En piges træning log2


MaleneH
 Share

Recommended Posts

Træning

Ja, hvad skal jeg sige. Det var ikke en træning, som jeg lige havde planlagt. Da jeg kom til træning, var jeg godt sur. Da jeg så opdagede, at jeg havde glemt mit program for anden gang i denne uge, så jeg blev jeg endnu mere gal :devil: plus jeg havde glemt strømper, så blev det til en blandet træning.

Dødløft

1x5 @ 60

1x3 @ 70

1x2 @ 75

5x1 @ 82,5

1x1 @ 85

1x1 @ 90

- jeg skulle egentlig kun tage 5x1 @ 82,5 - men det gik så godt og så havde jeg lige brug for det.

Bænkpres

1x10 @ 20

1x5 @ 30

1x3 @ 40

1x5 @ 47,5

Dødløft fra skive

10x1 @ 65

Så gad jeg ikke mere og det blev til cardio på crosstrainer.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 105
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nu må du da snart have nået dit cutting mål ?

Ser ellers fornuftigt ud med træningen.. Fortsæt den gode stil, indtil Bjørnen kommer hjem.

Ja jeg har tabt mig 5,5 kg. og jeg mangler det sidste kilo.

Lige nu siger vægten præcis 60, og jeg skal gerne under 60 kg. op til konkurrencen, men hvor er det sidste kg. dog svært at komme af med :bigsmile::devil:

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg har tabt mig 5,5 kg. og jeg mangler det sidste kilo.

Lige nu siger vægten præcis 60, og jeg skal gerne under 60 kg. op til konkurrencen, men hvor er det sidste kg. dog svært at komme af med :bigsmile::devil:

Hvad skal du stille op til? :bigsmile: Nordland Cup?

Link to comment
Share on other sites

Ja det er lige præcis Nordland Cup jeg stiller op i, kommer du også til det? :smile:

Det er jo mit første stævne, så jeg er meget spændt :unsure::biggrin::chicken:

Jeg stiller i hvert fald ikke op (udstyrsfri stævner siger mig ikke så meget - især ikke udstyrsfri squat :blush:). Jeg har egentlig heller ikke planer om at komme op at kigge, men hvis deltagerlisten ser spændende ud (hvis der da nogensinde kommer en op på styrke.dk :unsure:), kan det da godt være, jeg ombestemmer mig. :smile: Du må have rigtig meget held og lykke i hvert fald. Og husk, at du må veje op til 60.0, hvis du skal løfte i -60. Samt at indvejningen varer halvanden time, og hvis du ikke er i vægt første gang, må du gerne blive vejet igen senere (bare det er indenfor den halvanden time). Desuden taber man sig også tit lidt den sidste uge pga. nervøsitet (jeg gør i hvert fald!), så jeg tror slet ikke, du behøver være bekymre over vægten. Har du besluttet startvægte? Du har vel styr på signalerne? Det er så dum en ting at bomme løft på jo.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mini "stævne" i Atlas

I dag var det sidste træning inden Nordland Cup lørdag d. 21. juni, og træningen blev brugt til at finde startløft. Jeg har faktisk tabt mig 6 kg. indenfor de sidste par måneder og min vægt er lige nu 59 kg og jeg har nået mit mål :slut::wub:

Jeg har desuden fundet ud af, at jeg er den eneste pige, som stiller op i min vægtklasse. Der er deltager rekord til Nordland, men vi er kun to piger som stiller op :wink::tongue:

Squat

1x5 @ 20

1x5 @ 50

1x2 @ 70

1x1 @ 75

1x1 @ 80

Walkout

med 90 og 100. De 100 var ret tunge.

- det gik rigtig godt og jeg ser frem til at squatte til stævnet.

Bænkpres

1x8 @ 20

1x3 @ 40

1x1 @ 45

1x1 @ 47,5

- jeg har tabt styrke under min diæt og det er især kommer til udtryk i min bænk.

