Hvor lang tid træner I ad gangen.


Guest Voravong
 Share

  

144 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Min træning tager aldrig under 2 timer. For det meste går der omkring 3 timer. Jeg er lidt langsom, men der er mange sæt og knæbind som skal bindes. Desuden skal der være plads til lidt snak.

At det skulle være skidt, at træne over 1 time, er noget fis opfundet af fitness industien for at minimere slidet på deres møg maskiner

Link to comment
Share on other sites

At det skulle være skidt, at træne over 1 time, er noget fis opfundet af fitness industien for at minimere slidet på deres møg maskiner

Jeg mener det er en myte, som stammer fra de bulgariske vægtløftere og som de stressede amerikanere har taget til sig. ;)

Træner pt. mellem 1½ - 2½ time, af uforklarlige årsager kan 8 øvelser, 16 sæt nogle gange tage så lang tid. :blink:

Link to comment
Share on other sites

styrketræner altid én time, to gange om ugen. Men det har mest været fordi fokus hidtil mest har været på cardioen, som led i mit vægtabsprogarm. Styrketræning har mest været til for at undgå at miste for meget muskelmasse mens cuttingen stod på. Når jeg på et tidspunkt starter seriøst på vægttræning vil flere dage komme på styrkeløftsprogrammet.

:ilovemuscle:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Stemte (dengang) at jeg trænede mere end 1½ time.

Men det har ændret sig. Efter jeg er begyndt i Athena (Styrkeløft klub) og hovedsageligt skal fokusere på 3 øvelser - så er min træningstid reduceret mærkbart. Det var egentligt også nødvendigt. Før trænede jeg ofte over 2 timer af gangen - og det har jeg slet ikke tid til.

Nu kan jeg gøre det på mindre end en time.

Jeg har dog planer om at kaste et sæt mere end (så jeg kommer op på 4) inden længe. Senere kommer jeg sikkert endnu længere op.

Jeg føler mig ikke så brugt mere - tiden vil vise om det giver lige så godt (eller bedre som jeg er blevet "lovet") resultater.

Link to comment
Share on other sites

Grunden til man siger at det ikke giver ret meget at træne over en time ad gangen er, at man blivere mere og mere træt og derfor får man mindre og mindre ud af øvelserne.

Derfor er det en god ide altid at starte med hovedøvelserne, dvs. squat, dødløft eller bænkpres. Det er øvelserne man kører først man har størst chance for at blive stærkere i.

Hvis man virkelig går til den er en time jo også lang tid, men hvis man holder lange pauser kan man jo sagtens træne mere end 1 time ad gangen.

Jeg træner typisk selv lidt over 1½ time ad gangen, men jeg snakker desværre også lidt for meget.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share