Kan ikke tage på:(


kalp
 Share

Recommended Posts

Hejsa,

Kort om mig selv.

Mand

19år

180cm høj

56Kg!!!!

som i kan se er min vægt ikke helt optimal! Jeg har prøvet næsten alt [dog ikke doping] for at tage på, men intet sker. Spiser jeg enormt meget tager jeg måske 1-2kg på den dag, men næste dag når jeg vågner vejer jeg igen 56Kg... jeg styrketræner, men jeg er egenligt ligeglad med om jeg tager på i muskler eller kød/fedt da jeg bare vil tage på. Jeg har spurgt mange til råds og følgende er hvad jeg får af svar.

Spis mere!!! Spis sundt fedt siger de.. og remser følgende op:

Advokado, nødder, frugt, honning, oliven, olivenolie og andre olie produkter.

Flere varianter giver de mig ikke og som i kan se er det ikke noget man kan leve af det der. Det er desuden ikke varieret nok og mætter ikke. Jeg forstår godt at jeg skal spise mere, men spiser jeg for meget går jeg rundt og får dårlig mave hvilket ikke er rart. I en uge spiste ca. 560G Kylling om dagen, 1liter yougurt, 500G Brød, noget frugt og ellers andre småting. Alt det kød og brød er sgu svært at få ned i maven selv på 6 måltider.

Kigger man på mig vil man synes at jeg er slank hvilket jeg nok også er [altså ikke tynd] og jeg har en pæn overkrop da jeg styrketræner, men jeg kunne vildt og tænke mig noget mere kød på min lår.

Har i nogen råd om hvad jeg skal gøre evt. spise? Til min højde og alder har jeg fået at fortalt at jeg skal spise ca. 2000kalorier om dagen alt herover tager jeg på af. Jeg vil sige at jeg nok spise ca. 3000 om dagen dog kun i en uge da jeg ikke kunne klare at spise så meget tungt mad uden at jeg tog så meget som et gram på. Jeg spiste over 2kg mad om dagen! Mit mål er at tage på fedt eller ej... sundt eller ej... det kan jeg altid arbejde på så snart jeg har taget på.. og det er ca. 10kg det drejer sig om.

Tak!

Link to comment
Share on other sites

men jeg er egenligt ligeglad med om jeg tager på i muskler eller kød/fedt da jeg bare vil tage på.
Hvorfor er du ligeglad om du tager på i fedt? Fedt er kun en ulempe da man skal kæmpe med at smide det igen! Desuden får du ikke noget ud af at tage 10kg fedt på

Hvordan ser din kostplan ud? Husk at få både kulhydrater, fedt og protein da det alt sammen er vigtigt.

Hvis din daglige kalorieindtag er større end kalorieforbruget så vil du tage på! Undgå derfor cardio og spis evt. hver 2-3 time.

Du kunne også drikke noget cacaomælk efter træning for at få fyldt depoterne op.

men jeg kunne vildt og tænke mig noget mere kød på min lår.

Begynd at squatte!

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg har været hos min doktor følgende var svaret.

Din kropsregulering er indstillet til at opretholde min kropsvægt på et lavt niveau. Stofskiftet kan kun bidrage til at jeg ikke kan tage på men det er ikke den egentlige grund.

Jeg er ikke syg eller noget... hovedpine har jeg aldrig [måske en gang om året] er sjældent syg [forkølet for eks.] har aldrig brækket noget. Jeg er totalt rask, men kan bare ikke tage på:(

Jeg skrev til BT engang og svaret der var at jeg var udstyret med en luxusforbrænding.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har heller ikke ligeglad om jeg tager på i fedt, men sagde det da jeg ikke engang kan tage på i fedt hvilket typisk er let for alle andre at gøre.

Hvor mange kalorier vil i mene at jeg skal spise?

Jeg dyrker ikke motion. Kun styrketræning. Kommer ellers frem og tilbage i bil så jeg går næsten heller ikke.

Link to comment
Share on other sites

hej Kalp,

Jeg er ikke ekspert, men det lyder lidt vildt.