Dødløft

1x5 @ 60

1x3 @ 70

1x1 @ 80

1x1 @ 90

Startløft til Nordland:

Squat: 80

Bænkpres: 45

Dødløft: 85

Link to comment
Share on other sites

Nordland Cup 21. juni 2008

Jeg vejede ind på 60,5.

I forrige uge vejede jeg 58,9. Da jeg så fandt ud af, at jeg var den eneste pige til stævnet, begyndte jeg bare lige så stille og spise mere, for så behøvede jeg ikke at være i en bestemt klasse, ville vinde lige meget hvad :bigsmile::tongue:

Squat

1. løft - 75 kg. Godkendt 3-0

2. løft - 80 kg. Godkendt 3-0

3. løft - 85 kg. Underkendt 0-3

Bænkpres

1. løft - 45 kg. Godkendt 3-0

2. løft - 47,5 kg. Godkendt 3-0

3. løft - 50 kg. Underkendt 0-3

Dødløft

1. løft - 85 kg. Godkendt 3-0

2. løft - 90 kg. Godkendt 3-0

3. løft - 95 kg. Godkendt 3-0

Det var mit første stævne, det var en rigtig god oplevelse. Jeg kunne rigtig godt lide stemingen og atmosfæren, der mangler dog bare andre piger at kæmpe imod hehe.

Men det blev til en guld medajle og en pokal for stævnets bedste kvindelige løfter :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Så er jeg startet på nyt program og har været igang med det i en uge.. Mit program består af Smolov og 10x3 princippet. Smolov er to gange om ugen i stedet for fire.

Tirsdag

Squat

6x6 @ 55

Bænkpres

10x3 @ 32,5

Bent rows

10x3 @ 30

Torsdag

Dødløft

10x3 @ 65

Military presses

10x3 @ 25

Chinups

10x3 med blå bånd om min ankel for at hjælpe mig op. :tongue:

Flyers fra gulv

2x15 @ 5

Søndag

Squat

7x5 @ 60

Row med håndvægt

10x3 @ 12

Shrugs

10x3 @ 50

Ståendende baglårsmaskine

4x8 @ 10

- 10 kg er ikke meget, men det er hårdt.

Mave

3x10

Link to comment
Share on other sites

Træning

Uge 2, dag 1

Squat

8x4 @ 65

- uh så kom jeg igennem endnu en squat dag :tongue::firebounce:

Bænkpres

10x3 @ 35

Bent rows

10x3 @ 32,5

Mave

4x12

Til sidst 15 min. på crosstrainer :wootdance: :wootdance:

Jeg synes, det går godt med Smolov i squat og jeg håber at kunne gennemfører det, men selvfølgelig kan jeg det, skal bare tro på det :smile::alright::w00t: Efter programmet vil jeg gerne tage max og jeg vil i hvertfald tag 85, det har jeg bestemt mig for :devil:

Link to comment
Share on other sites

Træning i lørdags

Uge 2, dag 2

Dødløft

10x3 @ 67,5

Military press

10x3 @ 18

Chinups

10x3 med grønne bånd om min ankel for at hjælpe mig op.

Flyers fra gulv

2x15 @ 5

Læg

4x8 @ 35

Træning i dag

Uge 2, dag 3

Squat

10x3 @ 67,5

- puha det var hårdt i dag, jeg fik meget sved på panden. Jeg bliver så øm i morgen :smile::blink:

Row med håndvægt

10x3 @ 14

Shrugs

10x3 @ 55

Stående baglårsmaskine

4x8 @ 10

Til sidst lidt mave og udstrækning

Edited by MaleneH
Link to comment
Share on other sites

Træning fra torsdag og lørdag

Uge 3, dag 1

Squat

6x6 @ 60

- her gik det rigtig godt :smile:

Bænkpres

10x3 @ 37,5

- her var det rigtig hårdt :unhappy::tongue:

Bent rows

10x3 @ 30

Crosstrainer: 15 min.

