Udrensels kur og sund kost kombineret med træning...hjælp


Bsolveig
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har brug for nogle råd og vejledning, så jeg håber nogle af jer kan hjælpe mig.

Jeg er 24 år, 170, 63 kg. Jeg træner 3-6 gange om ugen, primært spinning, pump og vægttræning. Jeg vil gerne strammes ydeliger op og af med 2 kg. Jeg har været til diætist og fået lagt et kostprogram for ca 1 års tid siden som jeg bruger vejledende. Bla. spiser jeg Branflakes til morgen mad, knækbrød til mellemmåltiderne, masser af grøntsager, 1 stk rugbrød med kylling og hyggeost samt et fedtfattigt aftensmåltid, det er meget kort fortalt. Mit problem er at jeg ikke føler mig helt mæt samt har en en meget stærk rang til søde sager, nærmest hele tiden. Jeg vil meget gerne på en udrenselskur, men er bange for ikke at bliev mæt når jeg er så aktiv som jeg er, er der nogen som har erfaringer. Man høre meget snak om de er sundt at drikke en smoothie til morgenmad..men mætter det og har nogen nogle opskrifter??

:bigsmile:

Glæder mig til at høre fra jer..

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg har brug for nogle råd og vejledning, så jeg håber nogle af jer kan hjælpe mig.

Jeg er 24 år, 170, 63 kg. Jeg træner 3-6 gange om ugen, primært spinning, pump og vægttræning. Jeg vil gerne strammes ydeliger op og af med 2 kg. Jeg har været til diætist og fået lagt et kostprogram for ca 1 års tid siden som jeg bruger vejledende. Bla. spiser jeg Branflakes til morgen mad, knækbrød til mellemmåltiderne, masser af grøntsager, 1 stk rugbrød med kylling og hyggeost samt et fedtfattigt aftensmåltid, det er meget kort fortalt. Mit problem er at jeg ikke føler mig helt mæt samt har en en meget stærk rang til søde sager, nærmest hele tiden. Jeg vil meget gerne på en udrenselskur, men er bange for ikke at bliev mæt når jeg er så aktiv som jeg er, er der nogen som har erfaringer. Man høre meget snak om de er sundt at drikke en smoothie til morgenmad..men mætter det og har nogen nogle opskrifter??

:bigsmile:

Glæder mig til at høre fra jer..

Udrenselse af kroppen foregår gennem de to dertil indrettede huller, det klarer kroppen fint selv. Desværre er der en masse dameblade der har startet en myte om at kroppen er fuld af affaldstoffer, og at disse kan renses ud gennem diverse kure!

Hvis du vil tabe 2 kg fedt så spis en anelse færre kcal fx 500 færre om dagen i forhold til nu og så er de væk om en måned :xmas:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil meget gerne på en udrenselskur

Hvorfor?

Dit fordøjelsessystem er designet forbandet effektivt og har ikke behov for udrenselseskure i tide og utide.

Det er meget muligt du vil tabe dig af en sultekur, men det vil med garanti ikke "stramme op".

Man høre meget snak om de er sundt at drikke en smoothie til morgenmad..men mætter det og har nogen nogle opskrifter??

Hehe, den var ny. Af ren nysgerrighed, hvor hører man snak om det henne?

Om en smoothie kan kaldes sund eller ej afhænger helt og aldeles af hvad du putter i, og har intet at gøre med det faktisk at det indtages som en smoothie ej heller at det sker om morgenen. :wink:

Flydende kost mætter generelt mindre end fast kost.

Opskrifter kan du finde i hobetal ved f.eks. at søge på "smoothie opskrifter" på google.

Du kan uden tvivl også finde en del tråde om den slags i kost-forummet, f.eks. under synonymet "shakes"

Link to comment
Share on other sites

Udrenselse af kroppen foregår gennem de to dertil indrettede huller, det klarer kroppen fint selv. Desværre er der en masse dameblade der har startet en myte om at kroppen er fuld af affaldstoffer, og at disse kan renses ud gennem diverse kure!

...

Kroppen er fuld af affaldsstoffer, det er sådan celler virker - ilt+brændstof ind, affald+energi ud. :bigsmile:

Forvirringen består i at man tror disse hober sig op og på magisk vis kan fjernes ved at køre en eller anden mystisk "kur".