Een fra mit center fik ret gode resultater med at tage på, ved at han ved siden af sit daglige indtag af mad - spiste 5-6 proteinshakes om dagen, med sødmælk.

Problemet er de mætter en del, så han i starten skulle tvinge nogle af dem ned, men han har tydeligt taget på.

men jeg ved ikke om det virker i dit tilfælde, jeg har (desværre) ikke selv en luxusforbrænding, og skal passe på hvad jeg spiser.

Link to comment
Share on other sites

We gone get oldschool on yo arrse

Deadlift

Pullover

Overhead press

2-5/uge

spis normalt PLUS(ikke som erstatning, men oveni normale madindtag) getbig drink:

fx

is

frugt

protein

mælk

etc

disse, måske 2000 kal OVENI normale kalorieindtag, bare del det op i flere kopper i løbet af dagen så vil du ikke have meget ubehag ved de mange xtra kal.

Nå ja smut ind på ironmind.com og køb "the complete keys to progress" af john mccallum. Jeg lover du ikke vil fortryde det. En samling træningsartikler fra 1960-1970'erne, meget meget spændende oig GODT oldschool træningsråd, FEDE historier og anekdoter om fordums tids store fætre, grimek, reeves, r.park etc.......

Hehe ku ikk lade være med at tænke på John mccallum bogen, da jeg læste ovenstående problemer...

Mvh

Puffer

Link to comment
Share on other sites

Hvad kan jeg spise som holder ekstremt mange kalorier? [altså ud over en menu på mcdonalds]

Jeg ved at olivenolie er sundt og det indeholder helt vildt mange kalorier. Men hvad ellers er der som man kan spise lidt af og som har mange kalorier i sig? Ikke fordi at jeg ikke vil spise meget, men fordi så kan jeg bedre sikre mig at jeg får mere end nok af kalorierne.

Link to comment
Share on other sites

Æg? jeg ved at der er ca. 8G protein i et æg, men vidste ikke at det også var kalorie rigt. Det er dog ikke sundt at spise de gule så man mister vil lidt af kalorierne der.

Med hensyn til olivenolie så er der pr. 110ml ca. 900 kalorier hvilket er imponerende. men jeg ved ikke lige hvor sundt der er at indtage så meget i løbet af en dag. det fylder ellers lidt og giver meget.

Link to comment
Share on other sites

kalp->hvor meget bevæger du dig, jeg mener alt. Hvis du cykler en 3km i skole skal du have det med, gå turer til indkøbs et indkøbs center hvad som helst, der må være noget du har glemt.

Hvis du har tid kan du evt. prøve at skrive hvad du har spist idag.

Jeg har haft lidt samme problem dog startede jeg med at tage på og så pludselig stoppede vægten med at stige, nu har jeg så holdt en uges pause fra vægttræning og jeg kan mærke at min sult er væsentlig nedsat. Så imorgen går jeg igang med at træne igen og håber på at jeg giver kroppen et mindre chok så den begynder at suge mad til sig.

Selvfølgelig kan du også bare have et ekstremt forbrændning, det kan du så bruge som en fordel da du så via din træning skulle kunne tage muskler på med minimalt fedt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg cykler ikke til skole eller og heller ikke til arbejde... jeg kører i bil.

Jeg bevæger mig faktisk ikke særlig meget, men åbenbart nok til at det betyder noget.

Lige nu har jeg stoppet mig kostprogram da jeg mente det var for ekstremt at skulle spise så meget om dagen.. jeg tror på det er muligt at spise mindre, men mere rigtig og tage på.

I dag har jeg spist følgende. [ ca. ]

I morges 3 skiver franskbrød med smør og skiveost på.

lidt senere en skive franskbrød med chocolade.

ca. kl 15:00 en fishburger på mcdonalds [havde lyst til det i dag, men noget jeg gør meget sjældent]

på arbejde

kl. 19:00

2*fishburgere igen på mcdonalds for at stille sulten

og kl. 20.00 aftensmad.. her spiste jeg ca. 150G kylling.

det ser meget hullet ud, men mere behøver jeg ikke. Dette ser umiddelbart ud til at være problemet, at jeg ikke spiser nok og varieret nok, men som sagt kører jeg ikke mit kostprogram lige nu.

