umuligt at tabe sig efter anti psykotisk medicin stop!


nnn
 Share

Recommended Posts

forresten, så ville jeg nok droppe alle kost tilskud. læste lige at du også indtog proteinpulver.

men som de andre beskriver, så kan man løbe/træne i timevis hver dag, men hvis du stadig indtager flere kj. end du forbrænder i døgnet, så taber du ingen ting - men tager sikkert lidt på, pga. stærkere knogler og muskler fordi du træner vægttræning!!!

drop evt. de op til 3 bananer du spiser pr. dag og müsli'en. spis noget mindre sukkerholdigt frugt evt. i stedet for - til morgenmaden+ 1-2 skiver knækbrød.

Aftensmaden kan du tilføje 300g. rå grønsager. altid rå, ikke de der frosne ting fra "netto".

pasta-salaten bør også indeholde 300g. grønt, og så lidt mindre pasta.

prøv evt. at gå til en diætist, hvis der er økonomi til det. evt. hør om din læge ikke vil henvise dig til en, når nu kan kender til problemet med den pågældende medicinske behandling.

mellem måltider kan evt. være: 1 æble/ 2-3 gulerødder/ ærter / 1 knækbrød med magert kødpålæg/ majskolbe.

det behøver ikke og være søde frugter.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Aftensmaden kan du tilføje 300g. rå grønsager. altid rå, ikke de der frosne ting fra "netto".

pasta-salaten bør også indeholde 300g. grønt, og så lidt mindre pasta.

Enige i nogle af dine betragtninger vedrørende kost, men hvilket belæg af du for at sige at frosne må man ikke spise? :crazy: Har du et sted og henvise til?? :wink:

Link to comment
Share on other sites

mellem måltider kan evt. være: 1 æble/ 2-3 gulerødder/ ærter / 1 knækbrød med magert kødpålæg/ majskolbe.

Pigen er vegetar... proteintilskud er efter min mening helt iorden i dette tilfælde..

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Mens jeg har trænet er min fedt procent faktisk steget fra 33 til 39 procent....jeg er 176 og vejer nu 78 kilo.....

En lille kommentar til din fedtprocent. Jeg ved ikke hvordan og hvornår den er målt, men husk at både fedt og væske procenten ændrer sig i løbet af din menstruations-cyklus.

Derfor skal du sørge for at få målt din fedtprocent på sammen tidspunkt i løbet af din cyklus, da det ellers kan påvirke resultatet ret kraftigt.

Ellers er resten af rådene vist på bordet. Med dem skal det nok lykkedes... Bare klø på :smile:

Link to comment
Share on other sites

Er ret uenig med flere ting du skriver. Synes ikke hun skal droppe styrketræningen. Fint nok at du anbefaler løb, hvis hendes knæ kan holde til det dog.

Men hvorfor droppe proteinpulveret? Hun er vegetar og ud fra hvad hendes "standardkost" er, så giver det god mening at få noget protein, især i forbindelse med træningen.

Og frosne grøntsager er lige så sunde som friske.

forresten, så ville jeg nok droppe alle kost tilskud. læste lige at du også indtog proteinpulver.

men som de andre beskriver, så kan man løbe/træne i timevis hver dag, men hvis du stadig indtager flere kj. end du forbrænder i døgnet, så taber du ingen ting - men tager sikkert lidt på, pga. stærkere knogler og muskler fordi du træner vægttræning!!!

drop evt. de op til 3 bananer du spiser pr. dag og müsli'en. spis noget mindre sukkerholdigt frugt evt. i stedet for - til morgenmaden+ 1-2 skiver knækbrød.

Aftensmaden kan du tilføje 300g. rå grønsager. altid rå, ikke de der frosne ting fra "netto".

pasta-salaten bør også indeholde 300g. grønt, og så lidt mindre pasta.

prøv evt. at gå til en diætist, hvis der er økonomi til det. evt. hør om din læge ikke vil henvise dig til en, når nu kan kender til problemet med den pågældende medicinske behandling.

mellem måltider kan evt. være: 1 æble/ 2-3 gulerødder/ ærter / 1 knækbrød med magert kødpålæg/ majskolbe.

det behøver ikke og være søde frugter.

