Mine skulder går fremad


a_andersen
 Share

Recommended Posts

Hey alle !

Jeg har på det seneste lagt mærke til at mine skuldre går lidt fremad iforhold til visse andre, og gutterne oppe i fitness har fortalt at jeg bare skal træne bagskulder noget mere.

Synes ikke rigtig jeg kommer nogen vegne. Er der nogle bestemte øvelser for denne, eller taler vi om andre musklergrupper ?

Håber nogle kloge hoveder kan hjælpe mig :bigsmile:

Mvh

Andreas

Link to comment
Share on other sites

Dit træningsformål er stensikkert at se stor ud ;)

Ganske simpelt, du skal træne noget ryg...

Når man bænkpresser og ikke liiige husker at træne ryggen, så kommer man til at se lidt sjov ud, diskopumper betegnes det normalt som =)

Læg en dæmper på træningen af bryst i lidt tid, og få bygget dig en sund og stærk ryg...

Link to comment
Share on other sites

Dit træningsformål er stensikkert at se stor ud ;)

Ganske simpelt, du skal træne noget ryg...

Når man bænkpresser og ikke liiige husker at træne ryggen, så kommer man til at se lidt sjov ud, diskopumper betegnes det normalt som =)

Læg en dæmper på træningen af bryst i lidt tid, og få bygget dig en sund og stærk ryg...

Hvis du så mig i virkeligheden, ville du nok ikke tænke på en diskopumper :cool: hehe

Hvilke ryg-øvelser ville du nævne, at jeg skal træne noget mere ?

Link to comment
Share on other sites

Stræk dine pecs og træk noget mere i den træning ifh. til hvad du presser - ihf. indtil ublancen er væk.

Bagside skulder og øvreryg. Facepulls, shrugs, dumbell rows osv.

Læs evt. nogen af de artikler, som Mike Robertson og Eric Cressey har skrevet omkring kropsholdning.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du inddrager mange af de ting som PTPoul fra dette Board har skrevet i denne fremragende artikel så er jeg sikker på at du er godt på vej

Årsagerne til dine fremskudte skuldre skyldes formentlig som tidligere nævnt stramme brystmuskler og meget svag aktivering af de muskler der styrer skulderbladet og holder det på plads

De muskler du skal have styrket er M. serratus ant, (den midterste og nederste del) af M. trapezius, M. rhomboideus og derudover bare lave flere træk-øvelser gerne i form af DB-rows og BB-rows

Og som Poul skriver i artiklen så er det vigtigt at køre flere af øvelserne med strict form især de øvelser der træner skulderbladets stabilitet... større compound øvelser som DB-rows og BB-rows kan godt køres med lidt hiv sving og moment men de andre øvelser skal køres som Poul har skrevet

Får du fixet din skuldre så undgår du på sigt skader, her især impingement (afklemning), med stor sandsynlighed og som ekstra bonus vil dine presseøvelser blive forbedret... der er kun dårlige undskyldninger for ikke at lave mange af de øvelser i artiklen og kun gode grunde til at blive ved med at lave dem jævne mellemrum

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share