Jeg pisser gult hele tiden


MortenSJ007
 Share

Recommended Posts

Nu vi er i den latrinære afdeling :tongue:

Efter en større gang styrketræning er farven nærmere ovre i det grønne. Har tidligere læst at det skyldes proteinstoffer der udskilles.

Men:

Er det så den muskulatur jeg har nedbrudt under træninger jeg pisser ud eller er det fordi jeg overdriver proteinindtaget bagefter?

Link to comment
Share on other sites

Nu vi er i den latrinære afdeling :tongue:

Efter en større gang styrketræning er farven nærmere ovre i det grønne. Har tidligere læst at det skyldes proteinstoffer der udskilles.

Men:

Er det så den muskulatur jeg har nedbrudt under træninger jeg pisser ud eller er det fordi jeg overdriver proteinindtaget bagefter?

Nu er det ikke proteinstof, der udskilles gennem urin men urea (urinstof), der dannes af amino delen af aminosyrerne!! Hvor har du læst dig til, at de er gule/grønne?

Hvis det er tilfældet, at det er et tegn på forbrænding af aminosyrer, så er det helt afhængigt af din træning og dit indtag..., men det er højst sandsynligt det sidste!!, hvis du har rimeligt styr på din træning!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share