generel konditionstræning, hvor man benytter fedtforbrændende øvelser? Og hvad så, når dellen er forbrændt... får man så "slaske-hud" - kræves der specielle "hudvenlige" øvelser?

(Redigeret af Hank Havelock ved 3:55 pm på Juli 9, 2001)

Link to comment
Share on other sites

Begge dele vil virke. Men det mest effektive til at fjerne selve "maven" er noget fedt forbrændende træning. Mave træning er ikke særlig fedtforbrændende. Derfor vil det være mere effektivt at starte med noget konditionstræning, af en eller anden art, og så måske sideløbende lave lidt mave trænning. Så maven bliver lidt fastere.

Det vil mit bud være. Men det handler også meget om kost. Måske man skulle skære lidt ned på øllerne, eller hvad det nu er som forsager denne mave.

Link to comment
Share on other sites

Hank, det må stå dig stjerneklart, at du ikke kan fedtforbrænde punktvis; lige der, hvor der synes at være et behov. (Det har altid ærgret mig. Er du gal, man kunne se sjov ud, hvis man kunne forbrænde alt fedtet på den ene side af kroppen!) For at reducere fedtet et specifikt sted, må man reducere fedtet generelt. Hvordan dette gøres, er der skrevet en masse om her på siden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share