Kreatin - hvad gør det?


DaDane
 Share

Recommended Posts

Hej,

Hvad er kreatin - hvorfor hjælper det?

Min opfattelse er nok lidt den at det er et AS som har så få bivirkninger at mynighederne ikke har følt det nødvendigt at forbyde det, - men jeg har ikke rigtigt noget at have det i, - så hvad er det, hvorfor hjælper det og hvordan hjælper det (f.eks. den styrke/volumen man opbygger med Kreatin forsvinder den igen når man holder op med at tage Kreatin???)

Link to comment
Share on other sites

O.k. indrømmet jeg har ikke helt styr på det endnu - men

Det ser ud til at det er noget der kan vente. Jeg er ikke kommet så langt med min træning endnu.

Det ser ud til at der måske kan være bivirkninger og endnu får jeg masser af fremgang som det er, så det kan nok ikke rigtigt svare sig.

Endeligt så har jeg egentligt ikke lyst til at tage op til 7 kg. på i løbet af en månedstid. Jeg vil godt nok gerne opbygge muskelmasse, men jeg vil også gerne tabe mig endnu, såe...

Link to comment
Share on other sites

imens man tager kreatin, vil ens konc. af kreatin i musklerne stige til et vist niveau.

En vis styrkeforøgelse og vægtstigning(væske) følger samtidigt med.

I og med, at man har øget styrke, træner man også mere tungt, hvilket i teorien fører til hurtigere vækst end uden kreatin.

Når man så stopper med kreatin, daler ens konc. af kreatin til normalniveau og dermed mister man den ekstra mængde væske, som man tilbageholdt, da man startede med kreatin - den umiddelbare styrkeforøgelse forsvinder teoretisk også.

Hvad er der så tilbage?

I og med, at du har haft hurtigere vækst under forbruget, burde der være en masse- og styrkeforøgelse tilbage.

-så tja - noget forsvinder og noget bliver :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share