Bubs log


BUBS
 Share

Recommended Posts

Velkommen hjem, lyder til at have været en spændende ferie :4thumbup:

Fedt med CZ. Hvilken distance?

Det kan jo være vi støder ind i hinanden - helt væk i skovene omkring Silkeborg :laugh:

Vi benytter også samme telt fra Harald Nyborg... 900g sparet, det må jeg nok sige. Hvad har du cuttet på, for at få det så langt ned i vægt?

Hej og tak, jo det var rigtig fedt.

Vi skal løbe 50km distancen, havde overvejet at melde os til 70km distancen, men så ville det blive et spørgsmål om ren overlevelse. Synes nu det er lidt sjovere, hvis man kan være med lidt længere oppe i feltet.

Jeg har lige vejet teltet med stinger, det vejer 950g, 800g var bare et hurtigt skøn. Jeg har bare klippet myggenettet af, lavet pløkkerne i aluminium og stingerne i kulfiber.

Hvad tager i med af kogegrej, regner med at at bruge 2 foliebakker, en til vand og en til at ligge sprittabletterne (dem fra mili) i. Det er let, men også ret effektivt.

Vh

Bubs

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 129
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Guest Slettet_26102014
Hej og tak, jo det var rigtig fedt.

Vi skal løbe 50km distancen, havde overvejet at melde os til 70km distancen, men så ville det blive et spørgsmål om ren overlevelse. Synes nu det er lidt sjovere, hvis man kan være med lidt længere oppe i feltet.

Jeg har lige vejet teltet med stinger, det vejer 950g, 800g var bare et hurtigt skøn. Jeg har bare klippet myggenettet af, lavet pløkkerne i aluminium og stingerne i kulfiber.

Hvad tager i med af kogegrej, regner med at at bruge 2 foliebakker, en til vand og en til at ligge sprittabletterne (dem fra mili) i. Det er let, men også ret effektivt.

Vh

Bubs

Ja, man skal passe på med ikke at tage munden for fuld... Det er vores jomfru tur, så vi har lagt stille og roligt ud med 35'eren.

Stadig fornuftig vægt. God idé med aluminiums pløkker og stænger. Jeg var afsted idag og købe, så det bliver gået efter i sømmene i morgen...

Planen er at vi tager sprittarbletter, og forsvarets udleveret kop med. Et hul i jorden til tarbletterne og koppen på toppen. Så er der varmt vand!

Bruger i ALU liggeunderlag?

Link to comment
Share on other sites

Ja, man skal passe på med ikke at tage munden for fuld... Det er vores jomfru tur, så vi har lagt stille og roligt ud med 35'eren.

Stadig fornuftig vægt. God idé med aluminiums pløkker og stænger. Jeg var afsted idag og købe, så det bliver gået efter i sømmene i morgen...

Planen er at vi tager sprittarbletter, og forsvarets udleveret kop med. Et hul i jorden til tarbletterne og koppen på toppen. Så er der varmt vand!

Bruger i ALU liggeunderlag?

Vi har heller ikke løbet før, men det skal nok blive sjovt. Jeg tror jeg får min mor til at sy et underlag med celler, så man kan putte aflange balonner i. Har læst et indlæg om det på ardk.dk og det virker ret smart. Det vejer og fylder ingenting, men man ligger til gengæld forholdsvis godt :bigsmile:

Tror vi tager folietæpper med, dem man har i førstehjælpstasken.

Tror det vil være en fordel at spraye teltet med nanopro eller en anden slags imprægnering, til 48 kr er det tvivlsomt at det kan holde ret meget vand ude :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Fedt du skal løbe CZ, så ses vi jo på målstregen :tongue: ..

Lyder som en rigtig fed tur til Aussie :4thumbup: .. Det højskole ophold på Oure, er det ikke små dyrt?!

Fede video klip du har postet :4thumbup: ..

Ja ikke, sad også oppe til kl. lort forleden, skulle lige have det hele med :tongue:

Opholdet koster 975 kr pr. uge i 20 uger. Rejsen til Frankrig, hvor man kommer til at beskæftige sig med sin sport, koster 12.500 kr.

I alt bliver det 32.000.

Man kan også vælge at tage den etårige instruktøruddannelse, her bliver man uddannet instruktør i havkajak, klatring, MTB og man får kystlivredderudd. Den koster kun 6.500 kr, da man også skal virke som instruktør for skolens kursister, gymnasie og efterskoleelever. Arbejdet bliver lønnet med 120 kr og modregnet udgifterne til opholdet.