Link to comment
Share on other sites

Mit problem er at jeg ikke føler mig helt mæt samt har en en meget stærk rang til søde sager, nærmest hele tiden.

Du spiser for lidt, så simpelt er det.

Det er simpelthen hul i hovedet både at motionere kraftigt og samtidigt være på en nærmest evig diæt.

Er du sikker på, du er tilfreds, når og hvis du har tabt de 2 kilo.

Giv dog din krop den energi, den skriger på. Med det aktivitetsniveau du har, bliver du ikke fed. Og du ved jo godt, hvad der er sund mad og hvad der ikke er.

En udrenselsekur er tortur for kroppen og bør /kan ikke benyttes, fordi man tror det kan hjælpe én til at tabe 2 kilo.

:nissegrin:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil bare lige skrive at jeg ikke vil på udrenselse kur for at tabe mig, mere for at komme af med alle de kemikalier som ryger igennem kroppen med det enorme sukker og sødestof forbrug jeg hat haft :) Og det er skam kun en uge eller to vi snakker om, det er både for kroppens indre samt huden.

Mht. mad så ja kunne jeg spise mere, men det hjælper jo bare, jeg kender mit præcise energiindtags niveau pr. dag for at forbrænde lige så meget som der kommer ind. Man siger altid at de sidste kg er de sværeste og det skal jeg love for, især når man har en sød tand.

Svar til Smoothie som morgenmad, så var det en tanke jeg fik - da jeg både har høre og læst om gode erfaringer. Jeg undrere mig bare og kunne ikke forstille mig at de vile mætte, men igen afhænger af hvad man putter i! Ville bare høre om erfaringer, har hørt om valleprotein for at få det til at mætte mere :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil bare lige skrive at jeg ikke vil på udrenselse kur for at tabe mig, mere for at komme af med alle de kemikalier som ryger igennem kroppen med det enorme sukker og sødestof forbrug jeg hat haft :) Og det er skam kun en uge eller to vi snakker om, det er både for kroppens indre samt huden.

Såfremt dit forbrug udgør et reelt problem, hvad skulle det så hjælpe at droppe sukker og søde stoffer 1-2 uger om året? Du kender jo godt svaret! drop det hele året rundt og erstat dit kulhydrat-crack med næringsrig menneskeføde :nissetunge: Du kan jo starte med at tyre dine bran flakes ud og købe havregryn i stedet

Link to comment
Share on other sites

Detox Diets: Helpful or Full of Hype?

Get the Truth about Detox Diets and Colon Cleansing

-- By Becky Hand, Licensed & Registered Dietitian

There it was, posted on the SparkPeople message board: "Need encouragement for 21-day detox".

A member was feeling tired and run down. She had decided to cleanse and detox her body as well as jumpstart her weight loss program by using a special diet. By eating only fruits and veggies and drinking tea for the next 21 days, she was convinced that she would be ridding her body of damaging toxins. She was asking for feedback on her plan and support and encouragement during her 21-day detox adventure.

As the dietitian for SparkPeople, I could provide neither. On its own, a healthy body is designed to take care of toxins. Various detoxification programs, colon cleansing, and water irrigation devices are not needed and at times can be harmful or dangerous.

Most toxins reach the bloodstream when we swallow or inhale them. Others pass through our skin. Still others are released by dying cells or invading bacteria. The liver is the body's purification plant. Toxins are filtered and removed from the blood and broken down in the liver before they can do harm. Toxins are also broken down by the kidneys and eliminated in the urine. Digestive acids and enzymes neutralize toxins which are then eliminated in the feces. Toxins can also be exhaled out of the body. The large intestine also contains hundreds of beneficial bacteria which also help to reduce toxin activity and side effects. As you can see, the body is designed to protect and cleanse itself. Here we'll discuss some of the most popular body cleansing programs: detox diets and colon cleansing.

Detoxification Diets, or detox diets for short, seem to be the current buzz word regarding health. According to these theories, by restricting certain foods and drinking specific beverages, you can clean and detoxify designated body systems. These programs can last anywhere from a few days to a few weeks. Some people do report feelings of energy, lightness, better attention and focus, but this is likely a placebo effect—people believe they are doing something good for themselves.

Other people who detox may report large amounts of weight loss. This weight loss is primarily water loss and dehydration; it is not permanent weight (fat) loss. There is no medical evidence that detox diets actually remove toxins from the body. And although they are not necessarily unsafe, they are far from being nutritious and healthy for the body, and they are a terrible way to lose weight.

