ekstra brystøvelse


Guest Slettet bruger
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

Hej

Jeg kører 2 øvelser til brystet. Cable crossover og incline dumbbel press(fladbænk). Jeg synes ikke rigtig incline dumbell press giver noget særligt, og søger derfor en anden øvelse.

Jeg har overvejet dumbell pullovers eller bench press. Jeg er dog noget i tvivl hvilkem som passer bedst sammen med cable crossover.

Nogle som kan hjælpe lidt? på forhånd tak :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hej

incline dumbbel press(fladbænk). Jeg synes ikke rigtig incline dumbell press giver noget særligt, og søger derfor en anden øvelse.

Jeg har overvejet dumbell pullovers eller bench press. Jeg er dog noget i tvivl hvilkem som passer bedst sammen med cable crossover.

Nogle som kan hjælpe lidt? på forhånd tak :bigsmile:

Incline betyder skrå og så skrive du (fladbænk)??? Kører du så bare DB bench press?

Nu er der jo rigtig mange der mener at BB bench press er den bedste brystøvelse, så jeg vil klart foreslå dig at køre denne frem for pullovers.

Link to comment
Share on other sites

Incline betyder skrå og så skrive du (fladbænk)??? Kører du så bare DB bench press?

Nu er der jo rigtig mange der mener at BB bench press er den bedste brystøvelse, så jeg vil klart foreslå dig at køre denne frem for pullovers.

PullOvers er ikke en brystøvelse men en rygøvelse.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Incline betyder skrå og så skrive du (fladbænk)??? Kører du så bare DB bench press?

Nu er der jo rigtig mange der mener at BB bench press er den bedste brystøvelse, så jeg vil klart foreslå dig at køre denne frem for pullovers.

jo du har nok ret, men jeg kører den med håndvægte og ikke vægtstang

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
PullOvers er ikke en brystøvelse men en rygøvelse.

hm er nu sikker på at pullovers er en brystøvelse, den rammer da brystmuskulaturen

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Ja så er det bare Dumbell Bænkpres.. Måske du skulle prøve at indstille bænken lidt skråt.. :)

Kunne godt være det er det eneste som skal til :pumpin: Er det ca. 45 grader eller det er måske ikke så vigtigt?

Link to comment
Share on other sites

Kunne godt være det er det eneste som skal til :pumpin: Er det ca. 45 grader eller det er måske ikke så vigtigt?

45 grader er ganske fint. Kører du således både flad og skrå bænk med håndvægte så bliver det ikke meget bedre...

Link to comment
Share on other sites

hm er nu sikker på at pullovers er en brystøvelse, den rammer da brystmuskulaturen

Pectoralis er med til at stabilisere skulderleddet under bevægelsen.

Hvis du laver en bevægelsesanalyse vil du se at arbejdet ligger som fleksion af skulderleddet. Og den bevægelse står muskelen Latissimus Dorsi, den store rygmuskel for.

Bruun

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Pectoralis er med til at stabilisere skulderleddet under bevægelsen.

Hvis du laver en bevægelsesanalyse vil du se at arbejdet ligger som fleksion af skulderleddet. Og den bevægelse står muskelen Latissimus Dorsi, den store rygmuskel for.

Bruun

Jeg vil rigtig gerne tro du har ret, men se lige det her så..

http://www.exrx.net/WeightExercises/Pector...DBPullover.html

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
45 grader er ganske fint. Kører du således både flad og skrå bænk med håndvægte så bliver det ikke meget bedre...

Super tak det bliver nok bare den skrå bænk, :showoff: Holder fast i min cable crossover også , den øvelse mærker som om den virker :devil:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Nu er exrx.net ikke ligefrem en orakelside. Prime mover i pullover er lattisimus dorsi, triceps, bryst og skulder bliver også indvoldveret til en vis grad.

[/quote

Ok, var godt klar over at den også involverede andre muskler :wink: troede dog det var en primær bryst øvelse, :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Holder fast i min cable crossover også , den øvelse mærker som om den virker :devil:

Det er muligt at den brænder i brystet, men det bliver aldrig nogen øvelse, som vil give dig en massiv brystkasse.

Link to comment
Share on other sites

Pullover er en EXTENSION i skulderleddet og det er rigtigt nok at latissimus er stor del i extensionen i det led. Men ved bevægelser over hovedet, har pectoralis også extenderende funktion. Så helt gal er du ikke på den :wink:

Men jeg tilslutter mig dem som også anbefæler BB bænk - såvel flad som incline.

Link to comment
Share on other sites

Pullover er en EXTENSION i skulderleddet og det er rigtigt nok at latissimus er stor del i extensionen i det led. Men ved bevægelser over hovedet, har pectoralis også extenderende funktion. Så helt gal er du ikke på den :wink:

Men jeg tilslutter mig dem som også anbefæler BB bænk - såvel flad som incline.

EXTENSION - Rigtigt.

Min fejl, sorry.

Hvor meget pectoralis tager del i den extenderende bevægelse er hvist begrænset.

Edited by GentleGigant
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Pullover er en EXTENSION i skulderleddet og det er rigtigt nok at latissimus er stor del i extensionen i det led. Men ved bevægelser over hovedet, har pectoralis også extenderende funktion. Så helt gal er du ikke på den :wink:

Men jeg tilslutter mig dem som også anbefæler BB bænk - såvel flad som incline.

Jeg tror jeg prøver incline i morgen :pumpin: så må vi se om den virker.

Glad for at jeg ikke er helt galt på den vedrørende pullover :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Det er muligt at den brænder i brystet, men det bliver aldrig nogen øvelse, som vil give dig en massiv brystkasse.

Muligvis ikke massic brystkasse, men synes det er en god øvelse, men tak for svaret :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror jeg prøver incline i morgen :pumpin: så må vi se om den virker.

Glad for at jeg ikke er helt galt på den vedrørende pullover :bigsmile:

Held og lykke med incline BB :smile: Evt skal du lege lidt med forskellige grebsbredde. Normalt plejer man sige at desto breddere, jo mere bryst og så mere triceps hvis du går den anden vej.

Link to comment
Share on other sites

og dips er da primært en triceps øvelse.

emn man kan da skifte mili ud med upright row, så har man en tricepsøvelse der også giver lidt til patterne og det samme med en skulderøvelse.

Jeg mærker nu mest dips i brystet. Men går ihvertfald i begge muskler

Dybe V-Barre Dips er en fremragende brystøvelse. :smile:

Upright Rows giver ikke noget i hverken triceps eller bryst. Det er helt sikkert. Upright Rows går primært iden latereale den af deltoideus, Øvre Trapz samt biceps og underarme.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share