Morgemads-ideer


Brunsvigeren
 Share

Recommended Posts

Plejer at spise:

- en spand havre (140 gram ca.)

- en håndfuld mandler

- en halv håndfuld valnødder (i perioder)

- en håndfuld rosiner

- 0,5 liter Øko skummetmælk

Dertil:

- 2 stk. Vitamun (Multivitaminpille)

- 2 stk. fiskeolietabletter

Derudover er jeg helt tosset vild med kokostoppe fra Emmerys :wub:

Spiser vel i snit 2 om ugen, som en del af morgenmaden. HAPS.

:smile:

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Slettet bruger
Jeg laver hver morgen havregrød og er så begyndt at putte en god sjat kanel ud over havregrøden mens den bliver varmet op og rørt rundt. Det giver lige et ekstra pift til smagen.

Foruden at smage godt er kanel også et rigtig sundt valg. Du kan bl.a. læse lidt her. Jeg hørte fra en ven forleden at Mehmet Oz har præsenteret noget ny forskning som gør at han nu anbefaler at man spiser omkring en teskefuld kanel om dagen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Foruden at smage godt er kanel også et rigtig sundt valg. Du kan bl.a. læse lidt her. Jeg hørte fra en ven forleden at Mehmet Oz har præsenteret noget ny forskning som gør at han nu anbefaler at man spiser omkring en teskefuld kanel om dagen :smile:

Ja mener nemlig også at have læst at kanel fatisk skulle være ganske godt. Så når det både smager godt og er gavnligt er der jo ikke meget grund til at lade være.

Link to comment
Share on other sites

Plejer at spise:

- en spand havre (140 gram ca.)

- en håndfuld mandler

- en halv håndfuld valnødder (i perioder)

- en håndfuld rosiner

- 0,5 liter Øko skummetmælk

Dertil:

- 2 stk. Vitamun (Multivitaminpille)

- 2 stk. fiskeolietabletter

Derudover er jeg helt tosset vild med kokostoppe fra Emmerys :wub:

Spiser vel i snit 2 om ugen, som en del af morgenmaden. HAPS.

:smile:

Mandler og valnødder er bare det bedste! Især mandel - total narkoman. :4mewantfood: 500 g marcipan og 1 stort glas mælk - HAPS!! :w00t:

Har et body butter med mandel i - Poul synes jeg lugter som en marcipangris når jeg tager det på :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg lavede forresten den omelet i går linis. Den smagte forrygende.

Tomater på panden til de blev lidt bløde. 5 æg ud over, med salt og peber på.. Lad æggene blive lidt faste, og så bare fyr godt med dild ud over.. Varm et hvidløgsbrød i ovnen og nyd det hele med et iskoldt glas mælk..

At toppe æggene med dild kan kun anbefales det smager for sindssygt.. Der skal ikke spares på dilden..

Link to comment
Share on other sites

Jeg lavede forresten den omelet i går linis. Den smagte forrygende.

Tomater på panden til de blev lidt bløde. 5 æg ud over, med salt og peber på.. Lad æggene blive lidt faste, og så bare fyr godt med dild ud over.. Varm et hvidløgsbrød i ovnen og nyd det hele med et iskoldt glas mælk..

At toppe æggene med dild kan kun anbefales det smager for sindssygt.. Der skal ikke spares på dilden..

Nøj, det lyder lækkert! Er også total dild-junkie, men har indtil videre kun brugt det i æggesalat. Aldrig tænkt så langt som at man kunne komme det på omeletten. Skal klart prøves næste gang!! :tongue4:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Har et body butter med mandel i - Poul synes jeg lugter som en marcipangris når jeg tager det på :laugh:

Hm hvad er body butter? og hvordan er energi fordelingen i det?? :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Hm hvad er body butter? og hvordan er energi fordelingen i det?? :4mewantfood:

Det er desværre ikke noget man kan spise - selv om man gerne vil det, fordi det dufter bare så dejligt af mandel! :wub: Det er en produkt fra Body shop, en slags meget tæt body lotion. Kan godt anbefales! Den koster kassen, men man skal bruge så lidt ad gangen, så den holder vildt længe.

