Fra splejs til monster?


jesperhage
 Share

Recommended Posts

Hej med jer alle sammen.

Jeg hedder Jesper Hage, og er 18 år gammel. Jeg vil starte med at sige undskyld hvis dette emne er taget op før, men jeg har seriøst brug for nået hjælp :)

Landet ligger så ledes, at jeg i stort set hele mit unge liv har været undervægtig, og, for at sige det lige ud. Sindsyg tynd! Derfor ligger det jo naturligt man vil gøre nået ved det. Og når man bliver mobbet osv med de fine tynde overarme, er det vel enlig også en naturlig reaktion at man vil være muskel monster. Men det der ligger i det her, er at jeg vil forøge min vægt ved trænning, altså en muskel forøgelse. Jeg vil gerne ende op med at have en god krop, og det håber jeg virkelig der findes nogle mennesker her inde er kan hjælpe mig med.

Jeg vil her som en lille info sige at jeg har et mindre trænnings aperart her hjemme, og div håndvægte. Så det vel bare at gå igang :) .. Men hvordan? Trænnings program. Kost. Kost tilskud evt?. Hvordan, hvor mange hvor hurtigt.. Osv osv osv..

Kan i hjælpe mig drenge? Så ville jeg blive uendelig glad :)

Mvh Jesper Hage.

Link to comment
Share on other sites

Læs, Læs Læs.... Viden er magt og der er masser af artikler her på siden og generelt på nettet angående det du spørger om.

Jeg tvivler på at der er nogen der gider sidde og planlægge din hverdag for dig, men hvis du kommer med ideer til trænings og kostprogrammer skal der nok komme masser af bidrag til ændringer, forbedringer o.s.v.

Link to comment
Share on other sites

Tak for alt indtil videre :)

Ja, jeg er 185 høj, vejer sølle 50 kg ca (svinger).

Min trænnings bæk har en stor vægt stang i ved en lang en til bægge hænder. der er wire på, så man kan trække fra oven, og det kan også ændres til man krækker som om man sad på en romaskine. der to vægte i hver side som er meget svære at forklare :p og så er der alm ben træning. mine vægte kan fra 1,5kg, op til så meget jeg ikke engang kan løfte den fra jorden. (mange forskællige vægte)

Mvh Jesper

Link to comment
Share on other sites

:4mewantfood: Jeg ville nu anbefale dig at gå i et center. Jeg kan godt forstå, du kan have grund til ikke at vise dig sådan et sted, men hjemmetræningsudstyr kan hurtigt blive utilstrækkeligt, og så kan man miste interessen.

Hvis du absolut vil træne hjemme vil jeg nu anbefale en træningsbænk og et stativ, du både kan bruge til bænkpres og squat.

Derudover så lav et træningsprogram med basisøvelser som squat, dødløft og bænkpres. Der findes her på siden et program til øvelser kun med håndvægte. Det kan du jo starte med.

Træningen er kun det ene ben. Det andet ben er mad. Du skal til at æde meget mere end du plejer. Ikke med hoved under armen-Du skal ikke fråde i slik og cola og junk food. selv om noget ikke vil skade. Start for eksempel dagen med 100 gram havregryn med minimælk. Kan du derefter spise en rugbrødsmad med ost. jamen så gør da det. Se om du kan få en mellemmad kl. 10 og så ellers en god gang frokost. En mellemmad kl. 15.00 og så godt med aftensmad. Inden du går i seng så snup en klapsammenmad og et glas mælk. Hm nu bliver jeg selv helt sulten. :4mewantfood:

Vel forstår du hvor jeg vil hen. Du øger kun din vægt ved at træne og spise. Især det sidste.

Link to comment
Share on other sites

Tusind tak til jer der har villet hjælpe :) Er jeg meget taknemlig for.

