Slank men med topmave


Dellen25
 Share

Recommended Posts

Hej alle

Jeg er ny herinde, vidste ikke hvad jeg skulle gøre - Så tænkte at jeg ville spørge jer om råd.

Jeg er 25 år og er en slank pige, men problemet er at jeg har en topmave (plus en underlig lille delle under brystet)

jeg spiser sundt, løber 1-1½ timer om dagen, svømmer, pilates, gym ball m.m.

Men der sker bare intet.. Og som sådan vil jeg ikke tabe mig mere, da jeg er ret slank, men dellen er der bare stadig. Jeg har også lavet diverse maveøvelser, men uden held.. Har i nogen råd?

Jeg ved godt at man ikke kan vælge punkter ud og så forbrænde fedt der, men er der nogen der kender til træning/øvelser der f.eks er ekstra godt hvis man gerne vil af med topmaven?

På forhånd tak :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved godt at man ikke kan vælge punkter ud og så forbrænde fedt der, men er der nogen der kender til træning/øvelser der f.eks er ekstra godt hvis man gerne vil af med topmaven?

Så det du siger er at du ved sådan set godt man ikke kan punktslanke (bevidst), men håber alligevel man godt kan? :smile:

Det jeg kan se er at for mange piger er styrketræning ganske enkelt et krav, hvis man vil langt ned i fedtprocent.

Du skal give din krop en grund til at ændre kropskomposition (muskel/fedt forhold), og det kan styrketræning på en måde som din øvrige træning ikke kan.

Må man spørge hvor høj du er og hvad du vejer, bare for at få et konkret tal for din definition af slank? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Noget lidt andet.. Jeg fik et råd fra min bedstemor som fortalte at dengang hun var ung, der brugte hun sjippe torv og hulahop ring til at slanke sig, få top maven væk og få den der flotte hvepse talje.

Så jeg gik ud og købte et sjippetorv og en hulahop ring i sidste uge. og har så trænet med det, men hold da op hvor har jeg fået ondt i ryggen og sidderne.. Er det normalt? Altså det er jo ikke fordi jeg ikke træner normalt.. Men kan da godt være at jeg nu bruger muskler jeg ikke er vant til, men er nervøs for om det evt. kan skyldes jeg gør noget forkert?

Link to comment
Share on other sites

Et sjippetov er et kanon redskab, men en hulahopring giver jeg ikke meget for.

Det er dog ikke underligt at du bliver øm når du er startet på to aktiviteter der nok er meget forskellige fra hvad du ellers laver.

Ondt i ryggen kan være 1000 ting som andre ved meget mere om end mig. Hvor gør det ondt og hvordan? Er det musklerne der er ømme eller virker det som noget kompression, låsning eller andet?

Der er et par gode pointer ved træningsredskaber og -former i denne artikel:

http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vae..._skefuld_saed?/

Link to comment
Share on other sites

Et sjippetov er et kanon redskab, men en hulahopring giver jeg ikke meget for.

Det er dog ikke underligt at du bliver øm når du er startet på to aktiviteter der nok er meget forskellige fra hvad du ellers laver.

Ondt i ryggen kan være 1000 ting som andre ved meget mere om end mig. Hvor gør det ondt og hvordan? Er det musklerne der er ømme eller virker det som noget kompression, låsning eller andet?

Der er et par gode pointer ved træningsredskaber og -former i denne artikel:

http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vae..._skefuld_saed?/

Jamen det er faktisk svært at forklare, nu er jeg jo ikke vant til at lave de øvelser, så kan jo netop sagtens tænkes at det er derfor jeg har lidt ondt. Men føles lidt ala hvis man har flyttet og løftet for meget eller lign. Sidder nederst i ryggen ved lænden og så ud i siderne. Men det er jo også det område man bruger ved hulahop..?

Link to comment
Share on other sites

Topmaven... er det en delle eller er det muskulaturen der buler ud (evt. kombineret med en delle) ?

Måske kan vacumtræning løse en del af "problemet"

Jeg er ret sikker på at det er en delle (et rigtig godt håndtag) ;) Har prøvet med vacuum træning, synes ikke det hjælper specielt.. Suk

Link to comment
Share on other sites

det med hulahopringe er nok ikke helt urealistisk. man bruger jo en del energi om muskler på at holde ringen i gang og oppe.

ømheden kan være fordi som tidligere nævnt at du er begyndt at bruge nogle muskelgrupper du normalt ikke bruger.

hvis det bliver værre vil jeg forslå at du tager et smut til doktoren...

Link to comment
Share on other sites

det med hulahopringe er nok ikke helt urealistisk. man bruger jo en del energi om muskler på at holde ringen i gang og oppe.

ømheden kan være fordi som tidligere nævnt at du er begyndt at bruge nogle muskelgrupper du normalt ikke bruger.

hvis det bliver værre vil jeg forslå at du tager et smut til doktoren...

