2. omgang HST


Dines
 Share

Recommended Posts

Nu er jeg på min sidste uge af HST og da jeg har haft gode resultater vil jeg godt fortsætte med det program. Men så er spørgsmålet om man burde skifte øvelserne ud med andre?

Eller har man mistet nok workload i løbet af de ~9 dage til at kunne fortsætte med de samme øvelser?

Jeg regner med at skifte min fransk pres ud med triceps kabel pres og køre noget læg ind, men jeg overvejer om jeg også skulle ændre min biceps og bryst øvelse.

Link to comment
Share on other sites

næste gang jeg kaster et HST program af stablen tror jeg kun jeg napper et sæt pr øvelse i compound øvelser, og så i stedet krydrer med nogle flere øvelser for bryst, ben og ryg.. Min erfaring indtil videre er, at det er umuligt at gennemføre 2 sæt med maksvægt i god form (det var det i hvertfald i 12 rep cyklussen - måske bliver det bedre).

Link to comment
Share on other sites

næste gang jeg kaster et HST program af stablen tror jeg kun jeg napper et sæt pr øvelse i compound øvelser, og så i stedet krydrer med nogle flere øvelser for bryst, ben og ryg.. Min erfaring indtil videre er, at det er umuligt at gennemføre 2 sæt med maksvægt i god form (det var det i hvertfald i 12 rep cyklussen - måske bliver det bedre).

Hehehe… For mig var det kun i 12 reps fasen, havde ingen lignende problemer med 8 og 5 reps. Min næste cyklus kører 15-10-5-neg, glæder mig til at se hvordan jeg klarer 15 reps, var allerede ved at brække mig mange gange med de 12 reps.

Derudover tror jeg faktisk der er en idé i at køre én compound, hurtigt efterfulgt af én isoøvelse pr. muskelgruppe.

Der var en gut på MuscleMagazine.com der havde vildt gode resultater med at lave mange øvelser, men kun ét sæt på hver. F.eks. 1*bænk, 1*incl. bænk, 1*dip, 1*flyes osv. Endnu én af de utallige variatoner man kan lave med HST. Gotta loveit! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Ja syntes også klart 15 rep ugerne var de værste! Resten er gået rimeligt smertefrit... men man har jo også haft nogle flere uger til at arbejde sig op til at køre med sine 5 og 10 rm værdier end de 15 rm, som man skal køre med allerede efter 2 uger.

Tog 2 sets i de store øvelser i 15 ugerne, og 1 i de mindre.

Jeg har taget 2 set i alle mine øvelser ved 10 ugerne undtagen bp hvor jeg tog 3. Er rykket op til 3 set i de fleste øvelser i mine 5 uger.

Og det tror jeg at jeg vil fortsætte med.

Mht. resultater har jeg ikke rigtigt nogle tal... håber på at få vejet mig i weekenden, og jeg tester mine nye rm værdier efter min pause i næste uge, så kan jeg også se mine styrkeforøgelse... men der er flere der har kommenteret at jeg er vokset. Og jeg har trænet i ca. 4 år, dog har jeg ikke haft så meget styr på min kost indtil nu. Og før har jeg kørt split prog. til max... så det er ikke rene begynder gains :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share