Har opvarmning betydning for let styretræning?


nekiam
 Share

Recommended Posts

Hej alle.

Jeg er nysgerrig efter at vide, om en generel opvarmning af kroppen har indflydelse på resultatet af let styretræning (det der kan foregå hjemme på stuegulvet).

Er der nogen, der kan sige nogle kloge ord om dette?

På forhånd tak!

VH Signe

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Opvarmning er overvurderet for styrketræning i mine øjne.

Især hvis du står 10 minutter på en cykel og tramper løs, selvom det da øger temperaturen i dine muskler, så hjælper det da et minimum på hvis du går ud og udfører overkropsøvelser, eller tunge ben øvelser. Falsk sikkerhedsfølelse.

Varm generelt op i 5-10 minutter, med helkropsøvelser, lidt boksning, løb, sprint, englehop i den duer, og så kør 2 opvarmningssæt.

For kropsøvelser på gulvet, nej, dem vil jeg se som egentlig "opvarmning" men det er selvfølgelig afhængig af din form...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ja det er en god ide med opvarmning det giver en bedre præstation, det er målbart i stort set alle henseender.

Skal ikke kunne give dig den helt store forklaring, men muligvis sker der en bedre/hurtigere kemisk omsætning når der er øget varme i kroppens celler....

Forsøg viser at opvarmning ud over 15 min ikke øger præstationen, så det er altså max tid for opvarmning.

Et andet og vigtigt perspektiv for opvarmning er at forebygge skader

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share