Jeg mener absolut ikke Hulahopring er noget der kan anbefales som effektiv cardio :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Kære "Dellen 25"

Jeg er fuldstændig enig med dem der siger styrketræning er vejen frem for dig. Her er det så vigtigt at træne rigtigt. Når det gælder maven er det vigtigt at du husker at få trænet de skrå mavemuskler (Abdominis Transversus , Internus og Externus), da det er dem, der frem for alt holder maven inde. Du kan faktisk risikere at få lidt topmave ved kun at træne de lige mavemuskler (Abdominis rectus). Derudover skal du træne de store muskelgrupper, så som lår og balder, samt den store rygmuskel. Vær ikke nervøs for at blive "stor"...kvinder får ikke store muskler, medmindre de tager hormoner og træner ektremt intensivt. Den øgede muskelmasse vil hjælpe dig til en lavere fedtprocent på en sund måde, så du ikke kommer til at ligne en anorektikker, men tværtimod får en smuk, stærk og sund krop...og en krop der er lettere at holde slank, da du ikke behøver at sulte dig selv for at holde en lav fedtprocent.

Når det er sagt er der måske én anden ting jeg vil anbefale, nemlig bindevævsmassage mha en metode der hedder endermologie. Prøv at finde en udbyder af denne form for behandling i nærheden af hvor du bor, eller begynd med at google på ordet og se hvad du syntes. Personlig ved jeg det virker på nedbrydning af lokale fedtdepoter og det er en helt naturlig og sund behandling. Den eneste bivirkning kan være at du bliver afhængig fordi det samtidig er en meget behagelig oplevelse!

Held og lykke og lad os høre hvordan det går!

Mvh

Jesper

Link to comment
Share on other sites

Når det er sagt er der måske én anden ting jeg vil anbefale, nemlig bindevævsmassage mha en metode der hedder endermologie. Prøv at finde en udbyder af denne form for behandling i nærheden af hvor du bor, eller begynd med at google på ordet og se hvad du syntes. Personlig ved jeg det virker på nedbrydning af lokale fedtdepoter og det er en helt naturlig og sund behandling. Den eneste bivirkning kan være at du bliver afhængig fordi det samtidig er en meget behagelig oplevelse!

Lad os lige klappe hesten inden vi ryger over i den helt alternative grøft.

Jeg fandt dette citat på Wiki ang. metoden:

Other cosmetic procedures such as Mesotherapy and Endermologie have produced inconclusive results. While each has been FDA approved to temporarily reduce the appearance of cellulite, effectiveness varies by procedure. All methods require continual follow-up to maintain reduced levels of cellulite. "No statistical difference existed" in morphologic assessment of the body after 12 weeks of randomised control trial withEndermologie (Collis N et. al. 1999 Sep;104(4):1110-4 Plast Reconstr Surg)

http://en.wikipedia.org/wiki/Cellulite

Generelt linkede stort set alle hits på ordet til mere eller mindre alternative skønhedsbehandlinger.

For øvrigt, er det så et rent tilfælde, at en dansk hjemmeside med navn meget lig dit brugernavn netop tilbyder denne "fantastiske" behandling, og en medejer der også hedder Jesper? :wink:

Hvis du vil reklamere, så køb en bannerannonce.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

MaxPower,

Jeg er ked af hvis du har opfattet mit indlæg som reklame, det var bestemt ikke meningen! Jeg er her som privatperson og henviser til noget, jeg har erfaring med virker, på en i mine øjne, seriøs måde (da jeg bevidst ikke henviser til min egen klinik + til nettet generelt). Der er såmænd ikke noget alternativt over endermologie og de undersøgelser du har fundet er jo ikke representative da der findes adskildelige videnskabelige undersøgelser, der viser, at det virker reducerende på lokale fedtdepoter. Det er korrekt at cellulite, når det en gang har været der, vil have tendens til at komme tilbage, hvis man ikke får en eller anden form for behandling en gang imellem, men her taler vi jo ikke om cellulite. Jeg er sikker på at mange kan nøjes med at træne hårdt og spise fedtfattigt for at komme de mest stædige fedtdepoter til livs, men det er jo ikke alle der har den tid og den selvdiciplin det kræver.

Som sagt håber jeg mit råd opfattes som seriøst, selvom jeg som baggrund, har en professionel tilgang til problemstillingen. Hvis du vil at jeg ændrer mit navn så der ikke kan kobles til mit firma gør jeg gerne det... jeg syntes jo det var bedre at spille med åbne kort og har ikke forsøgt at lægge skjul på hvem der står bag min profil.

Med venlig hilsen

Jesper

Link to comment
Share on other sites

Bodytempel -> Det er da en formildende omstændighed at du ikke bare linker til din egen side. Det ændrer dog ikke ved at du hiver en alternativ behandlingsform på banen, som du har økonomisk interesse i at promovere, uden at gøre dit tilhørsforhold klart. Det er imod reglerne uanset om du mener du er her som privatperson eller ej.

Jeg vil hellere have at du er opmærksom på boardets regler, følger disse og i øvrigt spiller med åbne kort, end at du ændrer dit brugernavn for at skjule dit tilhørsforhold.

Ang det citat jeg fandt, så læser jeg det netop sådan at de kommenterer bredt på den forskning der ligger og kalder det "inconclusive results". Det vil jo sige at der både er undersøgelser for og imod.

Uanset hvad synes jeg det er borderline off-topic i denne tråd.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share