Jeg vil helt sikker forsøge alt hvad jeg kan, og lige nu vil jeg forsøge at finde det Håndvægts program der bliver talt om. Som der også bliver nævt er det ikke sjovt for mig som virkelig er tynd at vise mig i et fitness center, men hvis bare jeg kan opnå nået der ligner en "normal" størrelse, altså mht til vægt, og sådan, vil det være meget nemmer for mig at komme et sådan sted. Jeg tror jeg vil forsøge at gå igang imorgen, så så skriver jeg her hvordan det går, og spørger hvis der er nået jeg er i tvivl omkring. Håber på en ligeså stor hjælp :)

Tak igen.

Mvh Jesper Hage

Link to comment
Share on other sites

Tusind tak til jer der har villet hjælpe :) Er jeg meget taknemlig for.

Jeg vil helt sikker forsøge alt hvad jeg kan, og lige nu vil jeg forsøge at finde det Håndvægts program der bliver talt om. Som der også bliver nævt er det ikke sjovt for mig som virkelig er tynd at vise mig i et fitness center, men hvis bare jeg kan opnå nået der ligner en "normal" størrelse, altså mht til vægt, og sådan, vil det være meget nemmer for mig at komme et sådan sted. Jeg tror jeg vil forsøge at gå igang imorgen, så så skriver jeg her hvordan det går, og spørger hvis der er nået jeg er i tvivl omkring. Håber på en ligeså stor hjælp :)

Tak igen.

Mvh Jesper Hage

En af de vigtigste ting omkring træning er:

Læg dit ego i døren.

Det kan godt være at du ikke er den største eller den stærkeste i centeret, men så længe du kommer og gi'r dig selv 100% så ser folk ikke ned på dig. Vi ved alle at man skal starte et sted. Vi har alle været der. Hvis der så alligevel er nogen der tænker 'vatarm' så lad dem da tænke det... Det er jo pisse ligemeget hvad de tænker!

Link to comment
Share on other sites

En af de vigtigste ting omkring træning er:

Læg dit ego i døren.

Det kan godt være at du ikke er den største eller den stærkeste i centeret, men så længe du kommer og gi'r dig selv 100% så ser folk ikke ned på dig. Vi ved alle at man skal starte et sted. Vi har alle været der. Hvis der så alligevel er nogen der tænker 'vatarm' så lad dem da tænke det... Det er jo pisse ligemeget hvad de tænker!

What he said... alle starter et sted og dem der ser ned på folk der er mindre end dem selv er alligevel inderst inde sørgelig små eksistenser med manglende selvværd... få du bare din røv i centeret... også er det ret nemt at se (din vægt kontra højde) at du skal til at æde igennem når du træner... held og lykke med det hele

Link to comment
Share on other sites

jeg kan godt følge dig manne jeg startede det samme sted og har os selv stadig svært med at kæmpe mod den tynde krop

jeg vil da anbefale dig og starte i et center, der har du de fleste maskiner og stativer du skal bruge evt. en træningspartner til at råbe af dig og slæbe dig derind når du begynder og komme med undskylninger. min egne tanke da jeg selv startede var også at folk ville kigge på en når man var den tynde knægt der sad og kæmpede med 5 kg... men fuck det alle starter et sted og når du først kommer igang ligger du ikke rigtig mærke til de andre... plus efter den første måned er du gået meget op i vægt :D...

et andet er din kost.... folk der er lille og tynde som os skal satme have noget føde ind for at vokse og det er ikke altid det er lige let når sulten mangler... jeg selv var såen at da jeg startede med at træne lavede jeg ik andet end at spise men tog stadig ik på... så kan du suplere med lidt weightgainer....

jeg tror lidt at det er kan visse lidt om kropstyper hvilke da os forklare hvorfor nogle kan blive freakin huge og andre ikke :D...

http://www.getbig.dk/vis_artikel.php?id=131

håber det hjælper og glæder mig til at høre om dine resultater... :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hey Jesper jeg vil på det varmeste anbefale dig, at starte i et rigtig center inden du går i krig med store frivægtsøvelser såsom squat, bænkpres og dødløft. På denne måde burde der være et kompetent personale til at guide og vejlede omkring udførsel af ovenstående øvelser. Hvis du virkelig ønsker at øge i størrelse er det efter min erfaring disse tre der giver flest kg på kroppen :bigsmile: og korrekt udførsel giver det bedste udbytte. Men ellers som andre også har påpeget... ÆD knægt :laugh:

God kamp

Link to comment
Share on other sites

Squat, dødløft, bænkpres.

