Ondt i hovedet og "varm pande" efter udholdenheds-sport


klausjensen
 Share

Recommended Posts

Hej

Hvad skyldes det typisk, når man efter udholdenheds-sport af 1-2 timers varighed med høj intensitet får hovedpine og føles "varm" i panden - I mange timer efter?

Umiddelbart er mit bedste bud at væske/elektrolyt balancen er ja, i "ubalance", og at det kræver restitution og indtag af næring/væske/salte at komme sig igen.

Indrømmet, dette er et noget ufuldstændigt svar, måske jeg kan grave lidt bedre i morgen :-) (medmindre andre kommer mig i forkøbet)

Link to comment
Share on other sites

Hej

Hvad skyldes det typisk, når man efter udholdenheds-sport af 1-2 timers varighed med høj intensitet får hovedpine og føles "varm" i panden - I mange timer efter?

Det store spørgsmål er nok snarere hvordan DU ved hvordan det føles efter udholdenhedssport... :cool:

Link to comment
Share on other sites

Hej

Hvad skyldes det typisk, når man efter udholdenheds-sport af 1-2 timers varighed med høj intensitet får hovedpine og føles "varm" i panden - I mange timer efter?

Jeg får hovedpine af dehydrering og mangel på kulhydrat.

Efter en hård omgang af 1-2 timers varighed skal jeg have ca 200 g kulhydrat fordelt over timerne efter. Jeg tager ofte ca. 100 gram lige efter (f.eks 1 liter cacao umiddelbart efter et træningspas, som også giver noget protein til restitution) og så noget mere (appelsinjuice er godt, masser af c vitamin som hjælper til restitution) i små portioner i timerne efter efterhånden som jeg føler "sukkersult". Desuden sørger jeg normalt for at få lidt salt i kroppen (ved ikke hvor meget det betyder for hovedpine) da det bliver brugt under træningen.

Ved ikke med varm pande. Måske overtræning. Måske dehydrering. Måske skal det bare være sådan. Jeg har lettere ved at få varmen af aktivitet efter træning, men jeg døjer ikke med at have "varm pande". Jeg skal dog have mindre tøj på for at have det godt bagefter.

mvh Torsten

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share