Colon Cleansing uses herbal ingredients, laxatives, enemas, colonics, and/or irrigation devices. These can disrupt the normal functioning and balance of the large intestine, resulting in electrolyte imbalances, diarrhea, dehydration and damage to the protective bacteria in the large intestine. Doctors don't recommend colon cleansing for improved health and well-being or for the prevention of disease. The colon doesn't need to be cleansed. In fact, the only appropriate use for colon cleansing is in preparation for a medical procedure used to examine the colon.

Rejuvenate Your Body the Healthy Way

Of course, eating fresh produce, drinking water, and exercising regularly will help you feel healthier and more energetic. But meeting your body's nutritional needs for protein, calcium and other nutrients is also important. Any "diet" that recommends eliminating certain food groups entirely is risky and nutritionally unbalanced. Since detox diets and colon cleansing lack medical evidence to prove they are successful (and can be dangerous), what can you do to improve your health and start losing weight? Enjoy a balanced diet and healthy lifestyle. These are the best ways to revitalize and rejuvenate the body.

Include in your diet:

* Fresh fruits and vegetables. These are rich in vitamins and antioxidants, promoting a healthy body. Read The No-Excuses Appeal of Fruits & Veggies or Easy Ways to Eat 5 Fruits & Veggies Each Day for more tips.

* Whole grain breads and cereals, whole wheat pasta, and brown rice. These "good" carbs meet your body's energy needs while providing more fiber, protein and vitamins than processed carbs like white bread. Skeptical? Check out The Truth about Carbohydrates to learn more.

* Lean meats and/or other healthy protein sources including beans, lentils, nuts, seeds and soy products. Protein plays several important roles in the body. Learn about all of them in our Reference Guide to Proteins.

* Low-fat dairy products or other calcium-rich foods. Calcium does more than strengthen bones. Get 15 Ways to Boost Your Calcium Intake.

* Adequate water and fluid intake. Water transports nutrients and helps rid the body of toxins. After all, Water is a Secret Ingredient for health.

In addition, the following practices will help your body perform at its best and reduce your risk of disease:

* Take part in moderate exercise all or most days of the week.

* Avoid smoking and inappropriate drug use.

* Get plenty of sleep every night and take steps to reduce stress and relax.

* If you choose to drink alcohol, do so in moderation.

Remember, your body is designed to purify itself. When you are healthy—eating a healthy diet and exercising regularly—your liver and kidneys will do the job they're supposed to do. If you're feeling tired or are having trouble losing weight, talk to your health care provider. Using the steps above (and ruling out any underlying conditions) will help you feel your best. Your body will thank you!

Article created on: 10/18/2006

http://www.sparkpeople.com/resource/Nutrit...=706&page=1

Kort sagt:

Få den idé om udrenselseskure ud af hovedet. Det er ikke sådan kroppen virker.

Link to comment
Share on other sites

Såfremt dit forbrug udgør et reelt problem, hvad skulle det så hjælpe at droppe sukker og søde stoffer 1-2 uger om året? Du kender jo godt svaret! drop det hele året rundt og erstat dit kulhydrat-crack med næringsrig menneskeføde :nissetunge: Du kan jo starte med at tyre dine bran flakes ud og købe havregryn i stedet

He he ja det kan man sige, det er også ret nyt det med at droppe sukkeren. Dog skal jeg sige at kalorie mæssigt er havregryn fedre pr. 100 gram samt er fiberen lidt højre i Bran Flaksen Må så også sige at jeg ikke helt føler samme mæthed af havregryn da jeg kun må få 40g i forhold til 60g Branflakes :) Men ja jeg skal bare droppe sukkeren helt...men hold da op det er jo som narkotika..hehe

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil bare lige skrive at jeg ikke vil på udrenselse kur for at tabe mig, mere for at komme af med alle de kemikalier som ryger igennem kroppen med det enorme sukker og sødestof forbrug jeg hat haft :) Og det er skam kun en uge eller to vi snakker om, det er både for kroppens indre samt huden.

Mht. mad så ja kunne jeg spise mere, men det hjælper jo bare, jeg kender mit præcise energiindtags niveau pr. dag for at forbrænde lige så meget som der kommer ind. Man siger altid at de sidste kg er de sværeste og det skal jeg love for, især når man har en sød tand.

