Ha' det godt


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Ganske enig - synes generelt programmet er fint, selvom de selvfølgelig er nødt til at stramme nogen af pointerne lidt. Det er i hvert fald utallige klasser over de helseprogrammer, der har været tidligere - med "Du er hvad du spiser" som skrækeksemplet.

Link to comment
Share on other sites

Syntes faktisk det er et godt program. Jeg blev dog lidt harm sidst, da Henrik K. sagde noget i retning af: "nogle læger siger, at hvis du får flere kalorier end du forbrænder – så tager du på og hvis du får færre – så taber du dig… Det er ikke rigtigt… bla bla."

Derefter kom en længere søforklaring om at det er vigtigt at have "overskud" (f.eks. mentalt) for at kunne lave en livsstilsændring… det er der selvfølgelig noget om, men jeg blev alligevel ret pissed over den skråsikre udtalelse om "at det er ikke rigtigt". Det giver ikke folk uden forstand på sagerne et klart -retvisende- billede.

Link to comment
Share on other sites

Syntes faktisk det er et godt program. Jeg blev dog lidt harm sidst, da Henrik K. sagde noget i retning af: "nogle læger siger, at hvis du får flere kalorier end du forbrænder – så tager du på og hvis du får færre – så taber du dig… Det er ikke rigtigt… bla bla."

Derefter kom en længere søforklaring om at det er vigtigt at have "overskud" (f.eks. mentalt) for at kunne lave en livsstilsændring… det er der selvfølgelig noget om, men jeg blev alligevel ret pissed over den skråsikre udtalelse om "at det er ikke rigtigt". Det giver ikke folk uden forstand på sagerne et klart -retvisende- billede.

Delvist enig, men det er et svært emne.

Jeg vil mene det havde været mere korrekt at sige noget i retning af at det ikke er det fulde billede, fordi stress og alt mulig andet åbenbart kan have ret markant indflydelse på energiregnestykket.

Link to comment
Share on other sites

Delvist enig, men det er et svært emne.

Jeg vil mene det havde været mere korrekt at sige noget i retning af at det ikke er det fulde billede, fordi stress og alt mulig andet åbenbart kan have ret markant indflydelse på energiregnestykket.

Ja... "det er ikke det fulde billede" ville have været bedre... Jeg syntes bare han med sin udtalelse gjorde problemstillingen sort/hvid på en "omvendt måde" - og ideen om at man "ikke behøver hænge sig specielt meget i kalorier" er en uheldig én at få lagret i underbevistheden hos de 400000 midelaldrende- og lettere overvægtige kvinder der ser udsendesen :tongue:

Men som sagt et udemærket program, som jeg nu er i færd med at fluekneppe... :cool:

Link to comment
Share on other sites

Så er det da altid noget, at de kan få en ekspert ind og rakke den hippiesko ned.

:laugh:

Jeg synes faktisk det er nogle lettere modstridende udtalelser han kommer med. Det er for billigt med hans "dur ikke, væk" - udtalelse.

Først siger han at der mangler støtte til dit og dat, og så efterfølgende, at man hellere skulle gå i bare tæer, som vel næppe giver skide meget støtte.

Hele pointen (eller en stor del af den) med de sko, er jo at man ikke særlig godt kan gå bagfodet i et alm. bymiljø uden at slide sine fødder i stykker og risikere i at træde på alskens skidt og stads.

Vores fødder kan da næppe være bygget til at have sko på. :blink:

Den kan sagtens kritiseres, f.eks. at den gnaver som de også nævner.

I poltikens anmeldelse skriver de også at samlekvaliteten er dårlig og ikke står mål med den relativt høje pris.

At alun og Vibram så lover guld og grønne skove - og flottere ben - ved at gå med dem er den sædvanlige omgang salgsgas efter min mening.

Link to comment
Share on other sites

Den dårlige omtale af skoen undrede jeg mig også over… eller rettere netop konklussionen med manglende støtte osv.

Jeg tænkte på, om det kan hænge sammen med at visse dele af vores kroppe (f.eks.) "stødpuden på hælen" stadig ikke er helt med på, at vi dels er begyndt at gå på to ben, dels vader rundt på hårde overflader… og dels bliver 100 år gamle. Dette fremgik dog ikke af ekspertens udtalelser… og jeg ved i øvrigt ikke om det er en skrøne. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Det var især uberondt med ham knægten, der lærte 5 pakker blandede spillekort udenad. :4thumbup:

Ja, det er lidt vildt. Ben Pridmore har i øjeblikket rekorden. Han kunne huske rækkefølgen af 1404 spillekort (27 x 52 kort) efter at have fået en time til at memorere dem - og to timer til at huske dem igen. Han kunne bl.a. også huske en rækkefølge af binære cifre (0 og 1) på 795 :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Så er det da altid noget, at de kan få en ekspert ind og rakke den hippiesko ned.

Han havde meget vage argumenter for at det var en dårlig sko synes jeg. Jeg er enig med Maxp her og ser nogen potentielle fordele ved skoen:

A )Bedre træning af proprioceptisk balance da man "mærker" underlaget langt bedre end med alm. sko på

B) Bedre mobilitet i fodrodsknoglerne da foden ikke presses sammen som i en alm. sko. Relativt mange mennesker går rundt med "låsninger" i fodrodsknoglerne der påvirker biomekanikken i især knæ og hofter. Jeg vil mene fivefingerne skoene mindsker dette problem. Dette er dog slet ikke relevant for alle. Folk der f.eks. har tendens til kraftig platfod og gener deraf vil nok have bedre gavn af en hårdere støtte i svangen. Tilhængere vil dog sikkert sige at musklerne under svangen trænes bedre og dermed undgås generne, men jeg er ikke sikker.

C) Færre gener med knyster, hammertæer, "Hallux valgus" (søg på google) da tæerne har god plads og kan bevæge sig frit.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share