Morgemads-ideer


Brunsvigeren
 Share

Recommended Posts

Nu skal jeg til at stable en god morgenmad sammen.. Så jeg tænkte jo vi alle kunne komme med en masse gode ideer..

Jeg vil starte ud, med det jeg selv sidder og spiser nu.. Selvom det nu ikke er morgen..

En god gang A38 Natural + 1 scoop chokolade protein 30g + Kelloggs All Brand.. Nam nam.. - Det smager sgu som en drøm! :D - det skal dog nævnes det ikke ser så lækkert ud, men lad ikke øjet bedrage!

Edit - efter 5 minutters spisen... Nu begynder jeg godt nok at få en kvalmende fornemmelse, så lækkert var det måske ikke helt alligevel.. Det er chokolade smagen i det protein pulver som ødelægger det hele.. det smager alt for syntetisk..

Edited by Brunsvigeren
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Slettet bruger
Min egen morgenmad består af 100 g havregryn, 500 ml økologisk skummetmælk, 10 g udos choice og et æble. Det virker.

Müsli evt. finax natural med 20 % kostfibre og cheasey yougurt. evt. frisk frugt eller nødder ovenpå

Link to comment
Share on other sites

Mellem 100-150 g. havregryn med tilhørende mini- eller skummetmælk, deri smider jeg et æble i tern i... Hvis det er før noget træning, ryger der nogle rosiner i også...

Hvis det findes i køleskabet bruges der også youghurt istedet for mælk en gang i mellem...

Link to comment
Share on other sites

God ide med morgenmad.

Jeg fandt selv denne under opskrifter for noget tid siden.

1 banan

2 scoop proteinpulver (bruger selv kun en scoop wg.)

ca. 100 gram havregryn

ca 4 dl vand. (jeg bruger ofte mælk)

Det hele blendes om aftenen og skal så på køl natten over.

Smager godt og går lige i armene.... :4mewantfood:

Junker

Edited by JUNKER
Link to comment
Share on other sites

Jeg plejer at spise den mængde havregryn jeg kan "klare" - vil tro det ligger mellem 75g og 200g - sammen med 1l skummet- eller minimælk og en mass' kaff'. Hvis jeg har frugt i huset napper jeg gerne et æble eller ligende.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Jeg forstår ikke helt, hvordan i kan have så meget tid om morgenen.. Står i ekstra tidligt op for at lave et solidt måltid.

Nu tager det jo ikke ret lang tid at lave havregrød. For mig er det bare vigtigt at få noget ordentlig om morgenen. Hvad betyder 15 min om morgenen? Hvis jeg har travlt sidder jeg bare og læser imens.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke helt, hvordan i kan have så meget tid om morgenen.. Står i ekstra tidligt op for at lave et solidt måltid.

Ja, men fremfor alt for at få kaffe :smile:

Nej, der er er en grænse for, hvor tidligt jeg gider stå op for at lave morgenmad. Men kan ellers godt lide at bruge lidt tid til det om morgonen - så når man at vågne lidt også.

Spiser næsten altid havregrød til morgenmad, mest fordi det er det nemmeste jeg kan lave som jeg holder mig mæt på. Men ellers er yndlingsmorgenmaden omelett med masser af tomat eller kogt æg på brød med mayonaise, agurk og tomat og så varm chokolade :4mewantfood:

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke helt, hvordan i kan have så meget tid om morgenen.. Står i ekstra tidligt op for at lave et solidt måltid.

Ud af de svar der er kommet indtil videre er det så vidt jeg kan se kun 1 der rent faktisk "laver" morgenmad, og det er havregrød, hvilket ikke tager mange minutter :) Resten spiser faktisk noget der bare skal hældes op i en tallerken ;)

Med hensyn til tiden, tjaaa det kommer jo an på hvordan man har det med at komme igang om morgenen. Jeg står op 30 minutter før jeg skal ud af døren. På den tid når jeg da både brusebad, morgenmad (havregryn), læse lidt tekst tv, komme i tøjet, og har stadig tid til overs. Og jeg synes på ingen måde jeg løber stærkt om morgenen.