Svar til Smoothie som morgenmad, så var det en tanke jeg fik - da jeg både har høre og læst om gode erfaringer. Jeg undrere mig bare og kunne ikke forstille mig at de vile mætte, men igen afhænger af hvad man putter i! Ville bare høre om erfaringer, har hørt om valleprotein for at få det til at mætte mere :)

Du får det til at lyde som om 'kemikalier' er det onde selv. Der er kemi i ALT og udrenselseskure er virkelig ikke noget du bør spilde tiden med.

Hvad er det helt præcist du mener at du ophober som du kan komme af med ved at 'udrense'? Og hvordan?

Link to comment
Share on other sites

Du får det til at lyde som om 'kemikalier' er det onde selv. Der er kemi i ALT og udrenselseskure er virkelig ikke noget du bør spilde tiden med.

Hvad er det helt præcist du mener at du ophober som du kan komme af med ved at 'udrense'? Og hvordan?

Hold da op det er et farligt emne med udrenselse kur..hehe, vores mad i dag er fyldte med tilsætningsstoffer og jeg ved ikke hvad, isært alt det syntetiske som jeg har proppet i munden. Det er stoffer som kroppen slet ikke er lavet til at optage og usundt. Dem vil jeg bare gerne prøve på at skåne min krop for..intet andet og da jeg ikke ved så meget om emnet, spørger jeg efter råd...måske i det forkerte forum!

Link to comment
Share on other sites

Hold da op det er et farligt emne med udrenselse kur..hehe, vores mad i dag er fyldte med tilsætningsstoffer og jeg ved ikke hvad, isært alt det syntetiske som jeg har proppet i munden. Det er stoffer som kroppen slet ikke er lavet til at optage og usundt. Dem vil jeg bare gerne prøve på at skåne min krop for..intet andet og da jeg ikke ved så meget om emnet, spørger jeg efter råd...måske i det forkerte forum!

For at disse udrenselseskure skulle virke kræver det ifølge min logik i hvert fald disse to ting:

  1. Kroppen optager stoffer fra vores mad som er skadelige for os og som enten slet ikke udskilles eller udskilles med en langsommere rate end de optages.
  2. De foreslåede fødevarer til indtagelse på disse kure skulle accellerere udskillelsen af de foromtalte stoffer, eller i det mindste ikke indeholde nogen, så den langsomme udskilningsrate var tilstrækkelig.

Der er bunker af tilsætningsstoffer i vores mad sådan generelt, men tilsætningsstof er ikke ensbetydende med at det er noget slemt og farligt eller at det i det hele taget er noget kroppen optager.

Hvis den slags kure var så forbandede effektive burde det være en smal sag at dokumentere ovenstående i kontrollerede forsøg, men sjovt nok er det åbenbart rigeligt at den slags trives i de kulørte blade. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke for at være fræk :nissetunge:

Men hvad med bare at spise økologisk året rundt? Så slipper du da for mange tilsætningsstoffer/affaldsstoffer/kemikalier m.m.

Og så måske noget mere protein og sunde fedtstoffer allerede fra morgenstuden, så du undgår den der "kulhydratsnarkomani" - det hjælper ihvertfald på de fleste.

Link to comment
Share on other sites

Ifølge mange fra dette forum, er det ikke nogen fordel at spise økologisk..

Det er da synd for dem ;-) Men ens motivation er nok forskellig mht til kost. For mig er det da ren logik, at hvis du spiser økologisk, så slipper du for at udsætte din krop og jorden for en masse lort....tilbage er den ydre forurening m.m., men man kan jo ikke få alt :-)

Link to comment
Share on other sites

Det er da synd for dem ;-) Men ens motivation er nok forskellig mht til kost. For mig er det da ren logik, at hvis du spiser økologisk, så slipper du for at udsætte din krop og jorden for en masse lort....tilbage er den ydre forurening m.m., men man kan jo ikke få alt :-)

Hvordan kan det være ren logik?

Ved du noget som vi andre ikke ved?

Link to comment
Share on other sites

Det bedste du an gøre hvis du vil "rense" din krop, er at spise masser af grøntsager(kogte, stegte, bagte) godt økologisk kød, drik vand og gode urteteer, gerne de krydrede som kan erstatte smagen af sødt. Få nogle gode vegetabilse koldpressede olier som dine celler har godt af, forskellige nødder og frugter samt motionere som du gør og få frisk luft.

