Tragtbryst - hvad synes I?


86michael
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg er en fyr i starten af 20'erne, der desværre har det man kalder tragtbryst (dvs. brystet går ind ad) - Jeg har længe gået og overvejet en operation, men kan ikke beslutte mig. På den ene side ville det være fedt med et nogenlunde normalt udseende, men alligevel - man skal igennem et helvede og der er mulighed for at man altid vil have smerter.

Jeg er begyndt at træne for et par mdr. siden. Jeg vil dog lige høre hvad I synes, tror I hullet vil blive mere tydeligt ved fortsat træning, eller er det en god ide? Og så egentlig også bare jeres generelle mening om mit bryst..

Se billederne her: http://86michael.webbyen.dk/vishjemmeside_...webside=7348255

Håber I kan hjælpe - og bliv nu ikke alt for chokeret over billederne ;)

Mvh.

Michael

Link to comment
Share on other sites

Hey igen,

Tak for jeres svar! - Har godt tænkt på det med noget mere masse, og har da også forsøgt. Har forsøgt med weight-gainer, men det hjælper ikke og giver en hulens masse bumser!

Har I nogle gode råd?

/Michael

Mit råd er at bruge et par timer på at læse her på MOL. Det er en sand guldgruppe og du er absolut ikke alene med din problemstilling - søg fx. på "tage på", "bulk", weight gainer", "kalorieoverskud".

Link to comment
Share on other sites

Tillykke.

Du har det som folk herinde har lavet flyes til de er blevet blå i hovedet for at få. En markeret kavalergang. Og så helt uden træning.

Du er jo langt foran, og så er du ikke engang gået ordentlig i gang med at træne endnu.

Det eneste jeg ser er et markeret brystparti der kunne trænge til lidt mere muskelmasse.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig med de andre. Det er ikke noget særligt. Jeg vil vove påstanden at det er et større problem i dine egne øjne, end i andres. Det kan løses på to måder. Få en operation eller også kan du lære at acceptere din krop som den er. Det første er der en vis risiko forbundet med, herunder smerter, infektion, arvæv o.a., mens det andet kan hjælpe dig til at få det bedre med dig selv mere generelt. Desuden kan du altid få operationen alligevel, hvis det ikke virker mens operationen ikke kan gøres tilbage igen. Så hvis du syntes at det er et stort problem, vil jeg anbefale dig at snakke med en psyk. i første omgang.

Mere muskelmasse vil nok til en vis grad hjælpe men kan også gøre det mere markeret. Årsagen er at vi ikke har muskler på brystbenet af betydning, hvorfor større muskler på hver side af brystbenet kan have både den ene og den anden effekt, rent visuelt. Men igen, hvis du stopper med at træne vil musklerne forsvinde tilbage til den størrelse de havde inden du begyndte. Træning og større muskler vil få dig til at have det bedre med din krop, såååh.

Det er dit valg. Held og lykke med det.

/Schroinx

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hey... Jeg kan komme med lidt insiderviden hvad operationen angår. Jeg er nemlig selv blevet opereret for det selvsamme for nogle år siden. Mit "hul" var måske en smule dybere end dit, men ikke meget. Jeg havde dog svært ved at acceptere min brystkasses udseende så jeg fik det lavet.

Operationen foregår således at de skærer et lille hul i begge sider af brystkassen, i linje med brystkassens dybeste punkt. Det de gør er så at de, skubber en stål-barre, som er blevet formet på forhånd ind i brystkassen, og så vipper de simpelthen ribbenene ud på plads. Den stål-barre skal så sidde i 2-3 år.

Positive ting ved operationen:

1. Brystkassen bliver MEGET flot. Den er helt lige og helt normal.

2. Hele holdningen i overkroppen bliver mere rank, og man går mere oprejst.

3. Selvværdet stiger, gjorde mit 100%.

Negative sidder:

1. Det går PISSE FUCKING ONDT. Det er så smertefuldt at jeg seriøst ikke ved om det var det værd.

2. Pga af smerten og ømheden kan man ikke sove på siden, men KUN på ryggen, i hvert fald de første 3 måneder efter operationen.

3. Hver gang du nyser, griner eller hoster er du ved at dø af smerte op til et år efter operationen.

4. Jeg blev ret inaktiv fordi det gjorde ondt konstant. Så jeg tog i løbet af de 3 år barren sad inde i mig, 20kg på.

5. Man har to ar på siden ( de er dog små )

6. Det er ikke så fedt at sige at man har fået en kosmetisk operation.

Nå... Men det er nu ½ år siden jeg har fået barren ud, og jeg har allerede tabt 12kg af de 20 jeg havde taget på. Og følelsen er dejlig nu. Helt fri og let i overkroppen, det er fanme længe siden jeg har haft det sådan :D

Om det er det værd spørger I? Tja... Jeg ved det ikke. Jeg ved bare 1 ting, jeg er glad for hvordan min brystkasse ser ud den dag idag. Og jeg har det godt med mig selv. Og det er FANME FANME FANME vigtigt at have det godt med sig selv.

Hvis der er problemer med selvværdet anbefaler jeg at han går gennem smertehelvedet og får sig en brystkasse han synes om.... Alternativet er terapi hos en psykolog.

Håber det her kunne bruges til noget.

ps. Sorry jeg har ingen før og efter billeder.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

halløj,

heidt -> Tak for den fine beskrivelse af operationen. Godt at høre at du har fået det meget bedre med mig selv.

apprenti -> Tak tak, er også meget glad for mobilen :o)

Umiddelbart er mit selvværd egentlig helt fint, det eneste tidspunkt jeg reelt tænker over brystet, er når jeg er sammen med piger... Det kan godt være at det er mig der ligger for meget i det, eftersom jeg ser på det hver dag. Skal nok bare lige få mig selv til at sige fuck det, og så bare ta' det som det kommer...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share