Bubs log


BUBS
 Share

Recommended Posts

Hej og tak fordi du kigger forbi.

Loggen her omhandler mine forberedelser frem mod ansættelses og optagelsesprøven ved frømandskorpset.

Træningen er i hovedtræk delt op i løb/O-løb, O-march, svømning/undersvandtilvænning og styrketræning.

For at undgå overtræning, bestræber jeg mig på at holde 2 hviledage i ugen, eller som minimun en hviledag og en let dag.

Jeg har valgt ikke at låse mig fast i et program, men træner efter dagsformen.

D. 3 august starter jeg på Oure Sport & Performance adventure linje, hvilket jeg ser meget frem til.

Stats

24 år

194 cm

92 kg

Coopers 3230 m

Maraton tid: 3:59:58

10km tid: 0:43:10

5km tid: 0:19:23

3×Broncecirkel tid: 0:7:03

1 RM Bænkpres 110 kg

1 RM Dødløft 145 kg

1 RM Squat 100 kg

Dynamisk apnea uden finner (undervanssvømning) 80 m

Statisk apnea (holde vejret) 0:03:37

Pingo (holde vejret efterfulgt af 25 m undervandssvømining) 0:02:00

20 km march med 25 kg tid: 2:45:00

40 km march med 25 kg tid: 6:20:00

Kritik og vejledning er meget velkommen, er altid åben for nye træningsformer/øvelser..

Edited by BUBS
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 129
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Uge 52

Mandag D. 24/12

Løb-Distance

16 km

Tid: 1:20:00

Gns. pr. Km: 0:05:00

Løb hjem til familien, så kunne jeg tage for mig af retterne med god samvittighed

Tirsdag D. 25/12

Styrketræning

3×Broncecirkel

Tid: 0:08:45

Onsdag D. 26/12

Løb-Distance

20 km

Tid: 1:48:00¨

Gns. pr. Km: 0:05:24

Torsdag D. 27/12

Styrketræning

Bænkpres

1×6 60 kg

3×6 80kg

Barbell rows

1×6 60 kg

3×6 75 kg

Dødløft

1×6 60 kg

1×6 90 kg

1×6 95 kg

1×6 100 kg

Military press

3×40 kg

Chinups

3×8

Dips

3×12

Crunches

3×20

Søndag D. 30/12

Styrketræning

Incline bænkpres

1×8 60 kg

3×6 75 kg

Barbell rows

1×6 60 kg

3×6 75 kg

Military press

3×6 40 kg

Barbell upright row

3×40 kg

Crunches

3×20

Løb-AT

4.6 km

Tid: 0:19:26

Gns. pr. km: 0:04:13

Edited by BUBS
Link to comment
Share on other sites

Uge 1

Mandag D. 31/12

O-løb

Nytårsløb i Horsens by

Svær lang

16 km

Tid: 2:37:00

Gns. pr. km: 0:09:48

Fedt løb, 2 store bum resulterede i en velfortjent sidsteplads.

Onsdag D. 2/1

Styrketræning

Bænkpres

1×8 60 kg

2×6 80 kg

1×6 85 kg

Dødløft

1×8 60 kg

1×6 110 kg

1×8 110 kg

1×6 110 kg

Military press

3×40 kg

Chinups

3×8

Dips

3×12

Crunches

3×25

Fredag D. 4/1

Styrketræning

3×Broncecirkel

Tid: 0:08:01

Lørdag D. 5/1

O-løb

Træningsløb i Kristinebjerg Fredericia

Svær lang

7,9 km

Tid: 1:28:30

Gns. pr. km: 0:11:12

Løb sammen med min ven da han gerne ville prøve O-løb, så vi tog det stille og roligt.

Søndag D. 6/1

Svømmetræning med tri-klubben

Opvarmning

250 m bryst

250 m crawl

Teknik:

3×(3×50)

50 m crawl ben

50 m bryst m flyben

50 crawl ben

Teknik:

250 m en arms crawl, skift ved 25 m

I alt 1200 m

Edited by BUBS
Link to comment
Share on other sites

Uge 2

Mandag D. 7/1

Løb-Tempo

8 km, Tid: 0:34:55

Gns. pr. km: 0:04:22

Styrketræning

Bænkpres

1×10 40 kg

1×6 80 kg

1×6 85 kg

1×6 90 kg

Dødløft

1×6 60 kg

1×6 110 kg

2×6 115 kg

Military press

1×6 40 kg

2×6 45 kg

Barbell rows

1×6 70 kg

2×6 75 kg

Chinups

3×5 +15kg

Dips

3×6 +15kg

Hanging leg hip raise (knæ rører albuer)

3×6

Øgede i næsten alle øvelser, så er der dømt DOMS!