8 timers søvn, spis masser af god mad(havregryn, youghurt, rugbrød, kød og frugt+grønt evt drik 1 proteinshake om dagen får at være på den sikre side)

Held og lykke med træningen, og husk at det er en INDIVIDUEL sportsgren, du konkurrer ikke med de andre i centeret og dem der tror de er bedre end dig bare fordi de løfter mere, bullsh*t, det gælder bare om at udføre øvelserne ordentlig og give sig 100% så fortjener du lige så meget respekt som alle andre. Havde selv samme kompleks som dig, jeg ville være større men turde ikke vise mig i centeret. Med tiden fik jeg overvundet frygten, og har både været positivt overrasket over folks hjælpsomhed i centeret og fået mere selvtillid ved at acceptere at ja, jeg er måske tynd men sådan er det nu en gang bare, og man kan ikke bare blive hjemme og lyve for sig selv. Ingen er perfekt, accepter hvem du er og hvis du har et ønske om at have større muskler, så kom ned i centeret og træn :) Har taget 10kg på på 2 måneder på den måde her og har aldrig haft det bedre.

God træning! :4thumbup:

Åh ja nu glemte jeg helt, de her 3 øvelser er RIGTIG gode men kræver også 100 gange mere teknik end at satte sig i en maskine. Så sørg for at have en med der ved hvordan de skal udføres, eller hvis du træner alene så få for ALT i verden en instruktør med til at hjælpe dig så du ikke smadrer ryggen :wink:

Edited by LazyKid89
Link to comment
Share on other sites

Hej alle sammen.

Hold da op en masse flotte og enormt hjælpsomme svar :o Jeg er vildt imponeret. Dette giver mig endnu mere lyst til at komme igang. Jeg har kigget tingene igennem, og vil starte i en center. Jeg må overvinde min frygt for at skulle blive set ned på, og det tror jeg virkelig jeg kan nu, specielt med alt jeres hjælp og support.

Det eneste jeg stadig leder efter er det håndvægts program der blev omtalt tidligere? Jeg ville enlig bare have det som et lille "tilskud" :)

Så vil jeg gerne høre nogle meninger om mit protein pulver. For jeg har jo hørt, også her at det skulle gøre godt som en lille "bonus". Nå men jeg har to slags. Jeg har ikke den helt store forstand på det, så jeg skriver bare hvad der står på dem :)

1.

Pumped80+ Protein Pulver. Valleprotein med chokolade smag. 80g protein per 100g.

2.

ProteinExtreme Valleprotein Formel. Chokolade smag. 73,7g protein per 100g.

Udfra protein indeholdet ville jeg vælge den første? Har jeg ret? :)

Endnu engang 1000 tak alle sammen :)

Med Venlig Hilsen Jesper

Link to comment
Share on other sites

Så vil jeg gerne høre nogle meninger om mit protein pulver. For jeg har jo hørt, også her at det skulle gøre godt som en lille "bonus". Nå men jeg har to slags. Jeg har ikke den helt store forstand på det, så jeg skriver bare hvad der står på dem :)

Det er vidst imod reglerne her på MOL at nævne produkter ved navn...

Men jeg vil råde dig til at finde det med højest protein-indhold og den smag du bedst kan lide. Prøv evt. at købe nogle små portioner af forskellige produkter og se hvad der tiltaler dig bedst.

Link to comment
Share on other sites

Hej Jesper!

Syns det er pisse fedt at du har fundet vej her til MOL, inden du starter din træning. Mange starter uden den mindste viden om træning, og vil derfor ikke altid få hvad de gerne vil have ud af det.

