GTG % sats


Tobias
 Share

Recommended Posts

Hej

Hvis man kører efter GTG principperne, så forstår jeg hovedtrækkene som højfrekvent træning og aldrig til failure?

Nogen der evt kan kommentere på ovenstående.

Desuden: hvis man kører GTG hvor høj skal % af 1RM være for at få ønskede styrkegains?

Håber der er nogen der tager sig tid til at uddybe evt svar.

Mvh

Tobias

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

sry for ot og den lidt gamle tråd men gad ikke lave et nyt topic..

jeg har nogle spørgsmål omkring det her gtg pincip. da jeg skal til at køre et yderst crossfit agtigt program igennem kan jeg godt se at disse to principper er vidt forskellige, men jeg er meget interesseret i at integrere noget gtg i mit program. jeg er bare meget i tvivl for crossfit går jo ud på at køre sig selv helt ud til failure på kort tid, det er jo stik modsat hvad grease the groove anbefaler?

det står der her: It is critical for the program's success that you avoid muscle failure as aerobic classes and rice cakes. Do not come even close to failure, whether you train for max or repetitions! A triple with a five-rep max or ten pull-ups if twenty is your PR will do the trick. The secret to this workout is performing a lot of work with reasonably heavy weights. Pushing to exhaustion will burn out your neuromuscular system and force you to cut back on the weights or tonnage.

ville meget gerne køre det i pushups, men da man ikke må lave pushups udover det, så cutte det ud når WOD siger det. ville det være fint?

håber i forstår, skrev bare det ud i en lang smørre, er lidt stiv og træt, godnat folkens!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share