Nedsæt eller eliminer dit indtag af sukker, kornprodukter og mælk. At "rense" kroppen er ikke et 14 dages projekt, men noget som foregår over længere tid ved at du sørger for at din krop belastes så lidt som muligt så den kan få ro til at "afgifte" cellerne.

Husk olierne, de gør dine celler bedre til at arbejde, gør din hud mere blød og strammer den op, samt gør det nemmere for kroppen at give slip på dellefedtet og hælper med at holde trangen til sødt lidt væk.

Hvis du vil gøre en ekstra indsats kan du tage forskellige kosttilskud som også er med til at få kroppen til at frigive giftstoffer. Især c-vitamin er godt.

Her er nogle opskrifter på smoothie og noget sødt lavet på tørret frugt.

****************************

Smoothie

1 person

Ingredienser:

banan, kiwi, æble, appelsin, jordbær, hindbær eller hvad du nu kan lide

frosne blandede bær

1-2 dl soyamælk evt. soya vanilie drik

For at få dækket dit behov for cellefedt er det godt at tilsætte lidt hørfrøolie eller knus en blanding af hørfrø, solsikkekerner og sesamfrø i forholdet 1:1:1. og put det i smoothien til sidst. Det er lettest at knuse frøene i en elektrisk kaffekværn.

Hvis du har behov for ekstra protein kan du tilsætte soyaprotein.

Fremgangsmåde:

1. Skær frugten i mindre stykker

2. Kom frugten i en blender, blend i ca 1 min.

3. tilsæt soyamælk til du får den konsistens du synes bedst om.

4. put de knuste frø eller olien i

5. kom i et glas og drik den.

Drikkes til morgenmad eller som mellemmåltid.

Kokketip: Prøv evt at komme havregryn på også.

Ernæringsinfo:

En fantastisk måde at starte dagen på! En rigtig C-vitamin-bombe, der samtidig indeholder mættende kostfibre og calcium, der er godt for knoglerne. Vælg gerne blandede bær med blåbær, der lader til at indeholde stoffer, der er rigtigt gode for hjernen. Bær hører i den kategori, man kalder super-mad fordi noget tyder på, at de indeholder stoffer, der kan være med til at forebygge sygdomme.

*******************

Sødt men sundt i passende mængder.

Chokoladestænger med kokos.

12 tørrede dadler

1-2 spsk. kokosolie (en god koldpresset en, som kroppen kan bruge, og som ikke sætter sig på sidebenene.)

2 spsk. kakao (eller mere efter behag)

100 g. kokosmel

Fremgangsmåde:

Dadlerne blendes med kokosolien og kakaoen tilsættes. Olien bliver flydende, når der blendes. Smag til med kakao.

Jeg plejer at tage en klump af massen og mase den flad i bagepapir og vende den i kokos. Holdbarheden forlænges herved, idet chokoladen ikke er blevet berørt med fingrene. Herefter stabler jeg stængerne lag på lag mellem madpapir og komme dem i køleskabet. (At forme massen til kugler er også en mulighed).

Efter nedkøling bliver kokosolien igen fast.

Ikke tørrede dadler kan også anvendes. Der skal blot tages højde for at blandingen bliver mere våd. Husk endelig at tage stenene ud inden de blendes

************************

Nødde-frugt slik.

1 dl Hasselnøddekerner

1 dl tørrede figner

1 dl tørrede dadler

1 dl tørrede abrikoser

30 g jomfru kokosolie

½ dl kokosmel

evt. ½ dk sesamfrø

Nødderne blendes, tilsæt figner, dadler og abrikoser.

Blend til det er passende findelt, alt efter smag og behag.

Hæld frugt/nødde massen i en skål og bland med kokosolie og honning.

Form massen til en frugtstang eller til kugler.

Rist kokosmel og evt. sesamfrø på en tør pande, til det er gyldent.

Køl af og tril stangen/kuglerne heri.