Link to comment
Share on other sites

rå grønsager og helst økologiske imo. rå fordi der er flere næringsstofferne der bliver bevaret. en diætist jeg tidligere snakkede med, udtalte at en del af næringstofferne går tabt ved tilberedningen, hvor mange mennesker koger grønsagerne.

en undersøgelse jeg læste sidste år, udført på mus, viste at eks. øko. gulerøddernes antioxidanter forebyggede cancer. imens der var ingen virkning ved uøkologiske gulerødder.

enme starter, indtager fisk, sunset sandwich, mælk banan, mælk, æg - så jeg vil mene at hun da sagtens når de ca. 0,8g/kg. protein hun har behov for.

og hvis så at hun har behov for yderligere proteiner, så synes jeg at hun skal finde det i den alm. føde og ikke indtage det som pulver.

Træning -

jeg ville anbefale et væsenligt kortere styrke program - a la 1 sæt/øvelse og så flere øvelse evt.

så det max tager 20 minutter.

derefter 1 times cardio høj vedvarende puls. som løb mv.

gentag dette min. 3 gange pr. uge.

forbræningen vil være højere ved kredsløbs træning. og løb styrker i højere grad hele kroppen en cykling gør. derfor vil det også være bedre end at al ens cardio er i spinning rummet.

styrketræning er vel næppe det optimale at lave, hvis man skal tabe sig. og da det jo ofte er begrænset hvor mange timer, man kan sætte af til træning i ugens løb. Så vil det bedste vel være at vælge det der giver den højeste forbræning.

og mht. til ego'et, så kan man altid forbedre sit løb:længere, hurtigere, oftere.

og det kan laves uanset hvor man befinder sig, kræver ingen tilmelding, ikke et fast tidspunkt mv.

det kan laves når man har tid i løbet af af dagen.

og variationen kan bestå i deltagelse i en klub 1-2 pr. uge, og/eller div. motions løb.

Edited by Bo th
Link to comment
Share on other sites

rå grønsager og helst økologiske imo. rå fordi der er flere næringsstofferne der bliver bevaret. en diætist jeg tidligere snakkede med, udtalte at en del af næringstofferne går tabt ved tilberedningen, hvor mange mennesker koger grønsagerne.

en undersøgelse jeg læste sidste år, udført på mus, viste at eks. øko. gulerøddernes antioxidanter forebyggede cancer. imens der var ingen virkning ved uøkologiske gulerødder.

enme starter, indtager fisk, sunset sandwich, mælk banan, mælk, æg - så jeg vil mene at hun da sagtens når de ca. 0,8g/kg. protein hun har behov for.

og hvis så at hun har behov for yderligere proteiner, så synes jeg at hun skal finde det i den alm. føde og ikke indtage det som pulver.

Træning -

jeg ville anbefale et væsenligt kortere styrke program - a la 1 sæt/øvelse og så flere øvelse evt.

så det max tager 20 minutter.

derefter 1 times cardio høj vedvarende puls. som løb mv.

gentag dette min. 3 gange pr. uge.

forbræningen vil være højere ved kredsløbs træning. og løb styrker i højere grad hele kroppen en cykling gør. derfor vil det også være bedre end at al ens cardio er i spinning rummet.

styrketræning er vel næppe det optimale at lave, hvis man skal tabe sig. og da det jo ofte er begrænset hvor mange timer, man kan sætte af til træning i ugens løb. Så vil det bedste vel være at vælge det der giver den højeste forbræning.

og mht. til ego'et, så kan man altid forbedre sit løb:længere, hurtigere, oftere.

og det kan laves uanset hvor man befinder sig, kræver ingen tilmelding, ikke et fast tidspunkt mv.

det kan laves når man har tid i løbet af af dagen.

og variationen kan bestå i deltagelse i en klub 1-2 pr. uge, og/eller div. motions løb.

Mht. grøntsager, så beholder de frosne vitaminer ganske godt, i visse tilfælde bedre end friske der har ligget lidt for længe i butikken. Og tit er det jo ikke nødvendigt at koge sine grøntsager i evigheder, der er det bedre at dampe dem for at bevare så mange vitaminer som muligt. Men selv kogte grøntsager er bedre end ingen..

Hvorfor synes du hun skal begrænse sin styrketræning, når hun selv skriver at tid ikke er problemet? Vil mene at det er mere fornuftigt at dele det op, så styrketræning og cardio køres separat.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share