Dumbell`s i den rigtige kvalitet


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Hej

Vi har i LVK fornylig investeret en stor sum penge i en sending håndvægte. Vi købte fra 10kg, op til 50kg. Plus et enkelt sæt i 70kg.

Da vi i forvejen havde et sæt på 52,5 57,5 og 62,5.

Essensen er dog nu at vi har nogle ret kritiske problemer med dem, der gør at vi nok vil vælge nogle andre når vi løbende må udskifte dem her.

Først og fremmest flækker skiverne når de bliver tabt. Hertil skal det siges at vi ihvertfald i 10år, har haft nogle andre håndvægte som aldrig nogensinde er flækket, og de har været udsat for det samme. De blev skæve, men flækkede ikke. Vi har allerede mistet to pga dette. Det skal forstås sådan, at de skiver håndvægten er opbygget af simpelthen knækker/revner når de bliver tabt.

Nå men man kan jo så lade være med at smide med dem. Langt vigtigere er det at de går fra hinanden. De skruer sig selv løse, og bliver løse i skiverne og rasler. Og de kan ikke udenvidere spændes, da den umbraco der skal bruges for det første ikke er standard størrelse, og for det andet så sidder skruen så fast at man ikke umiddelbart kan rokke den uden at have vægten spændt op i et eller andet.

Derfor vil jeg gerne høre hvad i kender til af gode håndvægte.

Vi påtænker at købe nogle nye tunge vægte for at prøve nogle andre i bla 42,5 , 47,5 og måske også nogle på 72,5 - 75 - 77,5 og 80

Link to comment
Share on other sites

Hvilken type havde i købt?

I DTU's center havde vi i lang tid håndvægte fra Casall med rullende håndtag og rå jerns-skiver. Det "gamle" sæt vi havde holdt rigtig godt, så var de begyndt at blive lidt løse. Ved vores store udstyrsindkøb fandt vi ingen bedre, så en stor del af sættet blev blot fornyet med disse.

Dertil købte vi også en stribe med faste håndtag og 2kg-spring. Kan ikke huske mærket pt, men det kan nok graves frem.

Casalls er også lavet så når de først er samlet er det ikke meget at gøre. De kan/skal ikke efterspændes, så på langt sigt vil de give sig lidt.

Der har muligvis været én der knækkede en gang, men jeg kender ikke de nærmere omstændigheder. Det skal så også siges, at håndvægtene normalt ikke blev mishandlet så slemt igen, og der blev sjældent smidt med dem.

Casalls (link)

03-301_l.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hvilken type havde i købt?

I DTU's center havde vi i lang tid håndvægte fra Casall med rullende håndtag og rå jerns-skiver. Det "gamle" sæt vi havde holdt rigtig godt, så var de begyndt at blive lidt løse. Ved vores store udstyrsindkøb fandt vi ingen bedre, så en stor del af sættet blev blot fornyet med disse.

Dertil købte vi også en stribe med faste håndtag og 2kg-spring. Kan ikke huske mærket pt, men det kan nok graves frem.

Casalls er også lavet så når de først er samlet er det ikke meget at gøre. De kan/skal ikke efterspændes, så på langt sigt vil de give sig lidt.

Der har muligvis været én der knækkede en gang, men jeg kender ikke de nærmere omstændigheder. Det skal så også siges, at håndvægtene normalt ikke blev mishandlet så slemt igen, og der blev sjældent smidt med dem.

Casalls (link)

Jeg kan ikke huske mærket, men det må jeg tjekke i aften.

Men de ligner faktisk disse Casalls ret meget. Blot er vores ikke med rulle håndtag, og så med umbracoer i enderne.

Vi har lige fået disse Ivanko håndvægte fra 85lbs op til 175lbs.

De ser ret fede ude også.

Er der slet ingen der handler med helstøbte vægte mere?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share