Uge 3, dag 2

Dødløft

10x3 @ 70 :devil:

Military presses

10x3 @ 20

- puha den var hård :blink:

Chinups

10x3 med bånd om min ankel for at hjælpe mig op.

Lunges

5x5 @ 15 - 15 kg. i hver arm og 5 skridt på hvert ben

Flyers fra gulv

2x15 @ 5

Crosstrainer: 15 min.

Edited by MaleneH
Link to comment
Share on other sites

Træning

Uge 3, dag 3

Squat

7x6 @ 65

Row med håndvægt

10x3 @ 15

Shrugs

10x3 @ 55

Mave i maskine

3x12

I dag har jeg ikke lavet ekstra øvelser og det er fordi, at jeg skal træne igen i morgen. I morgen skal jeg træne squat og bænk, så jeg gemmer kræfterne til det. I squat skal jeg tage 8x5 med 70 og det glæder jeg mig helt vildt meget til :bigsmile::devil:

Link to comment
Share on other sites

"Træning"

Det blev ikke, til så meget træning for mit vedkommende og jeg havde ellers glædet mig så meget.

Jeg kom ned til træning glad og veloplagt, jeg varmede op til squat og det gik godt, på trods af, at jeg også trænede i går. Men så kommer der en gut og spørger, om han

må squatte mellem mine sæt, og det siger jeg ja til, men det skulle jeg aldrig have gjort, for efter det gik alt galt.

Han snakkede og snakkede, men jeg holdte fokus og jeg fik mit første sæt med 70 kg, de var lidt tunge, men jeg véd at jeg kan. Men ved næste sæt sprækker mine bukser :blush: Han talte stadig til mig og opdagede vist ikke noget (slevom lyden var ret høj), men der var samtidig 3 andre fyre som trænede. Jeg stak hurtigt ham fyren en løgn, jeg sagde at jeg var for smadret til at træne og så var jeg ude af lokalet. Det var en KÆMPE revne i min bukser, så jeg gad ikke at træne videre...

Hold op hvor er det bare ærgerligt, når jeg ved, at jeg godt kunne tag det. :4slap::mad::crybaby::cry3: Lorte træning!!!!

Link to comment
Share on other sites

Træning

Uge 4, dag 1

Squat

8x4 @ 70

- her gik det rigtig godt, jeg havde godt med energi og overskud, og der var ingen flækkede bukser denne gang :tongue::laugh:

Bænkpres

10x3 @ 40

- her var det rigtig hårdt. Jeg tror, at jeg har overbelastet min højre skulder, så jeg vil holde lidt pause fra bænkpres den kommende periode.

Bent rows

10x3 @ 32,5

Til sidst lavede jeg lidt rotator og udstrækning :bigsmile:

Nøj det var en god træning :wub:

Link to comment
Share on other sites

Træning

Uge 4, dag 2

Dødløft

9x3 @ 72,5

1x3 @ 80

1x1 @ 100 - de fløj op

1x1 @ 112.5 PR

Det skulle faktisk være 10x3, men jeg havde en god styrke, så jeg ville prøve med lidt flere kilo og så endte det med 112,5 :bigsmile: For et par år siden var mit max 110, men efter det trænede jeg ikke tungt meget længe, men i år var jeg til Nordland Cup og der tog jeg 95, så jeg er øget 17,5 kg. siden Nordland for 6-7 uger siden :smile:

Military press

10x3 @ 20

Lunges

5x5 @ 15 kg. i hver arm

Flyers fra gulv

2x15 @ 5

Læg

4x8 @ 35

Mave i maskine

3x12

Link to comment
Share on other sites

Træning

Uge 4, dag 3 (torsdag)

Squat

10x3 @ 72,5

Row med håndvægt

10x3 @ 15

Shrugs

10x3 @ 55

Læg

3x12 @ 40

Mave i maskine

3x12

Uge 5, dag 1 (idag) :superman:

Squat :wub:

6x6 @ 62,5

Bænkpres med håndvægte

I dag prøvede jeg lige så stille at træne med håndvægte med en meget lav vægt. Jeg vil ikke træne tung bænkpres den kommende måned eller to.

