Dødløft reps?


Brunsvigeren
 Share

Recommended Posts

Hvis man er ude efter at vokse og få maksimal muskelvækst ud af dødløft, hvordan skal den så køres?

Høj vægt med mindre reps? eller Lidt mindre vægt og flere reps?

Jeg ser begge dele i mit center, men det er mest de helt store drenge som kører med HØJ vægt og tager mindre reps, men jeg ved ikke om det er for at slå deres personlige rekorder eller noget? af og til kunne det godt lyde sådan.. hehe..

Link to comment
Share on other sites

Det er det samme som med alle andre muskelgrupper!

Løft tungt, men færre gange hvis det er størrelsen du tænker på. Og hvis du ikke skal lave rekordløft, så lad være med at bruge et bælte... Bæltet giver dig stivhed i lænden, men musklerne SKAL ARBEJDE. Derfor ingen bælte

Link to comment
Share on other sites

Det er det samme som med alle andre muskelgrupper!

Løft tungt, men færre gange hvis det er størrelsen du tænker på. Og hvis du ikke skal lave rekordløft, så lad være med at bruge et bælte... Bæltet giver dig stivhed i lænden, men musklerne SKAL ARBEJDE. Derfor ingen bælte

Bæltet give dig mulighed for at presse mavemusklerne ud imod det så, der opstår endnu mere core stabilitet hvilket medføre at maven rammes endnu mere. Bæltet giver ikke stivhed i lænden. Selvom man ikke er styrkeløfter kan det være en god idé at bruge bælte på de sidste 1-2 tunge sæt. Det skåner lænden og som sagt rammes abdominals somregel endnu hårdere.

For mange handler det også om at gøre tingene med måde. Bæltet skal ikke strammes så meget at man ikke kan trække vejret. Det skal sidde lidt halvløst når man ikke presser maven udaf og det skal så strammes en helt del op af sig selv når maven presses ud imod det.

Edited by anonymiseret-bruger
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share