Vurdering af træningsprogram


fakenickahl
 Share

Recommended Posts

Hej. Først lidt om mig:

Jeg er 14 år.

Jeg har trænet i nogle uger nu.

Jeg kan allerede se, at der er kommet noget af en forskel.

Førhen har jeg siddet meget stille, men nu ville jeg igang :)

Men her kommer programmet så:

Armbøjninger

Rygstrækninger - stående

Dumbell Shrugs

Lunges

Mavebøjninger

Lateral Raise

Knæløft

Incline Dumbell Bicep Curls

Sprællemænd

Hammer Curls

Dumbell Rear Lateral Raise

Jeg har kørt nogle af tingene som cirkeltræning. Men jeg har først ligenu, gjort hele programmet færdigt. Jeg har et par spørgsmål dertil:

Mangler jeg nogle øvelser til, at få de vigtige muskler med? Jeg har læst, at det er vigtigt at få alle muskler med. Så jeg vil gerne vide, om der er andre øvelser jeg skal gøre, jeg vil nødig gøre noget forkert.

Jeg har kun en håndvægt, men jeg køber nok snart en til håndvægt. Jeg vil også snart få mulighed for armhævninger. Så er jeg også begyndt at løbe med min bror, og jeg cykler ca. 6 km alle hverdage.

Jeg går ikke efter, at få en tung og pumpet krop. Men jeg vil gerne have en "flot" krop. Vil det hjælpe at bruge let vægt, med mange reps eller tung vægt, med få reps?

Jeg træner sådan cirka hver dag. Er det for meget?

Jeg håber at nogle kan hjælpe mig, med alle disse spørgsmål.

Tak på forhånd :)

Link to comment
Share on other sites

Du vil få mere ud af at træne tunger og eks. vægttræne 3 gange om ugen, end at køre en masse lette øvelser hverdag, og husk på at få rigeligt med mad som er utroligt vigtigt for at få fremgang med sin vægt træning.

Og så ville jeg hurtigst muligt anskaffe mig en lang vægtstand, du kan træne meget tunger og bedre med en lang stand end feks håndvægte.

Evt købe en brugt eller det der sæt man kan få i Harald Nyborg.

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4817&n=10

Jeg går ikke efter, at få en tung og pumpet krop. Men jeg vil gerne have en "flot" krop. Vil det hjælpe at bruge let vægt, med mange reps eller tung vægt, med få reps?

Du får hurtigere fremgang med tunge vægte med få reps 5-8 reps , end at træne med lette vægte med mange reps + 15

Edited by Arnold schwarzenegger
Link to comment
Share on other sites

Du vil få mere ud af at træne tunger og eks. vægttræne 3 gange om ugen, end at køre en masse lette øvelser hverdag, og husk på at få rigeligt med mad som er utroligt vigtigt for at få fremgang med sin vægt træning.

Og så ville jeg hurtigst muligt anskaffe mig en lang vægtstand, du kan træne meget tunger og bedre med en lang stand end feks håndvægte.

Evt købe en brugt eller det der sæt man kan få i Harald Nyborg.

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4817&n=10

Du får hurtigere fremgang med tunge vægte med få reps 5-8 reps , end at træne med lette vægte med mange reps + 15

Overordnet er jeg enig i ovenstående...

Nu skriver du ikke hvor mange uger du har trænet - og selvom du vil få en hurtigere fremgang med tunge vægte og få gentagelser er det stadig vigtigt at du i starten kører lettere med flere gentagelser - så du får en god teknik og vænner kroppen til denne type belastning :smile: ...

/Cat

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share