Skolen har 800 elever, 100 højskoleelever, 200 gymnasieelever og 500 efterskoleelver. Man får nogle virkelig kompetente lærere, bla. skal jeg have Allan Zachariasen til løbetræner og Jeppe Christensen fra team Oure.

Fodboldlinjen bliver trænet af Brian Laudrup og Lars Høgh og musiklinjen af Kasper Eistrup fra Kashmir.

Så hvis du gerne vil i topform, træne med nogle af landets største talenter og lære en masse om sport, kost, idrætspsykologi osv, er det lige stedet.

Glæder mig meget kan du nok høre, hehe.

Nogle video'er om skolen.

Edited by BUBS
Link to comment
Share on other sites

Lige en update på de sidtse ugers træning.

Som det kan læses nedenfor, er jeg kommet til skade med min ankel. Det er begrænset hvad jeg får løbet, lå ellers stabilt på 55-60km pr. uge. Men så kan jeg fokusere på svømningen, håber jeg bliver klar til CZ.

Lørdag d. 10/5

løb/distance:

21 km tid: 1.42.30

Følte mig ikke presset på noget tidspunkt, så det var fint.

Søndag d. 11/5

Svømmetræning:

2 km Crawl, hovedsageligt teknik

Mandag d. 12/5

O-løb:

Skulle stå for træningen tirsdag, så var i skoven for at sætte poster ud. Det kræver en del mere finorientering end at finde dem, sa det var god træning. Vrikkede rundt på min ankel, så jeg måtte holde foden i ro ugen ud, ikke rart!

Tirsdag d. 13/5

O-løb:

Træningen blev gennemført, temaet var vejvalg under fysisk pres. Jeg fik ros for mine baner, selvom om nogen syntes, at der var til den gode side med bakker :devil:

Onsdag d. 14/5

Svømmetræning:

2 km crawl, distance

Torsdag d. 15/5

Svømmetræning:

2,3 km Crawl, hovedsageligt teknik

Fredag d. 16/5

Styrketræning:

Bænkpres,

Sumo highpull deadlift,

Pulldowns

Military press

Mave og rygbøjninger

Lørdag d. 17/5

Swimworkshop:

Swimworkshop med den danske tri-landstræner, efterfølgende lidt tekniktræning i vandet.

Bla. samlet start som i triathlon, rotationsøvelser og intervaltræning.

Søndag d. 18/5

Svømmetræning:

2,5 km Crawl + lidt teknik

Mandag d. 19/5

Styrketræning:

Squat: 5 sæt x 5 reps

Bænkpres: 5 sæt x 5 reps

Dødløft: 5 sæt x 5 reps

Mave og rygbøjninger

Tirsdag d. 20/5

O-løb:

Lang svær 9 km, var flyvende lige fra start. Efter en uges pause fra løb, var der virkelig krudt i benene. Jeg tonsede fra alle konkurrenter, men da jeg sprang over to væltede træer, landede jeg i et hul og vrikkede igen om. For SA... det gjorde nas. Det var lidt dumt i og med Coast Zone nærmer sig, så nu står en på kondicykel indtil.

Onsdag d. 21/5

Styrketræning:

Frivend 5 sæt x 5 reps

Incline bænk: 5 sæt x 5 reps

Bent over barbell rows: 5 sæt x 5 reps

Chinups: 3 sæt x max reps

Mave/rygbøjninger

Torsdag d. 22/5

Svømmetræning:

2,5 km crawl, 300m intervaller + lidt teknik

Lidt uv-svøm, bla. 3 x 50m og lidt 25m intervaller.

fredag d. 23/5

Kondicykel :sneaky2: : Intervaller, hader at sidde på en cykel indendøre, må ud og há mig en mtb!

Edited by BUBS
Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 24/5

Styrketræning

Frivend: 5 sæt x 5 reps

Incline bænkpres: 5 sæt x 5 reps

Chinups: 3 sæt x max reps

Dumbell side laterals: 2 sæt x 15 reps

Barbell curls: 2 sæt x 15 reps

Triceps extensions: 2 sæt x 15 reps

crunches: 3 x max

Mandag d. 26/5

styrketræning

Bænkpres: 5 sæt x 5 reps

Dødløft: 5 sæt x 5 reps

Dumbell shoulder press: 2 sæt x 15 reps

Barbell curls: 2 sæt x 15 reps

Triceps pushdows: 2 sæt x 15 reps

Crunhes: 3 x max

Tirsdag d. 27/5

Kondicykel:

40 min intervaller inkl. op/nevarmning

Svømmetræning:

2 km crawl, bestod af lidt blandet intervaller og 1 km distance

Min ankel er stadigvæl lidt øm, så det blev heller ikke til løb i dag, deprimerende!

