Muskler og fedt.


Silve
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen.

Min kæreste var nede og få en prøvetime i et fitness center her den anden dag, og der sagde instruktøren at man skulle tabe sig inden man trænede sine muskler. Instruktøren fortalte at muskler ligger sig oven på fedtet, og hvis man de først har gjort det, så er det meget svært at få fedtet væk.

Nu var det maven de snakkede om, men gælder det alle steder på kroppen? Og er det overhovedet rigtigt?

Lad os sige at man begynder at lave en masse mavebøjninger og træne sin mave rigtig meget, vil musklerne så ligge sig oven på fedtet?

Håber på en masse hurtige svar! :)

Link to comment
Share on other sites

Den instruktør burde have sig en grundkursus i basis fysiologi. Det er IKKE rigtigt det instruktøren har sagt.

Det vil altid være en fordel at styrketræne hvis man gerne vil tabe sig. Uden kostregulering er der dog nogle som bare vil oppe deres madindtag når de påbegynder styrketræning og derfor ikke opnå det ønskede vægttab, men at musklerne skulle ligge sig over på fedtet og derfor er sværere at komme af med en simpelthen noget vrøvl :smile:

Større muskler vil betyde et større stofskifte, og vil kun være gavnligt i forhold til vægttab. Udover dette har styrketræning en masse andre gavnlige effekter, så det er bare med at komme igang med det samme.

Og fyr så lige den instruktør der eller giv ham et kursus :wink::smile:

Link to comment
Share on other sites

Gudskelov var det noget værre sludder!

Men man bliver jo i tvivl, når en instruktør står og fortæller det...

Det var en kvinde i motion og trivsel i Ikast, som fortalt min kæreste det.

Tak for de hurtige svar! Er dejligt at der nogle kloge hoveder herinde, som kan sikre at man ikke bliver fyldt med alt muligt lort!

-Silve

Link to comment
Share on other sites

Fedt er en del af underhuden som ligger oven på musklerne og altid vil gøre det. Fedt kan dog lejre sig i og omkring de indre organer, men det giver ingen mening i denne meget dumme udtalelse fra en instruktør. Jeg er enig i at det burde koste hende en fyreseddel.

Link to comment
Share on other sites

Husk på at mange instruktører kun er der for gratis træning og ingen udd. har inden for området, ikke noget der er værd at tale om ihvertfald.

Jeg kender til flere centre der laver deres egen "udd" og så kan de ellers gå til den med planlægning af programmer for de stakkels mennesker der går i centret.. For alle ved jo at et to dags kursus i anatomi i blandet form uden nogen form for reel brugbar information er vejen til at få gode og kvalificierede instruktører

Link to comment
Share on other sites

Syns det er synd at sådan en instruktør skal ødelægge det for os andre.

Er selv personlig træner og har været instruktør siden 2002. Og jeg har erfaret en del gange at ny-uddannede instruktører danner deres egne holdninger til ting, i form af hvad de syns virker mest rigtig. Skal dog ikke generalisere, men har næsten ikke mødt nogen, som har haft noget fornuftigt på sig. Medmindre de virkelig går op i det.

/Densk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share