Bent rows

10x3 @ 40

Det var en meget hurtig træning i dag, da jeg kom sent afsted til træning og centeret lukker tidligt i weekenden.

Edited by MaleneH
Link to comment
Share on other sites

Træning i weekenden

Squat

1x10 @ 40

1x4 @ 60

1x1 @ 70

1x1 @ 85 tangering

1x1 @ 90 PR

1x1 @ 95 PR

1x1 @ 100 PR BOOOOOOOM!

- alle løft til vandret eller under :bigsmile:

Dødløft med grønne elastikker oppefra

1x3 @ 100

5x1 @ 120

- det var bare for at prøve dødløft med elastik

Film med løftet på 100 kg :devil:

Jeg er stadig igang med mit program, men jeg gad ikke rigtig træne og jeg havde lyst til at maxe lidt, så det bestod min træning af :bigsmile:

Det blev til 100 kg. i squat, og det havde jeg slet ikke regnet med. Jeg troede, at 100 kg. i squat var engang til næste år, men det blev så nu, så jeg blev lidt overrasket, men også glad :blink: :4thumbup:

Min plan er nu, at gennemfører mit program og så om 2-3 uger, vil jeg prøve at maxe i squat og dødløft over to dage. Jeg tror, at der er til 105 i squat :w00t:

Da jeg var til Nordland i juni i år tog jeg 80 kg., siden da, har jeg taget lidt på og Kim har sammensat et rigtig godt program til mig og det har været vellykket for mig, må jeg sige...

Edited by MaleneH
Link to comment
Share on other sites

Træning

Squat

8x4 @ 70

Bænkpres med håndvægte

et par sæt med en let vægt

Bend over row

10x3 @ 40

Siddende læg

3x8 @ 30

Mave i maskine

3x12

Til sidst lavede jeg lidt rotator :banana3: I morgen skal jeg træne dødløft :devil:

Edited by MaleneH
Link to comment
Share on other sites

:smile:Træning :smile:

Dødløft

Opvarmning

5x3 @ 82,5

2x3 @ 90 - tror det er en rep PR

Military pres

Et par sæt med 15 og 20 kg.

Flyers fra gulv

2x15 @ 5

Siddende læg

4x8 @ 35

+ Rotator

Crosstrainer: 15 min.

Powerwalk på løbebånd: 15 min.

Det var den træning, jeg er blevet ret forkølet så det var træningen præget meget af :annoyed: :ill: Men det var den anden sidste træning, så nu er der en tilbage, og derefter holder jeg deload :w00t:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Træning

Nu er det tid til liv og glade dage i min log :bigsmile::tongue: Jeg har været igang med et HST program og nu er jeg godt igang med et nyt program, som jeg startede på sidste søndag. Programmet består bl.a. af singles i dødløft, Smolov i squat og i bænkpres med håndvægte. Jeg har samtidig købt en squatdragt, som jeg i den nærmeste fremtid skal til at arbejde med, så det er en spændende fremtid som jeg går i møde :eh:

Uge 2, dag 1

Dødløft

10x1 @ 85

1x1 @ 100

- næste uge er det 5x1 @ 97,5 og det glæder jeg mig til :bigsmile:

DB Bænkpres

7x5 @ 13

Benpres

3x8 @ 80

Yates row

3x8 @ 30

Pushdown

3x8 @ 25

Stående leg curl

3x8 @ 120

+ Mave

Link to comment
Share on other sites

Hvilken model og størrelse endte du så med? :bigsmile:

Jeg har købt en Titan Superior suit NXG Plus og det blev en størrelse 34 :bigsmile: Jeg har kun haft den på en gang, eller det er så meget sagt, for jeg fik den ikke helt på, mangler lige lidt for at den sidder rigtig alle steder :nonono::tongue: og jeg skal muligvis have syet stropperne ind.

Edited by MaleneH
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share