Der er derimod mandelsmør at finde i helsebutiker og i økobutikken på Vesterbro, som jeg synes smager dejligt! Det indholder cirka 600 kcal per 100g med en energifordeling på noget i stil med P10% /K 15% / F 75% :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Det er desværre ikke noget man kan spise - selv om man gerne vil det, fordi det dufter bare så dejligt af mandel! :wub: Det er en produkt fra Body shop, en slags meget tæt body lotion. Kan godt anbefales! Den koster kassen, men man skal bruge så lidt ad gangen, så den holder vildt længe.

Der er derimod mandelsmør at finde i helsebutiker og i økobutikken på Vesterbro, som jeg synes smager dejligt! Det indholder cirka 600 kcal per 100g med en energifordeling på noget i stil med P10% /K 15% / F 75% :4mewantfood:

:laugh: beklager min hjerne er lidt grød lige nu. :sleepy: har ikke sovet så meget..Har vist set det produkt i body shop, det må prøves næste gang..

hm mandelsmør lyder godt, dog ret mange kcal i, og sikkert en del mættet fedt, men man skal jo leve :tongue:

Smagte noget æblesmør fra emmery den anden dag, ganske glimerende produkt.

Så næste gang jeg skal forkæle mig selv skal den stå på body butter fra body shop og mandelssmør. Så dufter man gennemført at mandel..

tak for svaret

Link to comment
Share on other sites

:laugh: beklager min hjerne er lidt grød lige nu. :sleepy: har ikke sovet så meget..Har vist set det produkt i body shop, det må prøves næste gang..

hm mandelsmør lyder godt, dog ret mange kcal i, og sikkert en del mættet fedt, men man skal jo leve :tongue:

Smagte noget æblesmør fra emmery den anden dag, ganske glimerende produkt.

Så næste gang jeg skal forkæle mig selv skal den stå på body butter fra body shop og mandelssmør. Så dufter man gennemført at mandel..

tak for svaret

Mandler har ikke så farligt meget mættet fedt og lidt mættet skal man have også, jo :smile: Mandelsmøret er enormt mild i smagen, især det hvide, hvor de kommet skallet af mandelrne først. Næste gang jeg investerer i det, vil jeg vælge det brune, som smager lidt mere og ikke er fuldt så sødt.

Når vi nu er inde på smør fra nødder, kan jeg også klart anbefale cashew butter. Klart min yndlings!!

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Mandler har ikke så farligt meget mættet fedt og lidt mættet skal man have også, jo :smile: Mandelsmøret er enormt mild i smagen, især det hvide, hvor de kommet skallet af mandelrne først. Næste gang jeg investerer i det, vil jeg vælge det brune, som smager lidt mere og ikke er fuldt så sødt.

Når vi nu er inde på smør fra nødder, kan jeg også klart anbefale cashew butter. Klart min yndlings!!

+

Nej ikke mættet i mandler, men er det ikke et produkt som er blandet med alm. smør? Det var nemlig det æblesmør jeg smagte.

Uh cashew butter lyder ret godt, cashew nødder er i hvert fald vildt gode :4mewantfood:

Du skal prøve Emmery choko/nødde smørepålæg, det er også vildt godt. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

+

Nej ikke mættet i mandler, men er det ikke et produkt som er blandet med alm. smør? Det var nemlig det æblesmør jeg smagte.

Uh cashew butter lyder ret godt, cashew nødder er i hvert fald vildt gode :4mewantfood:

Du skal prøve Emmery choko/nødde smørepålæg, det er også vildt godt. :bigsmile:

Ja, det må jeg gøre næste gang jeg har spisedag :smile:

Nej, i følge indholdsfortegnelsen, er der ikke noget fast fedt blandet med nødderne.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Jeg har prøvet at købe noget mandelsmør (den mørke version), men jeg syntes godt nok det er meget drøjt (hvilket på sin vis er meget godt, når man ser på kcal-indholdet :tongue: ) og bliver nærmest helt tør i munden af at spise det. Så kan godt nok ikke lige lige følge jeres begejstring :blush:

Har bare brugt det på rugbrød. Bruger jeg for meget? Eller hvordan spiser I andre det?! a055.gif

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Jeg har prøvet at købe noget mandelsmør (den mørke version), men jeg syntes godt nok det er meget drøjt (hvilket på sin vis er meget godt, når man ser på kcal-indholdet :tongue: ) og bliver nærmest helt tør i munden af at spise det. Så kan godt nok ikke lige lige følge jeres begejstring :blush:

Har bare brugt det på rugbrød. Bruger jeg for meget? Eller hvordan spiser I andre det?! a055.gif

Jeg har også haft det mørke mandelsmør. Det glas jeg havde var sådan lidt flydende, så jeg brugte et ret tyndt lag på brød.

