træthed efter træning


millak
 Share

Recommended Posts

Jeg er næsten ny her i træningsverdenen...

Efter megen søgen i tidligere tråde kommer jeg til at spørge.

Når jeg er færdig med min træning er jeg ofte meget træt, det skal lige siges at jeg lige er begyndt, men havde samme problem da jeg trænede for nogle år siden.

Min kost er varieret, med masser af grønt, desværre ikke nok kød :unhappy:

Men jeg spiser ikke morgen mad. nu ingen løftet pegefinger, ved godt at jeg burde spise morgenmad, men kan ikke så tidligt på dagen...

Men har i nogle foreslag til hvad jeg skal spise før og under træning og ikke føle at jeg har mere energi til resten af dagen?

Edited by millak
Link to comment
Share on other sites

Jeg er næsten ny her i træningsverdenen...

Efter megen søgen i tidligere tråde kommer jeg til at spørge.

Når jeg er færdig med min træning er jeg ofte meget træt, det skal lige siges at jeg lige er begyndt, men havde samme problem da jeg trænede for nogle år siden.

Min kost er varieret, med masser af grønt, desværre ikke nok kød :unhappy:

Men jeg spiser ikke morgen mad. nu ingen løftet pegefinger, ved godt at jeg burde spise morgenmad, men kan ikke så tidligt på dagen...

Men har i nogle foreslag til hvad jeg skal spise før og under træning og ikke føle at jeg har mere energi til resten af dagen?

Hvis du bare kunne spise lidt til morgenmad ville det være meget bedre end ingenting. Jeg kender problemet, men man bliver altså nødt til at få et eller andet ned. Under træning kunne du prøve med en banan eller rosiner. Begge dele indeholder kulhydrater som hurtigt vil blive optaget.

Link to comment
Share on other sites

Det er normalt at være træt efter træning - specielt fullbody programmer og specielt for nybegyndere (også selvom man har været igang tidligere) - er netop startet efter sommerferien, og udover jeg ikke kan løfte det halve af det jeg kunne før, så er jeg også helt færdig 3/4 henne i træningsprogrammet, for slet ikke at nævne efter man kommer hjem - og dagene efter med DOMS.

Afhængig af hvornår du træner burde morgenmaden (eller manglen på samme) ikke nødvendigvis være et problem - det er dog en kilde mindre til protein hvis du i forvejen siger du ikke spiser ret megen kød. I erkendelse af din kost ikke er perfekt ville det måske være en god ide med proteinsupplementering - eventuelt om morgenen og efter træning, skulle det være helt perfekt.

Link to comment
Share on other sites

er begyndt at spise en banan før og efter træning. håber det med tiden vil hjælpe...

jep det er fullbody jeg køre... men en del cardio... men kan se der er håb forud med manglen på energi... kommer mere af det med tiden...

prøver at putte lidt mere protein ind i kosten i form af lidt æg og lidt ekstra kød plus lidt fisk, men det bliver squ svært, men vil først se jeg kan få det ind før jeg vælger at tage protienstilskud...

men mange tak for svarene..

Link to comment
Share on other sites

Hvad er problemet med kosttilskud i form af proteinpulver eller wheight gainer? Proteinpulveret er nok en af, hvis ikke den, billigste vej til proteiner.

Måske det ville være lettere hvis du startede med noget flydende morgenmad, proteinpulver, ½ liter mælk etc.

Ellers ja trætheden forsvinder, eller mindskes, når du får nok at spise samtidig med at kroppen vænder sig til træningen.

Link to comment
Share on other sites

Hvad er problemet med kosttilskud i form af proteinpulver eller wheight gainer? Proteinpulveret er nok en af, hvis ikke den, billigste vej til proteiner.

Måske det ville være lettere hvis du startede med noget flydende morgenmad, proteinpulver, ½ liter mælk etc.

Ellers ja trætheden forsvinder, eller mindskes, når du får nok at spise samtidig med at kroppen vænder sig til træningen.

fordi jeg gerne vil have mine proteiner i form af fast føde, ved godt at proteinpulver er en nem måde at få ekstra protein, men vil gerne lære at spise det rigtige, og ikke erstatte fast føde med andre ting.

vil prøve at få noget morgenmad ind i programmet. ville mørkt brød med noget pålæg og lidt ost være en mulighed. havregryn er ikke så nemt at spise i bilen :tongue:

men tak for rådene :smile:

Edited by millak
Link to comment
Share on other sites

Mørkt brød er fint, det giver kroppen noget at arbejde med. Desuden kan morgenmad have den sideeffekt at det giver tidligere/øget appetit i løbet af dagen, sammenlignet med hvis du sprang morgenmåltidet over. Det sætter nemlig systemet/kroppen i gang (desuden er det sundere for kroppen, morgenmaden er dagens vigtigste måltid bla bla bla...Kellogg's vækker en tiger i dig og hanegal!).

Som tidligere nævnt er det ret vigtigt med proteiner og kulhydrater før og efter træning (½-1 time før og hurtigst muligt efter træning). En banan før og efter som du selv nævner er ganske fint. Men husk nogle proteiner, det er det musklerne skal bruge til at vokse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share