Best kept seecret in the NAVY SWCC, gad godt prøve sådan en minigun! Edited by BUBS
Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 24/5

Styrketræning

Sumo highpull deadlift: 5 sæt x 5 reps

Military presses: 5 sæt x 5 reps

Bent over barbell rows: 5 sæt x 5 reps

Dips: 3 sæt x max reps

Chinuos: 3 sæt x max reps

Triceps extensions: 2 sæt x 15 reps

Torsdag d. 29/5

Svømmetræning

1000m crawl

Lidt blandet teknik og UV-øvelser

45 min vandpolo med triathleterne

Min ankel er stadigvæk ikke helt i orden, men den er i bedring. Min kammerat, som jeg skulle have løber Coast Zone med, har fået en fibersprængning i låret, så vi har meldt afbud.

Det er bare pisse træls, har set frem til løbet i lang tid!

Edited by BUBS
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mandag d. 2/6

Efter en længere periode uden løb og en weekend med festival og fuld hammer! skulle formen testes. Det skal siges, at jeg endnu var hårdt ramt af tømmermænd, det er længe siden jeg har drukket mig i hegnet og det kunne mærkes :tongue: Jeg tror sagtens, at jeg kunne have løbet 150m mere på en "normal" dag, så det er ok fint¨.

Løb

2 km opvarmning

12 min test: 3150m

1,5 km nedvarmning

Styrketræning

Squat: 5 sæt x 5 reps

Bænkpres: 5 sæt x 5 reps

Dødløft: 5 sæt x 5 reps

Dumbell shoulder press: 2 sæt x 15 reps

Chinups: 3 sæt x max reps

Crunches: 3 x max

Onsdag d. 4/6

Løb

2km opvarmning

5km tid: 19:58

1,5 km nedvarmning

Styrketræning

Incline bænkpres: 5 sæt x 5 reps

Sumo highpull deadlift: 5 sæt x 5 reps

Military presses: 5 sæt x 5 reps

Bent over barbell rows: 5 sæt x 5 reps

Dumbell side laterals: 2 sæt x 15 reps

Barbell curls: 2 sæt x 15 reps

Crunches: 3 x max

Fredag d. 6/5

Styrketræning

Opvarmning: 1 km Concept 2

Frivend: 5x5 60 kg

Babell shrugs: 5x5 80 kg

Chinups: 3x10 kropsvægt

Dips: 3x12 kropsvægt

Bumbell side laterals: 2x15 8kg

Det bliver ikke til den vilde træning for tiden, har en del overarbejde, så grundformen holdes bare ved lige. Ser frem til at jeg skal på højskole, så vil jeg begynde at træne mere specifikt frem til prøverne, lige pt skal styrken og formen bare holdes ved lige. Det varer dog ikke så længe, inden jeg vil igang med marchtræning, begynder nok at starte stille og roligt op i næste uge.

Edited by BUBS
Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 8/6

Løb/Interval

2 km opvarmning

1x800 m tid: 02:42

1x800 m tid: 02:45

1x800 m tid: 02:48

1x800 m tid: 02:53

1 km nedvarmning

2 min pause mellem intervallerne

Gav den for meget gas i starten, så det var ikke muligt at holde tempoet.

Link to comment
Share on other sites

Hej Champ det ser godt ud

Tager du på nijmegen næste år?

Jeg overvejer også fjallraven classic http://www2.fjallraven.com/classic/

Sig til hvis du er interesseret :smile: Jeg kan desværre ikke nå det i år - da det ligger oveni min HBU, men jeg tager derop næste år.

Tilgengæld skal jeg til SSR's 50 km. o-løb i august - vi er 3 gutter der vil løbe den sammen, hvis du vil med så sig til www.50km.dk

Link to comment
Share on other sites

Hej Champ det ser godt ud

Tager du på nijmegen næste år?

Jeg overvejer også fjallraven classic http://www2.fjallraven.com/classic/

Sig til hvis du er interesseret :smile: Jeg kan desværre ikke nå det i år - da det ligger oveni min HBU, men jeg tager derop næste år.