Link to comment
Share on other sites

Som du selv siger så er det ikke overdrevet meget. Du skriver ikke hvad du drikker, personligt synes jeg det er væsentlig lettere at drikke kalorier end det er at spise dem så drik en liter mælk og gerne 2 i løbet af dagen.

Sørg for altid at spise når du begynder at føle dig sulten, ikke noget med lige at trække den et par timer, hvis du er sulten skal der et eller andet ned. Jeg plejer at have et eller andet i køleskabet eller andet i køleskabet som jeg kan gå ud at tage når jeg begynder at blive sulten.

Ligesom typen skrev, så spis oftere, selvfølgelig kun hvis du har mulighed for det. Det gør at kroppen løbende kan fordøje maden så der er plads til mere. Det der med at have tre måltider om dagen, hvor man spiser 1000kalorier synes jeg personligt er svært, men selvfølgeligt ikke umuligt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke din morgenmad ser ud af meget, 3 skriver franskbrød synes ikke er meget. Det indeholder heller ikke nogen nævneværdig mængde protein.

Dit næste måltid kommer først kl. 15, det synes jeg er temmelig sent. Hvis du spiser morgenmad kl. ca. 7-8, så går der omkring 7 timer hvor du ikke indtager rigtig føde. Det er for lang tid. ;)

Link to comment
Share on other sites

men hvor mange kalorier vil i så tro jeg skal spise som et minimum? altså for at være på den sikre side?

Kan det regnes ud nogenlunde? jeg er 19år 180cm høj og bevæger mig ikke så meget, men for en sikkerheds skyld så lad os antage at jeg bevæger mig en del. Hvor mange kalorier skal jeg så spise om dagen?

Jeg går i seng nu, men vender tilbage i morgen tidligt...

Link to comment
Share on other sites

Hej Kalp... Jeg er også en ekstrem hard gainer, og har døjet med dit problem i adskillige år! :( MEN B) Begyndte at træne for et halvt år siden og på de første ca. 4 måneder tog jeg en 7-8 kg på. Vil for det første klart anbefale dig at drikke weight gainer morgen, middag, umidelbart efter træning samt lige inden du går i seng! Det sidste er et godt trick, både i forhold til musker og fedt. Din muskler vokser hovedsagligt når du sover derfor er det vigtigt at kroppen har noget at arbejde med. Endvidere tager man lettere på når man spiser inden man sover, måske fordi forbrændingen er væsentligt nedsat. Kan ikke lige komme med nogen lægelig forklaring, men DET VIRKER altså. Bare tag sumo brydere feks. :D Lige fra de er små får de serveret et stort måltid mad inden de skal sove! Drik i det mindste gainer protein, og endnu bedre spis et ordentligt måltidmad. Vil også anbefale dig at træne ofte, en 5-6 gange om ugen for at sætte dit appetit i vejret og chokke kroppen som man kalder det. Hvis du gør overstående lover jeg KG i form af muskler og fedt! Det har sgu pyntet gevaldigt på mig. Har dog svært ved at tage på nu, men det skal nok komme :) Held & Lykke med det...

Link to comment
Share on other sites

Kalorietæt mad: Pasta og ris, samt fjerkræ for proteinerne.

Som andre har skrevet, så spiser du for lidt. Hvis det er normalt for dig at spise så lidt, og så kun 4 måltider, så er det klart du ikke kan tage på. Den madplan du har fulgt, burde du følge konstant.

Udover madplanen så gør følgende:

100gram weightgainer (eller flere gram, alt efter hvad din pengepung tillader)

100gram havregryn

1 banan

½ liter skummetmælk

Blend og drik morgen og aften.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil tro at du som minimum skal have 3000kcal om dagen og måske mere, når din forbrænding er så høj som du antyder.

Lav et bunddække af kvalitetsprotein, kulhydrat og fedt og tilføj bagefter det du nu har lyst til. Du skal huske på altid at spise noget hvis du føler dig sulten.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share