Jeg kender også til din historie... Jeg startede i 2002, er 183 høj og vejede 59 kg og var skelet-tynd.

Da jeg skulle starte i træningscenter, var jeg den mindste og slappeste. Der var mange (i mine øjne) som var store og lugten af testesteron hærgede omkring vægtene (metaforisk ment og ikke krudt!). Fik tit kommenteret mine spaghetti-arme og om jeg ikke skulle tage nogle tungere vægte. (Dårlige kommentarer kommer der jo altid) :laugh: . Men det motiverede mig til at skulle overbevise dem om at hvis jeg prøvede hårdt nok, skulle det nok lykkedes.

I dag er jeg blevet én af "de større drenge" (som jeg dengang så dem), og er pt. den som rykker flest kilo i centeret. Har fået øget min vægt fra de små 59 kg til 93 kilo ren ondskab. :devil:

Blev så inspireret af dette univers at jeg tog elitetræner uddannelsen i personligtræning og er til daglig vejleder i træningens inspirerende verden!

Opret en logbog, så vi kan følge med... så er det nemmere at følge med og give feedback.

/Densk

Link to comment
Share on other sites

well først og fremmest er der nogen punkter som gør at du kan nå dit mål:

Diciplin

Smerte

Udholdenhed

og Focuz

ikke for at lyde som idiot, men mange vil gerne starte med at bygge muskler. Dog er det meget svært da det kræver utroligt meget tid med kost - træning - restitution.. og i sidste ende stopper de, da resultaterne ikke kommer hurtigt nok eller overhovedt ikke

jeg startede selv som 180cm og 48kg alder 15år ca, i dag 183cm og 83kg... hvad gjorde jeg ?

jeg startede med at læse utallige af artikler, sprøge på forumet, læse på forummet, ændre min kost, og være dedikeret til bodybuilding

jeg vil anbefale dig at begynde i et motion center, din motivation til at træne vil værer så meget størrer og det vil du have brug for i længden, for det andet prøv at spise så meget kød - pasta - ris som overhovedt muligt, ikke bare jeg kan ikke mere men spis så meget at du føler du brækker dig

det gjorde jeg i starten og til sidste vænner du dig til det og så vil du opleve gains !

men ja:

1. Læs og Forstå

2. Kost og Kosttilskud

3. Restitution / hvile

4. Træning

5. i mens du gør alt dette læser du vidre, evt modificere din kostplan - træning - køber noget kosttilskud ?

det er vigtigt at du forstår at de fleste som hjemmetræner stopper med at træne hurtigt

håber det hjalp lidt

Link to comment
Share on other sites

Hej igen alle sammen.

Tusind tak til de to nye svar. Rigtig dejligt at se det rent faktisk kan lykkeds, for en "splejs" at nå en ordenlig vægt, og blive stor. Jeg er rigtig glad for den store support fra alle.

En lille update:

Jeg er pt gået igang med at ændre min kost. Jeg prøver så hårdt jeg nu kan på at spise mere af forslåede madvare. Det kan da lige siges at jeg rent faktisk har taget fine 2 - 3 kilo allerede :o Hvilket jeg er positivt overresket over.. :).. Jeg håber selvfølgelig på mange flere kilo i fremtiden, men indtil videre er det dejligt. Jeg vil dog sige, jeg har svært ved hele tiden at sørge for at spise nok, og det rigtige, for når man både har det ene og det andet der skal passes så som arbejde, så blir det nemt svært at få spist. Jeg prøver dog.

Mht til trænning var det min plan at starte her denne week, men der kom arbejdet igen lidt i vejen. Håber dog på at kunne starte søndag. Jeg har ringet til det nærmeste firness center, (firness dk), og aftalt næste weekend at komme, hvor jeg får en instruktør. Det håber jeg meget på kan sætte mig rigtigt igang.

Men indtilvidere og er kun gået frem i det store hele, og det skyldes helt sikker rigtig meget den hjælp jeg har fået her indtil videre. Tak tak :)

Mvh Jesper

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share