16 år er jeg for gammel til at starte til boksning ?


wankey
 Share

Recommended Posts

Der er intet galt i at have drømme og mål! De to ting er for nogen meget forskellige og for andre det samme objekt...

jeg tror jeg var 14 år, da jeg fik den drøm om at kunne være landsholds kæmper. og det blev samtidigt også mit mål. Selv om det dog ikke var det jeg trænede for :eusa_think:

Men trænede med det mål at blive bedre end de andre, og i mine øjne(dengang) ville en plads på landsholdet - netop betyde dette - at jeg var den bedste der måtte være. og derfra så arbejde videre da der selvfølgelig skal mere til, end at vinde et dm (evt.) til den tid er kom/mer der jo et hav af stævner i udlandet.

Men alt dette tænkede jeg ikke vildt meget over midt under en træning, der var det selvfølgelig teknikkerne osv. der havde mit fokus - og her arbejdet blev lagt.

da jeg var 12 trænede jeg judo 1½ time x 2/uge, da jeg blev 14 begyndte jeg

derudover at træne jiu-jitsu 1½time x2/uge, vægttræning begyndte jeg også til da

jeg var 14 år. kan dog ikke helt huske timer mv. men mener at det blev til 1½-2 timer 4-5 gange om ugen. ( havde ikke vildt mange venner... og snakkede kun med dem jeg trænede med, stort set).

da det jo endte med at tage meste meste af fritiden ved siden af skolen!

Men alt kan lade sig gøre! Men man ved ikke om det er det man vil!!! før man er i det!! Før ved man ikke hvad der skal gøres og ofres.

og der er ingen skam i at man på et tidspunkt finder ud af at målet måske ikke

forbliver det samme undervejs. Hver ærlig over for dig selv - go træning og se så at komme ned i den klub og lyt til træneren og giv den så fuld gas :-)

Link to comment
Share on other sites

Hej jeg begynder til boksning imorgen ..............

men har et lille problem jeg arbejder men normalt 2-3 gange om ugen og det er fra kl 18-ca 3-4 stykker 10 timer per gang og nogle gange arbejder jeg 4 gange det er ca 40 timer om ugen , arbejder som opvasker og tjener 104 kr per time

når men jeg føler mig svimmel og sover meget fx idag jeg kom hjem fra arbejde i aftes kl 4.30 og sov til kl 13 stod op spisste lidt risealamandler og fald i søvn kl ca 15 og stod op kl 19 hehehe sygt

føler mig smadret og doven

er det normalt at have det sådan

og lidt irreternde at stoppe arbejdet der jeg tjener over 6000 kr om måneden

Link to comment
Share on other sites

Hej jeg begynder til boksning imorgen ..............

men har et lille problem jeg arbejder men normalt 2-3 gange om ugen og det er fra kl 18-ca 3-4 stykker 10 timer per gang og nogle gange arbejder jeg 4 gange det er ca 40 timer om ugen , arbejder som opvasker og tjener 104 kr per time

når men jeg føler mig svimmel og sover meget fx idag jeg kom hjem fra arbejde i aftes kl 4.30 og sov til kl 13 stod op spisste lidt risealamandler og fald i søvn kl ca 15 og stod op kl 19 hehehe sygt

føler mig smadret og doven

er det normalt at have det sådan

og lidt irreternde at stoppe arbejdet der jeg tjener over 6000 kr om måneden

Du er jo sindsyg.

Link to comment
Share on other sites

Du minder mig om en dreng der hedder Kevin der engang var herinde der havde en idé om at han ville være prof show wrestler i USA. Han voksede fra det, men det virker også som om det lidt er en fiks idé du har fået? Hvad ligger til grund for det, vil du revanchere Kesslers nederlag? :xmas:

Hvordan var du, da du var 16? Havde du ikke en ny fiks ide hver dag? Det havde jeg sgu da :bigsmile:. Forskellen er jo bare, at internetfora ikke var så almen kendte, som de er nu, og derfor var det primært ens nære, sociale omganskreds, der skulle høre om ens tossede planer. Nu kan man så kommer på nettet og spamme MOL med sine ideer. Det er der vel ikke noget odiøst eller bekymrende i?

--> wankey, what a name i øvrigt :bigsmile:..... Kom i gang med at boske og tag den så derfra - så plejer det at gå "i orden" af sig selv, altså forstået sådan, at så finder du hurtigt ud af, hvor meget tid du gider bruge på det osv osv osv. Måske er det lige dig, måske vil du bare gå til det et par gange om ugen, måsske dropper du det efter 1 måned og begynder til langrend.

Det er svært for os at rådgive dig mere, du skal bare ned og tæve sandsække!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Er du startet nede i olympia nu? Jeg er 15 og har gået der i 4 måneder. Og nej du er ikke for gammel. Brian Nielsen (Som blandt andet har bokset mod den legendariske Mike Tyson) Startet med at bokse som 20 årig og han var i lorte from. Hvis du vil kan du. Med hensyn til professionel og verdensmester ambitioner skal man træne hver dag mindst 3 - 4 timer mener jeg. Men hvis du ikke er startet i olympia endnu så kom ned... Og ja, Første gang man får en på hovedet føler du i 5 minutter at du ikke vil bokse. En meget mærkelig følelse. Jeg Har fået en på hovedet måske 10 gange Men føler jeg bliver mere vant til det. Man lære af at få en knytnæve på hovedet, man lære af sine fejl...

Link to comment
Share on other sites

Hejsa som i kan se vil jeg gerne starte til boksning og ved ikke om jeg er for gammel til at blive en god amutør bokser eller en dårlig pro bokser ?

Hvor lang tid tager det at blive trænet til top niveu ? jeg har hørt det tager 6 måneder til 1 år :D

og hvor lang tid skal der gå før men skal kæmpe kampe ?? :D???

jeg føler selv jeg er god til boksning da jeg altid har trænet boksning der hjemme og med min bror

ville også høre hvor hårdt det er ??

og er der nogen der kender trænings klubber i odense ??

undskyld små stave fejl.......

nej hvad **** har det med hjemmesiden at gøre at du vil starte til boksning? Ingen kan svare på om du kan blive en god bokser? Dit spørgsmål lyder i det hele taget ekstremt dumt!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share