motivation


KSF
 Share

Recommended Posts

Ta ned og træn, vi andre gider sgu heller ikke alle dage, men vil man være god til noget kræver det en indsats og gå på mod! dette holder motivationen oppe hos mig de dage hvor jeg ikke gider træne "tungt" men jeg elsker det jeg laver og misser aldrig nogen træningspas, ikke engang når jeg er syg eller skadet, kald mig dum, men sådan er det bare kan ikke lade være :4flex:

Link to comment
Share on other sites

Hej jeg er rimelig ny herinde jeg vil gerne til træne igen, men jeg rimelig doven og når jeg kommer hjem kan jeg ikke finde motivatioen til at gå i gang med at træne?

Er der nogen som har nogle gode råd?

Hej KSF

Jeg er også lige startet med at træne igen efter lang tids pause. Foreløbig har jeg trænet i 2 mdr. igen og har stadig masser af motivation. Jeg synes du skal sætte dig nogle mål... Det kunne være deltage i et motionsløb, bænke et vist antal kg osv. Samtidig er det vigtigt at du ikke lægger for hårdt ud men langsomt bygger op. Her tænker jeg ikke kun på at skadesrisikoen vokser ved at pludselig træne hårdt, men også det at motivationen også skal bygges op. Træning giver generelt lyst til mere træning. : :bigsmile:

Jeg ville også lave et program!

Jeg ved for. eks. at jeg skal løbe 3 gange om ugen og svømme 2 gange. Så prøver jeg så at få det til at passe ind i en omskiftelig hverdag.

Prøv også at træne sammen med andre, det giver også tit mere incitatment til at tage sig sammen!

Håber du kommer igang igen!

Link to comment
Share on other sites

Hej jeg er rimelig ny herinde jeg vil gerne til træne igen, men jeg rimelig doven og når jeg kommer hjem kan jeg ikke finde motivatioen til at gå i gang med at træne?

Er der nogen som har nogle gode råd?

Jeg fandt det selv, som en stor hjælp at have en træningsmakker, hvor vi kørte det samme program.

Ved mig var det i hvert fald som oftest på selve træningsdagen, hvor jeg tænkte på at aflyse, hvilket man jo ikke rigtig kan være bekendt med en makker, som har sat tid af til den pågældende dag. Det hænder jo selvfølgelig man må aflyse, men så er det som oftest noget man ved i god tid og har fortalt i forvejen.

Mvh. Michael

Link to comment
Share on other sites

...når jeg kommer hjem kan jeg ikke finde motivatioen til at gå i gang med at træne?

Hvad laver du i stedet for at træne, når du er hjemme?

Jeg er på samme galej som ptpoul: Jeg ved jeg har det bedre, både fysisk og mentalt, hvis jeg passer træningen. Desuden gør det virkeligt, virkeligt ondt i egoet, når den vægt/distance/tid man sagtens kunne præstere engang, pludselig virker uoverkommelig. Det er desværre bare ikke ensbetydende med at jeg så får passet min træning; overhovedet ikke i december med minefeltet af julefrokoster.

Min bror (som løber ... hvilket vil sige at han prædiker om løb mens han sidder i sofaen) er af den holdning, at den vigtigste motivator for at holde løbetræningen ved lige, er at det for hårdt at begynde igen :xmas:

Link to comment
Share on other sites

et par gode ting

find en at begynde sammen med, og så lav lidt fælles konkurance med hinanden.

stil dig nøgen foran spejlet og kig godt efter.

hæng det billede op på dit køleskab hvor at du ser fedest ud, tag eventuelt et nyt.

nyd tanken om at du kan lave meget længere, og få meget mere overskud og livskvalitet.

tænk hvilket tøj du gerne ville kunne se godt ud i, og gå efter det mål.

lav et trænings program som passer til dine mål.

husk at en volsom indsats gir volsomme resultater, og en plat indsats gir platte resultater.

spis efter dit mål.

tag ud i centeret uanset om du har løst eller ej, og bare sæt dig der, så kan du enten kede dig eller dyrke lidt motion.

held og lykke herfra

Link to comment
Share on other sites

Forstår ærlig talt ikke folk, der har problemer med motivationen i forhold til træning! Find da noget træning/sport du synes er sjovt - sådan så du rent faktisk (for det meste) glæder dig til at tage afsted. Der er jo nok at vælge mellem; Boksning, klatring, fodbold, atletik, styrkeløft, basket, løb osv. Det burde være muligt for de fleste at finde noget. Hvorfor spilde sit liv på noget man ikke gider? :blink:

Om ikke andet burde det da være motivation i sig selv ikke at ende som den gennemsnitlige fede, usunde og dovne dansker!!

Link to comment
Share on other sites

We improve ourselves by victories over ourself. There must be contests, and you must win.

—Edward Gibbon

Det var motiverende! Efter en hurtig analyse fremkom to muligheder: 1) De træner mere end mig, så kunne øge træningsmængden 2 De spiser mere end mig...

Så nu har jeg lige tømt køleskabet :4mewantfood: meget motiverende :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share