Tilgengæld skal jeg til SSR's 50 km. o-løb i august - vi er 3 gutter der vil løbe den sammen, hvis du vil med så sig til www.50km.dk

Hej Augustinus

Fjallraven Classic virker rigtig fedt, det ligger dog lige i starten af mit højskoleophold, starter på Oure Sport & Performance adventure linje d. 3 aug.

Skal dog bla. til schweiz og traske rundt i bjegene omkring grindelwald i sommerferien, det bliver fedt.

Jeg har allederede meldt mig til SSR's 50km O-løb, skal løbe med en gut som også har søgt optagelse i år. Håber dog at jeg bliver indkaldt til ansættelsesprøven inden løbet bliver afholdt.

Men så ses vi jo på startlinjen :cool:

Mandehørmsløbet vil jeg helt sikkert heller ikke gå glip af :devil:

Det blver ikke til Nijmegen i år, jeg har fået nyt job og kan desværre ikke få fri.

Rettelse, så ikke at du havde skrevet næste år... Næste år i juli skulle jeg helst rende rundt i Kongsøre, hvis jeg har overskud til at gå Nijmegen ved siden af, vil det nok betegnes som hardcore :devil:

Men hvis ikke, er jeg frisk!

Edited by BUBS
Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 11/6

Løb/Tempo

3km opvarmning

5km tid: 19:47

10 min nedvarmning

Styrketræning

Sumo deadlift highpull: 5x5 55 kg

Military presses: 5x5 40 kg

Bent over barbell rows: 5x5 85 kg

Dips: 3x12

Crunches: 3x25

Fredag d. 13/6

Løb/Moderat:

8km tid: 35:00

Styrketræning

Frivend: 5x5 60 kg

Incline bænkpres: 5x5 80 kg

Shugs: 5x5 95 kg

Chinups: 3x10

Dumbell side laterals: 2x15 8 kg

Crunches: 3x20

Nu vil jeg snart i gang med noget cirkeltræng ala crossfit, så jeg har netop bestilt 1 stk 24 kg kettlebell, 1 stk. 32mm tov, 1 stk. powerbag i str. XL og 1 sæt ringe fra ringtraining.com... Det bliver FEEE!

Edited by BUBS
Link to comment
Share on other sites

Hej bubs

Det ser godt ud det hele, er bare misundelig på at du tør tage chancen. Håber på at du klarer den igennem nåleøjet. Jeg Følger loyalt med i din log, og bruger dne ofte som inspiration, og her er lige et spørgsmål: Træner du efter et regulært styrkeprogram? eller hvordan?

mvh

Casper-E

Edited by CasperETP
Link to comment
Share on other sites

Dine løbe tider ser gode ud :bigsmile:

Ligeledes din styrke i dødløft, og din undervands med 50 m på nuværende tidspunkt er flot. Hvordan går det med at arbejde under vandet, og ikke bare svømme, altså være stille og koncentrere sig? ligeledes, hvordan ser dine bronze tider ud? Som et forslag kunne det måske være en ide at træne lidt mere military press, overhead squat, two hands anyhow, og ikke bare styrke, men også udholdenhed

Link to comment
Share on other sites

Hej bubs

Det ser godt ud det hele, er bare misundelig på at du tør tage chancen. Håber på at du klarer den igennem nåleøjet. Jeg Følger loyalt med i din log, og bruger dne ofte som inspiration, og her er lige et spørgsmål: Træner du efter et regulært styrkeprogram? eller hvordan?

mvh

Casper-E

Hej Casper

Tak skal du have, det bliver dog ikke til den vilde frømandstræning for tiden, men bare vendt, det kommer snart :devil:

Hvordan går det med knæet?

Lige pt træner jeg for styrke frem for udholdenhed. Efter 2 mdr. i Australien, hvor det ikke var mulgt at træne med andet end kropsvægt og min rygsæk, startede jeg og to af mine venner på et hjemmebikset program.

Men så snart mit nye grej lander, går jeg i gang med noget crossfit relateret træning, glæder mig!

Link to comment
Share on other sites

Dine løbe tider ser gode ud :bigsmile:

Ligeledes din styrke i dødløft, og din undervands med 50 m på nuværende tidspunkt er flot. Hvordan går det med at arbejde under vandet, og ikke bare svømme, altså være stille og koncentrere sig? ligeledes, hvordan ser dine bronze tider ud? Som et forslag kunne det måske være en ide at træne lidt mere military press, overhead squat, two hands anyhow, og ikke bare styrke, men også udholdenhed

Hej Waits

Tak for rådene, har siddet her til aften og studeret div. øvelser som jeg er faldet over i din, Guardens, Cronfelds, therealstuds ect. logbøger, fed træning!