Den tørre fornemmelse er det ikke ligesom peanut-butter? sådan er det vist bare :smile:

Jeg var heller ikke totalt pjattet med det, men det forsvandt da alligevel efterhånden :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også haft det mørke mandelsmør. Det glas jeg havde var sådan lidt flydende, så jeg brugte et ret tyndt lag på brød.

Den tørre fornemmelse er det ikke ligesom peanut-butter? sådan er det vist bare :smile:

Jeg var heller ikke totalt pjattet med det, men det forsvandt da alligevel efterhånden :innocent:

Nu har jeg heller ikke skiftet det store bekendskab med peanutbutter, så der må jeg være svar skyldig :blush:

Men altid, noget at jeg ikke er den eneste med erfaringen med mandelsmør :wink:

Gode erfaringer er dog stadig velkommene!

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Nu har jeg heller ikke skiftet det store bekendskab med peanutbutter, så der må jeg være svar skyldig :blush:

Men altid, noget at jeg ikke er den eneste med erfaringen med mandelsmør :wink:

Gode erfaringer er dog stadig velkommene!

Der er stor forskel på konsistensen i de forskellige mandelsmør. Du kan godt få nogle som er væsentlige mere flydende. Jeg tjekker lige næste gang hvilket mærke det er :wink: , og så skal jeg lade dig vide det.

I øvrigt kan det anbefales at købe en som er lavet på Cashewnødder :4mewantfood:

Ellers kan du også bruge mandelsmør i f.eks. dressinger til salat. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Jeg har prøvet at købe noget mandelsmør (den mørke version), men jeg syntes godt nok det er meget drøjt (hvilket på sin vis er meget godt, når man ser på kcal-indholdet ) og bliver nærmest helt tør i munden af at spise det. Så kan godt nok ikke lige lige følge jeres begejstring

Hej Christina :bigsmile:

Den her synes jeg er mere flydende.post-15167-1203076010_thumb.jpg

Det er i øvrigt bedst ernæringsmæssig at spise den mørke da den indeholder skallerne fra mandlerne også.

Link to comment
Share on other sites

Der er stor forskel på konsistensen i de forskellige mandelsmør. Du kan godt få nogle som er væsentlige mere flydende. Jeg tjekker lige næste gang hvilket mærke det er :wink: , og så skal jeg lade dig vide det.

I øvrigt kan det anbefales at købe en som er lavet på Cashewnødder :4mewantfood:

Ellers kan du også bruge mandelsmør i f.eks. dressinger til salat. :smile:

Nu er det første gang jeg hører om diverse nøddesmør, men da jeg elsker nødder, kunne det måske godt være noget for mig :smile:

Hvilke butikker kan man købe disse ting...?? og hvad kan man ellers bruge det til udover dressinger...??

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Takker... Måske jeg lige skulle prøve at google det... Hvad bruger du det f.eks. til...??

Jeg synes at det smager godt på rugbrød :4mewantfood: men kan også bruges i dressinger :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Faldt lige over tråden og her kommer mit bud på fantastisk-super-lækker-morgenmad (som jeg laver stort set hver morgen) :4mewantfood: .

Det er meget lang tid siden jeg har vejet ingredienserne - laver den på øjemål, så måleangivelserne er lidt et gæt...:

1 glas frosne bær (jordbær, hindbær, skovbær .. hvad man nu har lyst til), 100-150 g

Ca 1/3 banan, gerne frossen

1,5-2 dl skummetmælk

1 scoop Promax chokoladeproteinpulver

Øko rørsukker eller flydende sødemiddel (alt efter om man er til det naturlige eller det syntestiske :tongue:)

Blende-blende-blende ... til man får en super tyk shake (konsistens nærmest som yoghurt - men meget mere luftig). Shaken spises med hjemmelavet muesli som drys ...nuuums.

OBS: Hemmeligheden ligger i blenderen, der skal være supergod. Har kørt diverse blendere i sænk (bla Krups blendere, hvor motoren stod af :crazy:), indtil vi købte blenderen over dem alle: Kitchen Aid. Den blender bare alt :4thumbup:.

Edited by Kuldskær
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share