Onsdag D. 9/1

Løb-Interval

5×4 min, 2 min pause

Gns. distance pr. interval: 1090 m

I alt inkl. op/nedvarmning: 10 km

4 minutters intervallerne trak tænder ud, men det er noget der sparker gang i kondien :superman:

Torsdag D. 10/1

Svømmetræning med tri-klubben

Opvarmning

250 m bryst

250 m crawl

Teknik:

3×(3×50)

50 m sideben med svømmefødder

50 m bryst med flyben

50 crawl ben

Ialt 450 m

Teknik:

250 m en arms crawl med svømmefødder, skift ved 25 m

Teknik:

200 m crawl

I alt 1400 m

Programmet jeg følger er modificeret i forhold til det de øvede på holdet træner efter. Jeg træner med under opvarmningen og tekniktræningen. Programmet i dag lød i alt på 3500 m, men det ville være for stor en mundfuld lige pt. men det skal nok komme.

Fredag D. 11/1

Løb

5 km hyggetur med min nye løberygsæk, har købt den med henblik på Coast Zone ekstrem maraton, motion control systemet er ginialt. Kan ses her Lafuma Active Pro Raid

Tid: 0:27:00

Gns. pr. Km: 0:05:24

Styrketræning

3×10 pullups

3×25 pushups med smal håndstand

Jeg var lidt ramt efter gårsdagens svømmetræning, så det blev ikke til den planlagte omgang sandsæktræning.

Lørdag D. 12/1

O-løb

Træningsløb i middelfart ved den gamle lillebæltsbro

Svær lang

7,1 km

Tid: 1:11:03

Underlaget var virkelig tungt at løbe i, så det trak tænder ud, men som altid herligt med en tur i skoven.

Søndag D. 13/1

Svømmetræning med tri-klubben

Opvarmning

400 m bryst

200 m crawl

Teknik:

3×(3×50)

50 m bryst med flyben

25 m skodde øvelser

50 crawl ben

Teknik:

250 m en arms crawl, skift ved 25 m

I alt 1300 m

Edited by BUBS
Link to comment
Share on other sites

Uge 3

Mandag D. 14/1

Løb-Tempo

6 km

Tid: 0:24:50

Gns. pr. km: 0:04:08

I alt inkl. op/nedvarmning: 9 km

Styrketræning

Bænkpres

1×10 60 kg

1×6 80 kg

1×6 85 kg

1×6 90 kg

Dødløft

1×6 70 kg

3×6 110 kg

Military press

3×6 40 kg

Chinups

3×5 +15kg

Dips

3×6 +15kg

Crunches

3×20

Så var Bubs også flad :tongue:

Edited by BUBS
Link to comment
Share on other sites

Fornuftig allround form du holder dig!! Rigtig godt løbet taget din størrelse i betragtning, men har du slet ikke overvejet og eksperimentere med lidt intervaltræning en gang i mellem?

Takker :bigsmile: jo, løber en gang interval midt i ugen (for det meste). Har ikke løbet så længe igen, men da jeg begyndte på intervaltræningen skete der pludseligt noget. Mine venner har altid drillet mig med at jeg var en langsom flødepumper, så jeg fryder mig i dag når jeg giver deres spinkle drengekroppe baghjul :4thumbup:

Onsdag D. 9/1

Løb-Interval

5×4 min, 2 min pause

Gns. distance pr. interval: 1090 m

I alt inkl. op/nedvarmning: 10 km

Link to comment
Share on other sites

Hej Bubs

Fed træning. Vidste ikke du havde begyndt en log, men jeg følger med fra nu af :smile:

Har ikke rigtig nogen kommentarer til dit program.

Men pas på skader, tag dem i opløbet. Pas på med progressionen at den ikke bliver for voldsom. Spar på løbeturerne over 10 km. (Henrik Jørgensen princip). Men alt det ved du jo

Jeg ville også kigge efter nat-o-løb i oklubberne :w00t:

Har du forresten dykkercertifikat?

Link to comment
Share on other sites

Hej bubs

Godt at se du er igang med en log igen, "fifler" også selv med en del træning. Umiddelbart ser din træning rigtig fornuftig ud, men som du selv nævner i starten kunne du godt praktisere lidt mere avancerede styrketræningspas istedet for den gode gamle omgang... prøv fx http://www.navyseals.com/crossfit-workout-day og/eller køb/download bogen Naked Warrior af Pavel tsatsouline - der er virkelig mange gode og velfortalte tips i.

anyways, held og lykke herfra

Mvh

Casper

Link to comment
Share on other sites

Möjn svende :bigsmile:

Hej Bubs

Fed træning. Vidste ikke du havde begyndt en log, men jeg følger med fra nu af :smile:

Har ikke rigtig nogen kommentarer til dit program.

