Styrkeløfteres startløft?


KRØLLE P
 Share

Recommended Posts

Hvad mener du med det? Hvorfor er det ikke det? :blink:

:cool: Har set 18 -årige bondeknolde med halm i skoene komme ind

fra gaden (Roskilde ,Hvalsø og omegn), uden at have trænet og rejst

sig op med en stang med 200 til 240 kg i dødløft. Det var træsko de

havde på og de havde aldrig rørt en vægtstang. Dette er ingen joke. :xmas:

Link to comment
Share on other sites

:cool: Har set 18 -årige bondeknolde med halm i skoene komme ind

fra gaden (Roskilde ,Hvalsø og omegn), uden at have trænet og rejst

sig op med en stang med 200 til 240 kg i dødløft. Det var træsko de

havde på og de havde aldrig rørt en vægtstang. Dette er ingen joke. :xmas:

Haha.. Nu du siger dét med bønder.. I mit center i dag, fitness dk nørrebronx, kom der en der lignede en fra vestjylland - han brugte arbejdshandsker som træningshandsker. Garanteret effektivt men falder ikke helt ind i billedet..

Jeg startede træning for godt 2 år siden. bænkede sæt á 40. Lavede ikke 'farlige' øvelser dengang.. så kan ikke rigtig bruge de andre værdier til noget. Dødløft og squat.

Link to comment
Share on other sites

Startede som 13-14-årig, med følgende løft:

Bænk: 35 kg * 6 * 4

Squat: 40 kg * 6 * 4

Frivend: 30kg * 6 * 4

Nu er jeg lige fyldt 16, og har følgende løft:

Bænk: 125 kg * 1 * 1

Squat: 140 kg * 6 * 4

Frivend: 100 kg * 4 * 5

Dødløft: 150 * 3 * 4

Efter min egen mening en pæn fremgang - men der er også blevet arbejdet utrolig hårdt for det, med utallige timer i træningscentret, fokus på rete mængde søvn, 100 % diciplineret kost og absolut ingen druk eller lignende.

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde også en ven med oppe og træne for nogen tid siden. Han dødløftede 160 kg i lynende fart med dobbelt overhånd, og en næsten stivbenet start :blink: Han vejer omkring 90 kg, 190 høj og har aldrig trænet. Dog har han været springgymnast..

Men der er sgu nogen mennesker der bare kan det der pjat..

Link to comment
Share on other sites

mener jeg bænkede 40-50 i starten havde dog trænet med sådan en hjemmebænk forinden...

nu små 7 år efter i en alder af 22 bænker jeg 145 1rm squat 140 en 4 gange og dødløft 180, det er dog længe siden men da jeg ikke har trænet det i nogen tid er det nok ikke meget mere... min ryg hæmmer min bentræning enormt for tiden. Og i dumme sønderjylland findes der åbenbart ingen vægtløfterklubber eller noget så man var længe om at træne ordentlig og udstyr kender jeg ikke til.

Link to comment
Share on other sites

Har været licens cykelrytter i 5år før jeg startede med vægtende. Vejede 62kg i 05 nu 83kg og har trænet Styrkelløft siden januar 07.

Bænk 115 (engang 140 i dragt, dog kun 120godkendt)

Squat: 5x145 nok omkring 160max (185 i udstyr)

Dødløft: 170 raw (200 i udstyr)

Forhåbenligt more to come !

Edited by Juvic
Link to comment
Share on other sites

Lavede 105 or so i DL første gang. Kan ikke huske squat, sikkert 50'ish. Bænk dunno mellem 40 og 50 vil jeg tro

Nu raw pr

160 - 120 - 170

equipped

230 - 175 - 190

Dette med en temmelig fesen indsats. 3-4 års træning måske tæt på 5...

Du får da meget trøjerne i squat og bænk. Hvilken dødløft dragt bruger du? Der er da mere end 20kg at hente i den!

Edited by Juvic
Link to comment
Share on other sites

Du får da meget trøjerne i squat og bænk. Hvilken dødløft dragt bruger du? Der er da mere end 20kg at hente i den!

Da jeg stadig var i DK og kunne løfte i udstyr trænede jeg bænk i trøjen 1 gang HVER uge + i perioder en masse top gejl.

Squat kan jeg ikke helt forklare, jeg bliver bare insta-lee' i dragten. Men stramme knæbind og stram dragt gir kilo... Delvist kan forskellen fra RAW til equipped skyldes at min core er for svag ....

Jeg er bare super fesen i DL, nuff said.... er like 3 år siden jeg DLede 170 første gang og kan stadig ikke løfte mere, men er ikke for glad for DL, det er jo hårdt...

Link to comment
Share on other sites

Du får da meget trøjerne i squat og bænk. Hvilken dødløft dragt bruger du? Der er da mere end 20kg at hente i den!

Afhænger jo af teknik, hvor stram dragten er osv. :bigsmile:

Det er da de færreste der henter 20kg+ i deres dødløft dragt?!

I sumo er der nu flere der henter 20kg+ i dragten. Selvom jeg dog henter mere i bæltet (20-30kg) end i dragten (10-15kg) :nissegrin:

Link to comment
Share on other sites

Afhænger jo af teknik, hvor stram dragten er osv. :bigsmile:

I sumo er der nu flere der henter 20kg+ i dragten. Selvom jeg dog henter mere i bæltet (20-30kg) end i dragten (10-15kg) :nissegrin:

Sumo dødløft er jo ikke dødløft... :nissetunge:

Jeg tror stadig ikke at det er standard at hente 20kg+ i konventionel dødløft med en dragt... Men det kan selvfølgelig være at jeg tager fejl.

Link to comment
Share on other sites

De første ca. fire måneder med de tre store brugte jeg på at øve teknik med få kg (så godt jeg kunne i et fitnesscenter og uden opsyn), og maxede derefter 37.5 kg i bænk og 75 kg i dødløft. :rudolph: Jeg vejede vist omkring 56 kg på det tidspunkt (og jeg er pige). Jeg maxer ikke så tit uden udstyr længere, men har som det højeste lavet 75 :chicken:-70-130 uden udstyr og 127.5-77.5-160 stævnegodkendt med udstyr og en kropsvægt på 62-63 kg. Squat og jeg har aldrig været helt gode venner. :dry:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share