Jeg går og er ved at bikse mit eget home gym sammen. Har fået fat i en brugt ribbe, som skal installeres i mine forældres maskinhus, sammen med et sæt ringe, 1 stk 24 kg kettlebell, 1 stk. 32mm tov, 1 stk. powerbag i str. XL, 180 kg skiver, to håndvægte, en stang og mit eget hjemmelavet squat/bænkpres stativ (uddannet klejsmed), skulle det være muligt at få lavet lidt fuktionel styrketræning!

Så om en uges tid kan jeg køre hjem til dem og træne gratis, samt spise gratis aftensmad, herligt :tongue:

Jeg vil tro at jeg ligger omkring 8 min på en bronze, hvis jeg går op i retstilling mellem hver øvelse, men det finder jeg da lige ud af i morgen.

Jeg føler at jeg er rimeligt godt med på undrvandsdelen, men skal i gang med at træne det mere regelmæssigt. Tror stadigvæk at jeg kan klare 75m UV-svømning, men jeg er bare ikke tryg ved at svømme så langt, med mindre der er folk til stede, som ved hvad det handler om.

Når jeg starter på højskolen, begynder jeg også at træne med deres UV-rugby hold.

Det hænger også lidt med marchen, har bestilt nye støvler, så snart de lander er jeg at finde i terrænet omkring Vejle. Jeg har dog altid haft relativt nemt ved march med oppakning, det skyldes nok til dels mine lange stænger :bigsmile:

Edited by BUBS
Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 16/6

Skulle have testen formen frem mod ansættelsesprøven. Så jeg kørte 3xbronzecirkel i god stil, efterfulgt af 2 km roligt løb og en 12 min test. Sådan som det foregår til prøven i uge 44.

3xbronzecirkel tid: 00:07:04

5 min pause

2km løb til centersbane tid: 00:10:00

2 min pause

12 min test: 3010m

Det var hårdt!

Styrketræning

Squat: 5x5 80 kg

Bænkpres: 5x5 90 kg

Dødløft: 5x5 120 kg med pænt overskud :devil:

Dumbell military press: 3x8 25 kg

Chinups: 3x10

Crunches: 3x25

Så er det vidst ok hvis jeg holder en dag fri i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 16/6

Skulle have testen formen frem mod ansættelsesprøven. Så jeg kørte 3xbronzecirkel i god stil, efterfulgt af 2 km roligt løb og en 12 min test. Sådan som det foregår til prøven i uge 44.

3xbronzecirkel tid: 00:07:04

5 min pause

2km løb til centersbane tid: 00:10:00

2 min pause

12 min test: 3010m

Det var hårdt!

Styrketræning

Squat: 5x5 80 kg

Bænkpres: 5x5 90 kg

Dødløft: 5x5 120 kg med pænt overskud :devil:

Dumbell military press: 3x8 25 kg

Chinups: 3x10

Crunches: 3x25

Så er det vidst ok hvis jeg holder en dag fri i morgen.

Super gode tider du viser!! stærkt arbejde. Hvor er dine svage sider? Hvis du ikke mener du har nogen (hvilket så nok er selvforblændelse) så tag nogle marcher.... det kan man aldrig øve nok.

Hvad vejer du nu (92 i januar)?

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

Super gode tider du viser!! stærkt arbejde. Hvor er dine svage sider? Hvis du ikke mener du har nogen (hvilket så nok er selvforblændelse) så tag nogle marcher.... det kan man aldrig øve nok.

Hvad vejer du nu (92 i januar)?

Takker, vejer her til aften 91kg.

Jeg synes ikke at det ser helt håbløst ud, men der er bestemt plads til forbedringer.

Nemlig, march er vejen frem! Har planlagt at gå omkring 20 km lørdag, så jeg håber vejret bliver godt. Vil have fat i nogle 2 cm hærkort, så jeg kan øve orientering mens jeg går, så bliver det forhåbentligt en anelse mindre monotomt.

Jeg vil gerne være bedre til crawl, jeg tror det er begrænset hvor meget man har brug for det på elevskolen, men det kan aldrig skade. Jeg har dog trænet mig op til at kunne svømme 1000m uden pause, men så snart der kommer fart på, har jeg svært ved at bevare teknikken.

Jeg skal have trænet svømning i uniform, bjergning af makker iført uniform, UV-svømning i uniform osv, da det fylder en del på elevskolen. En anden ansøger bor 20 min væk fra den højskole jeg skal starte på, så vi vil øve det i åbent vand når jeg starter.