Men pas på skader, tag dem i opløbet. Pas på med progressionen at den ikke bliver for voldsom. Spar på løbeturerne over 10 km. (Henrik Jørgensen princip). Men alt det ved du jo

Jeg ville også kigge efter nat-o-løb i oklubberne :w00t:

Har du forresten dykkercertifikat?

Hey

Fik lyst til at starte på en frisk, log fungerer også bedre synes jeg.

Jeg har løbet lidt natløb, det er nu grineren nok. Jeg skal på banelægningskursus d. 2/2, der får jeg et program til banelægning. Så kan jeg ligge mine egne baner og få trænet noget nat-o-march med min boddy fra fridykkerklubben.

Han blev desværre ikke godkendt til dykkerlægeundersøgelsen, men Tot arbejder stadigvæk på at få ham ind på elevskolen, så jeg krydser fingre. Frøerne er trætte af at gode folk bliver vraget af FVR, de vil selv bestemme hvem der egnet og hvem der ikke egnet og det er ikke usnadsynligt at det bliver sådan i nær fremtid.

Jeg har ikke certifikat, ærgeligt da jeg snart tager til Australien i 9 uger :tongue:

Hej bubs

Godt at se du er igang med en log igen, "fifler" også selv med en del træning. Umiddelbart ser din træning rigtig fornuftig ud, men som du selv nævner i starten kunne du godt praktisere lidt mere avancerede styrketræningspas istedet for den gode gamle omgang... prøv fx http://www.navyseals.com/crossfit-workout-day og/eller køb/download bogen Naked Warrior af Pavel tsatsouline - der er virkelig mange gode og velfortalte tips i.

anyways, held og lykke herfra

Mvh

Casper

Tak champ, vil lige lure på sagerne... Er du i Sønderborg nu?

Btw, har du læst bogen "FRØMAND" af Sjak Svenstrup!!?? USANDSYNLIG fed læsning hvis man er til røverhistorier og vandpjasken :cool: ..

Jep, har læst den... 2 gange :bigsmile: Den er rigtig god.

http://www.jaegeraspirant.dk/page7.html

Der er også nogle filmstumper, hvis man har lyst til levende billeder!

Fedt klip det med de Norske drenge... fik helt gåsehud! Har læst de fleste af de bøger som er listet på siden, undtagen Jægerkorpset, Peter Knud Jensen, kan den anbefales?

Link to comment
Share on other sites

Torsdag D. 17/1

Løb-Tempo

8 km

Tid: 00:35:45

Gns. pr. km: 0:04:27

Fredag D. 18/1

Styrketræning

3 omgange af nedenstående

10 Clean & Press/27 kg sandsæk

20 Zercher Squats/27 kg sandsæk

16 Renegade Rows/2×30 kg dumbells

10 Pullups

25 Pushups

25 Crunshes

Lækkert med lidt BW/sandsæk, tror jeg syer nogle håndtag på sækken så jeg kan udvide udvalget af øvelser.

Lagde ud med at køre 20×Cleane & press, men den store boksesæk var simpelthen for uhåndterbar og jeg måtte skære sættet ned til 10 reps for ikke at gå kold når der skulle presses :cry3:

Edited by BUBS
Link to comment
Share on other sites

Möjn svende :bigsmile:

Hey

Fik lyst til at starte på en frisk, log fungerer også bedre synes jeg.

Jeg har løbet lidt natløb, det er nu grineren nok. Jeg skal på banelægningskursus d. 2/2, der får jeg et program til banelægning. Så kan jeg ligge mine egne baner og få trænet noget nat-o-march med min boddy fra fridykkerklubben.

Han blev desværre ikke godkendt til dykkerlægeundersøgelsen, men Tot arbejder stadigvæk på at få ham ind på elevskolen, så jeg krydser fingre. Frøerne er trætte af at gode folk bliver vraget af FVR, de vil selv bestemme hvem der egnet og hvem der ikke egnet og det er ikke usnadsynligt at det bliver sådan i nær fremtid.

Jeg har ikke certifikat, ærgeligt da jeg snart tager til Australien i 9 uger :tongue:

Fedt klip det med de Norske drenge... fik helt gåsehud! Har læst de fleste af de bøger som er listet på siden, undtagen Jægerkorpset, Peter Knud Jensen, kan den anbefales?

Du skulle overveje at tage et PADI certifikat når du er i Australien. Hvis du altså har tid og penge. Der skulle være nogle rigtig gode dyk dernede.

Hvem afholder banelæggerkursus?

Link to comment
Share on other sites

Du skulle overveje at tage et PADI certifikat når du er i Australien. Hvis du altså har tid og penge. Der skulle være nogle rigtig gode dyk dernede.

Hvem afholder banelæggerkursus?

