THE BIGGEST LOSER..............


Nille
 Share

Recommended Posts

efter 4-5 år er 90 % tilbage eller over deres udgangsvægt :4smartass:

hehe giver dig kun ret!

to mig ca 10 år at smide 16 kilo :laugh:

prøvede så meget crap, indtil en dag hvor min bror tabte sig og derfra gav mig et kæmpe los i røven..

sq noget jeg havde brug for!

Link to comment
Share on other sites

Det mest latterlige var dog da svenskerne, tror jeg det var, skulle tabe væske for at vinde og derfor løb rundt pakket ind i plastic-sække... OMG det er stupidt

Selvom det nok virker dumt, fordi svenskerne vil drikke vand lige efter, bruger kroppen 2500 kJ på at forbrænde en liter sved, så selvom det måske ikke ændrer vægten, så sætter det i den grad forbrændingen op + forbrændingen ved at løbe>/motionere.

/Signe

Link to comment
Share on other sites

Selvom det nok virker dumt, fordi svenskerne vil drikke vand lige efter, bruger kroppen 2500 kJ på at forbrænde en liter sved, så selvom det måske ikke ændrer vægten, så sætter det i den grad forbrændingen op + forbrændingen ved at løbe>/motionere.

/Signe

du har misforstået det lidt...

1) man kan ikke forbrænde sved

2) De 25ookj/liter sved passer ikke (det er måske et ok ca tal for hvor meget man vil svede for at motionerer og forbrænde de 2500)

3) det er ikke særligt energi krævende at svede i sig selv! Det ville jo være ret uheldigt da sved netop afhjælper probs med overskudsvarme. Hvis du havde ret ville det fører til en kernenedsmeltning af vores kroppe :blush:

Link to comment
Share on other sites

du har misforstået det lidt...

1) man kan ikke forbrænde sved

2) De 25ookj/liter sved passer ikke (det er måske et ok ca tal for hvor meget man vil svede for at motionerer og forbrænde de 2500)

3) det er ikke særligt energi krævende at svede i sig selv! Det ville jo være ret uheldigt da sved netop afhjælper probs med overskudsvarme. Hvis du havde ret ville det fører til en kernenedsmeltning af vores kroppe :blush:

1. Nej, det har du helt ret i. Jeg mente i stedet, at den udskillelse af varme, der sker, når man sveder, kræver forbrænding, og den er 2500 kJ pr. L. sved

2. Hmm... Jeg prøver lige at undersøge det. Jeg har det her fra en biologimateriale, men det kan jo tænkes, at jeg forstår det forkert

3. Du har ret i, at det jo ikke er energikrævende, at svede i sig selv, men hvis jeg har forstået det rigtigt, kræver det en forbrænding (se. 1.)

Hvis jeg nu tager helt fejl: hvilke grunde har den svenske instruktør haft til at lade dem løbe rundt med plasticposer?

/Signe

Link to comment
Share on other sites

hvilke grunde har den svenske instruktør haft til at lade dem løbe rundt med plasticposer?

Hun mindsker afgivelsen af varme til omgivelserne og forhindrer sveden i at fordampe. Begge medfører øget kropstemp og derved øget svedafgivelse...

Hun dehydrerer dem delvist, udelukkende med et mål om vægttab, som følge af væsketab. :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Hun mindsker afgivelsen af varme til omgivelserne og forhindrer sveden i at fordampe. Begge medfører øget kropstemp og derved øget svedafgivelse...

Hun dehydrerer dem delvist, udelukkende med et mål om vægttab, som følge af væsketab. :sneaky2:

Det tænkte jeg også, da jeg først så programmet, men jeg tænkte, at det kunne hun da umuligt finde på. Det virker helt... ude af proportioner. Nå, men så undskylder jeg, at jeg tog fejl.

Er der forresten nogen, der husker, hvornår det bliver sendt i tv? Jeg har glemt det.

/Signe

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

"The biggest loser" er helt klart det mest gennemførte af alle de slankeprogrammer der nogensinde har været. Selvfølgelig skal der være en underholdningsværdi, men samtidig bliver der virkelig arbejdet på at give deltagerne nogle nye sunder vaner, både når det gælder træning og spisevaner. Jeg syntes faktisk det er et ret underholdende program.

Link to comment
Share on other sites

Nu er programmet så vidt jeg ved en genudsendelse, jeg kender en af deltagerne og ved derfra at mindst 3 af de danske deltagere vejer det samme eller mere end de gjorde da programmet begyndte

Jeg taler udelukkende om det amerikanske program. Har ikke set det danske, så det kan jeg ikke udtale mig om. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share