Link to comment
Share on other sites

Spiser næsten altid havregrød til morgenmad, mest fordi det er det nemmeste jeg kan lave som jeg holder mig mæt på. Men ellers er yndlingsmorgenmaden omelett med masser af tomat eller kogt æg på brød med mayonaise, agurk og tomat og så varm chokolade :4mewantfood:

Kan du prøve at komme med en opskrift på din omelet med masser af tomat :w00t: ?

Link to comment
Share on other sites

Kan du prøve at komme med en opskrift på din omelet med masser af tomat :w00t: ?

Har den i en bulk-, og en cutvariant :wink:

BULK

3 æg

3 spsk mælk

1 tomat i skiver

Reven ost

smør at stege i, ca 1 spsk

Pisk æg og mælk halvt sammen (skal ikke være helt jævnt gult, men bare så gulene prikkes hul på) Kom salt i. Steg tomatskiverne i panden til de bliver bløde. Kom æggene over og rør lidt rundt. Når overfladen er halvt cremet, kom reven ost ovenpå og spis!

CUT

1 æg

3 æggehvider

1 tomat i skiver

Reven mager ost

1 spsk smør at stege i

Tilberes som oven.

Link to comment
Share on other sites

Jeg takker.. det må jeg prøve :)

Kan man evt. bruge nogle flåede tomater?

Du tænker på dem på dåse? Kan man måske, de er bare meget "våde" i det - eller måske skulle man kalde det "saftige". Men prøv endelig og sig hvordan det gik :smile:

Hvis man er lidt wild and crazy, smager det super med en smule pesto i omeletten. Men det kan man ikke så godt om morgonen, fordi så lugter man bare hvidløg resten af dagen.

Link to comment
Share on other sites

Ja du har noget ret i at, det virker ret "flydende" og når det bliver blandet med æg og mælk, så kan jeg kun tænke mig til, hvordan det kommer til at gå .. :crazy: Friske tomater i skiver, er nok bedre.. Evt. tilføje nogle kyllingetern. Og ja pesto smager forrygende, men man kommer til at stinke hele dagen som du selv skriver.

Men jeg vil da helt klart prøve at lave den omelet :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Nu vi er ved bulk, så er der jo altid en god gang engelsk morgenmad:

Spejlæg

Bacon

Stegte tomatskiver og champignon

Baked beans

Pølser

Toastbrød (toasted, naturligvis)

Mmmmmmmm :4mewantfood: Det er godt nok et måltid næsten uden nogen former for næringsstoffer - men det smager fantastisk!

Link to comment
Share on other sites

Nu vi er ved bulk, så er der jo altid en god gang engelsk morgenmad:

Spejlæg

Bacon

Stegte tomatskiver og champignon

Baked beans

Pølser

Toastbrød (toasted, naturligvis)

Mmmmmmmm :4mewantfood: Det er godt nok et måltid næsten uden nogen former for næringsstoffer - men det smager fantastisk!

Da er da masser af næringsstoffer. Mængder af protein og masser af mættet fedt.

Link to comment
Share on other sites

0,5% A38 med et skvæt solbærsaft (eller friske bær hvis de er lige ved hånden) og et læs Rugfras - det er bare kanon om sommeren. Hvordan kunne jeg *leve* før Rugfras blev opfundet... - ja, jeg bruger dem altså også på koldskål i stedet for klamme-junkere, men det har ikke noget med morgenmad at gøre :nonono: .

Om vinteren havregrød med frugt (æbler/pærer) - eller den fine variant for sønderjyder tæt på Tyskland: grød af Kölln's kernige Multikorn Flocken (en rigtig lækker økologisk 5-korns grynblanding som kan købes syd for grænsen - jeg har endnu ikke fundet noget tilsvarende i Danmark). Og et stort glas kærnemælk til.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share