Overtræning?


N Gadegaard
 Share

Recommended Posts

Jeg er i gang med et par mdr på cut, og indtil videre har det også gået fint - har tabt 7 kg på ca 2 mdr, men her på det sidste er det gået lidt i stå.

Jeg er 189 cm og vejere nu 96 kg.

Men jeg tænker på, om mit træningsprogram er for hårdt, og om jeg ikk når at restituere?

Kører følgende program man, ons, fre:

Underhand Chin-up:

3 X 5 @ BW

superset med:

Crunch på bænk:

3 X 20 @ BW

Bænkpres:

3 X 15 @ 60 kg.

superset med:

Squat:

3 X 15 @ 50 kg.

Dødløft:

3 X 15 @ 60 kg.

superset med:

Incline:

3 X 15 @ 50 kg. .

Dobbelt-DB Curl:

3 X 10 @ 10 kg.

superset med:

Cable Kneeling Crunch:

3 X 12 @ Al vægten + 25 kg.

Derefter kører jeg 30 min på kondicykel og 15 min i romaskine.

Tirs og tors løber jeg 12 km - tiden er altid lige under 1 time, så det er ikk fordi jeg er i dårlig form. Da jeg begyndte, løb jeg 5 km, senere 8 men nu er jeg så kommet op på 12, så min kondition er blevet tydeligt bedre.

Mit spørgsmål lyder så, om i synes at jeg kan lave min træning bedre med hensyn på vægttab. Jeg har nogenlunde styr på min kost, så det er ikk noget problem. Jeg har nok selvfølgelig tabt en del muskelmasse på det sidste, men det er jeg mere eller mindre ligeglad med.

Så forslag modtages med kyshånd!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er i gang med et par mdr på cut, og indtil videre har det også gået fint - har tabt 7 kg på ca 2 mdr, men her på det sidste er det gået lidt i stå.

Jeg er 189 cm og vejere nu 96 kg.

Men jeg tænker på, om mit træningsprogram er for hårdt, og om jeg ikk når at restituere?

Kører følgende program man, ons, fre:

Underhand Chin-up:

3 X 5 @ BW

superset med:

Crunch på bænk:

3 X 20 @ BW

Bænkpres:

3 X 15 @ 60 kg.

superset med:

Squat:

3 X 15 @ 50 kg.

Dødløft:

3 X 15 @ 60 kg.

superset med:

Incline:

3 X 15 @ 50 kg. .

Dobbelt-DB Curl:

3 X 10 @ 10 kg.

superset med:

Cable Kneeling Crunch:

3 X 12 @ Al vægten + 25 kg.

Derefter kører jeg 30 min på kondicykel og 15 min i romaskine.

Tirs og tors løber jeg 12 km - tiden er altid lige under 1 time, så det er ikk fordi jeg er i dårlig form. Da jeg begyndte, løb jeg 5 km, senere 8 men nu er jeg så kommet op på 12, så min kondition er blevet tydeligt bedre.

Mit spørgsmål lyder så, om i synes at jeg kan lave min træning bedre med hensyn på vægttab. Jeg har nogenlunde styr på min kost, så det er ikk noget problem. Jeg har nok selvfølgelig tabt en del muskelmasse på det sidste, men det er jeg mere eller mindre ligeglad med.

Så forslag modtages med kyshånd!

mener du mangler BOR, ellers fint. Ellers find et bill star program med regneark og indbygget progression i program tråden...

mht overtræning, kan du jo se det på resultaterne. Falder du i styrke gir du den nok for meget gas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share