*********************************

Kokostoppe

Ingredienser til 8 stk:

1 æg

1 moden banan

kokosmel

knivspids ren vanilje

lidt salt

tænd ovnen på 175 grader

1. pisk ægget helt stift

2. mos bananen

3. vend bananen i ægget, tilsæt vaniljen og salt

4. tilsæt kokos til konsistensen er klæg

5. 8 toppe formes med en spiseske og sættes på bagepladen

Bages i ca. 10 min til toppene er gyldne

*********************************

Stegte ananas i kokos

Ananas i skiver

æggeblommer

kokosmel

pisk æggeblommerne sammen (jeg brugte 2 æggeblommer til 4 skiver ananas, og det var mere end rigeligt). Vend først ananas i æggeblommerne og derefter i en skål med kokosmel og steg dem på panden til de er lune og gyldne.

Kan bruges som snack med mandelolie henover eller som tilbehør til kylling.

*********************************

Marcipan

Afskallede mandler

Afskallede dadler

Blend mandlerne meget fint og bland så mange dadler i så du får en lækker masse der i konsistens passer din forestilling om marcipan.

Selvfølgelig bliver den ikke hvid den er farvet af dadler og ikke sukker.

********************************

Pina colada:

1 dåse øko kokosmælk

1 liter ananas juice fra helios

isterninger

bland sammen og nyd

**********************************

Brød uden korn.

Opskriften er lidt på slump..

1 kg. gulerødder køres igennem saftcentrifuge (Det er kun "kødet" der skal bruges, så drik et godt glas gulerodssaft imens og gem evt. resten på køl)

Ca. 3 dl. hørfrø blendet til mel

Ca. 3 dl. solsikkekerner blendet til mel

Ca. 4 æg

Olivenolie (Kan udelades)

Det hele blandes til det har konsistens af la rugbrødsdej, formes til lidt flade boller (Drysses evt. m hørfrø eller sesam) og bages v. max 160* (Hvis olivenolie i) til de er let gyldne.

Når de skal spises flækkes de og ristes let på begge sider, så får de konsistens som brød.

Jeg fryser dem ned og tager lidt op af gangen og lægger i køleskab.

NB. De er også gode med sesamfrø i, og græskarkerner. Så prøv dig frem derhjemme.

**********************************

GRØNTSAGSSMOOTHIE

Jeg fandt denne opskrift i I form. De skriver, at den ruster huden til sommerens sol.

Jeg har lige lavet den og er positivt overrasket over den. Den er perfekt til sådan en fredag sommereftermiddag. Den smager rigtig dejligt, er nem at lave og et godt alternativ til frugtsmoothie.

1/2 avokado

2 friske ell. flåede tomater

5 cm skrællet udkernet agurk

1 dl tomatjuice

saften af 1/2 citron

2 dråber tabasco

salt og peber

isterninger.

Jeg supplerede opskriften med en tsk soyaprotein og et skvat hørfrøolie.

Link to comment
Share on other sites

Jeg glemte lidt at sige..

Det lyder nu ikke til at du burde bekymre dig om at tabe dig, men mere have fokus på hvordan du har det og hvordan din krop føles.

Hvor meget skal du tabe dig for at du er tilfreds? Hvis du finder den kost der er rigtig for din krop, vil du ikke gå og føle dig sulten hele tiden , men måske du også skal accepterer at din krop ikke er bygget til at være mager..

Held og lykke med det.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan det være ren logik?

Ved du noget som vi andre ikke ved?

Kunne ikke være mere enig :smile:. men så igen den diskussion har vi (næsten) lige haft.

Det bedste du an gøre hvis du vil "rense" din krop, er at spise masser af grøntsager(kogte, stegte, bagte) godt økologisk kød, drik vand og gode urteteer, gerne de krydrede som kan erstatte smagen af sødt. Få nogle gode vegetabilse koldpressede olier som dine celler har godt af, forskellige nødder og frugter samt motionere som du gør og få frisk luft.

Nedsæt eller eliminer dit indtag af sukker, kornprodukter og mælk. At "rense" kroppen er ikke et 14 dages projekt, men noget som foregår over længere tid ved at du sørger for at din krop belastes så lidt som muligt så den kan få ro til at "afgifte" cellerne.

Husk olierne, de gør dine celler bedre til at arbejde, gør din hud mere blød og strammer den op, samt gør det nemmere for kroppen at give slip på dellefedtet og hælper med at holde trangen til sødt lidt væk.

Hvis du vil gøre en ekstra indsats kan du tage forskellige kosttilskud som også er med til at få kroppen til at frigive giftstoffer. Især c-vitamin er godt.

Vrøvl :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share