Overvejer det også meget, men det kræver at vi er samme sted mindst 1 uge, så det bliver højst sansynligt på Tasmanien.

Træningen bliver noget alternativ når vi drager afsted, men der kan heldigvis trænes ret effektivt med en 20 kg rygsæk og noget BW. Regner med at følge et marathonprogram mens i er afsted, så kan jeg også få set mig lidt omkring på den måde.

Vores klub afholder kurset, det skulle give rigtig meget, man lærer hvordan en banelægger tænker og det er en stor fordel når man selv er i skoven.

Link to comment
Share on other sites

9 uger i Australien!! Er SLET ikke misundelig. Er det med rygsæk og fuld fart frem!!??

Bogen af Peter Knud er elendig. Den handler kun om tør Historie om selve JGK. Efter min mening ikke pengene værd, led hellere efter "Adventure race" Af Søren Brahe Bohnsen, GENIAL bog!!

Link to comment
Share on other sites

9 uger i Australien!! Er SLET ikke misundelig. Er det med rygsæk og fuld fart frem!!??

Bogen af Peter Knud er elendig. Den handler kun om tør Historie om selve JGK. Efter min mening ikke pengene værd, led hellere efter "Adventure race" Af Søren Brahe Bohnsen, GENIAL bog!!

enig

Link to comment
Share on other sites

9 uger i Australien!! Er SLET ikke misundelig. Er det med rygsæk og fuld fart frem!!??

Bogen af Peter Knud er elendig. Den handler kun om tør Historie om selve JGK. Efter min mening ikke pengene værd, led hellere efter "Adventure race" Af Søren Brahe Bohnsen, GENIAL bog!!

Yes sir!!!

Vi lander i Sydney hvor vi vil være nogle dage bla. for at se Blue Mountains, så flyver vi til Tasmanien hvor vi vil rejse rundt i 14 dages tid. Derfra videre til Melbourne, hvor vi lejer en Wicked Camper, som skal være vores hjem resten af turen. Vi forsætter af Great Ocean Road til Adelaide, hvor turen fører os over Kangaroo Island. Derfra videre til Alice Springs og Ayers Rock/Uluru og The Olgas/Kata Tjuta. Så vidre til Broome, hvorfra vi følger Vestkysten til Perth og bliver der til vi skal hjem igen...

Den kommer til at stå på en del trekking hvor vi skal være selvforsynende i flere dage, er ikke så meget til guidede ture, selvom det kan være ok.

Der skulle også være mulighed lidt adventure i form af rafting, klatring, dykning osv :tongue:

Forstår udemærket at du er misundelig, det ville jeg også være :bigsmile: nu når det ikke blev til en tur på elevskolen, må en tur til Australien være et ok plaster på såret :tongue:

Link to comment
Share on other sites

BUBS ---> Lyder skisme som en fed tur, og ikke helt billig :bigsmile: .. Elevskolen!? Troede du skulle derop til aug/sep ??

Jeg var til prøverne sidste år, var alt gået som planlagt, skulle jeg være startet på elevskolen her i Jan, men det gjorde de bare ikke :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag D. 19/1

O-Løb

Træningsløb i Brandbjerg

Svær-Kort

4,5 km

Tid: 1:12:16

Pænt svært løb i dag, det var en stor fordel at være god til aflæse højdekurver, det tunge underlag gjorde det ikke nemmere.

Lavede et par semi store bum, plejer gerne at satse en del så længe det bare er træningsløb, man lærer jo af sine fejl og ikke ved at holde sig til de sikre vejvalg hver gang.

Et rigtig godt løb i strålende vejr :bigsmile:

post-16139-1200758179_thumb.jpg

Edited by BUBS
Link to comment
Share on other sites

Søndag D. 20/1

I dag var planen ellers at jeg skulle have været til træningsworkshop med MultiCoach Ole Stougaard, baseret på løbetræning og svømmetræning. Men da han har fået slem influenza, måtte han desværre aflyse. Træningsdagen er udsat til 10/2, men der er jo omme på den anden side af jorden, så det kan jeg ikke bruge til så meget!

Fik dog lavet lidt alligevel.

Løb-Distance

12 km med rygsæk (5kg)

Tid: 1:00:00

Gns. pr. km: 0:05:00

Svømmetræning med tri-klubben

Opvarmning

2×200 m crawl+100 m bryst

Teknik

3×(3×50)

50 m bryst med flyben

50 m skodde øvelser

50 crawl ben

Teknik

2×300 m en arms crawl, skift ved 25 m

I alt 1650 m

Løb til svømmetræning, øgede alligevel lidt på distancen.

Der går dog lidt endnu inden jeg kan følge hele programmet, men det skal nok komme, tilføjer lige et typisk program til sammenligning.

post-16139-1200866065_thumb.jpg

Edited by BUBS
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share