Jeg skal også have trænet/prøvet kampsvømning(liggende på ryggen og med svømmefødder) , evt. i åbent vand. Længere distancer med svømmefødder, kræver så vidt jeg er informeret tilvænning.

Jeg kunne også godt tænke mig at forbedre mit løb, har løbet en del langdistance noget tid, så jeg vil fokusere lidt mere på fart i en periode.

Orientering er jeg okay til, bommer dog stadigvæk gerne et par poster når jeg løber lang svær, men gennemfører da altid.

Det er længe siden jeg har prøvet at være træt, våd og sulten i længere tid. Så det er mit håb at komme i kontakt med så mange af ansøgeren som muligt, så vi kan arrangere noget fællestræning. Det bliver nok mere aktuelt, efter uge 44. Så skulle det også gerne blive til deltagelse i nogle AR-løb, i forbindelse med mit højskole ophold.

Styrketræningen går fint, men som sagt vil jeg gerne i gang med noget mere funktionelt.

Tak for vejledning :bigsmile:

Edited by BUBS
Link to comment
Share on other sites

Takker, vejer her til aften 91kg.

Jeg synes ikke at det ser helt håbløst ud, men der er bestemt plads til forbedringer.

Nemlig, march er vejen frem! Har planlagt at gå omkring 20 km lørdag, så jeg håber vejret bliver godt. Vil have fat i nogle 2 cm hærkort, så jeg kan øve orientering mens jeg går, så bliver det forhåbentligt en anelse mindre monotomt.

Jeg vil gerne være bedre til crawl, jeg tror det er begrænset hvor meget man har brug for det på elevskolen, men det kan aldrig skade. Jeg har dog trænet mig op til at kunne svømme 1000m uden pause, men så snart der kommer fart på, har jeg svært ved at bevare teknikken.

Jeg skal have trænet svømning i uniform, bjergning af makker iført uniform, UV-svømning i uniform osv, da det fylder en del på elevskolen. En anden ansøger bor 20 min væk fra den højskole jeg skal starte på, så vi vil øve det i åbent vand når jeg starter.

Jeg skal også have trænet/prøvet kampsvømning(liggende på ryggen og med svømmefødder) , evt. i åbent vand. Længere distancer med svømmefødder, kræver så vidt jeg er informeret tilvænning.

Jeg kunne også godt tænke mig at forbedre mit løb, har løbet en del langdistance noget tid, så jeg vil fokusere lidt mere på fart i en periode.

Orientering er jeg okay til, bommer dog stadigvæk gerne et par poster når jeg løber lang svær, men gennemfører da altid.

Det er længe siden jeg har prøvet at være træt, våd og sulten i længere tid. Så det er mit håb at komme i kontakt med så mange af ansøgeren som muligt, så vi kan arrangere noget fællestræning. Det bliver nok mere aktuelt, efter uge 44. Så skulle det også gerne blive til deltagelse i nogle AR-løb, i forbindelse med mit højskole ophold.

Styrketræningen går fint, men som sagt vil jeg gerne i gang med noget mere funktionelt.

Tak for vejledning :bigsmile:

Det lyder altsammen rigtig godt, men der er jo også 6 måneder til elevskolen og når du har det overskud du har nu, så er det bare at vedligeholde det, eller øge meget lidt, og så øve de ting du ikke er så stærk i, særligt crawl. Meget af det er teknik, men der er også en del egentlig fysik i det. Se om du kan komme ned omkring 18-19 minutter på en kilometer, så er du fornuftigt stillet, ligesom det ser ud i de andre discipliner.

Du behøver ikke andre for at blive træt og våd. Det virker faktisk bedst uden. Tag du en lille rygsæk på en fredag aften og gå en tur når det bliver mørkt der starter i noget vand til maven, så får du trænet de monotone mens du er kold også :smile:

Men det ser rigtig godt ud :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Det lyder altsammen rigtig godt, men der er jo også 6 måneder til elevskolen og når du har det overskud du har nu, så er det bare at vedligeholde det, eller øge meget lidt, og så øve de ting du ikke er så stærk i, særligt crawl. Meget af det er teknik, men der er også en del egentlig fysik i det. Se om du kan komme ned omkring 18-19 minutter på en kilometer, så er du fornuftigt stillet, ligesom det ser ud i de andre discipliner.

Du behøver ikke andre for at blive træt og våd. Det virker faktisk bedst uden. Tag du en lille rygsæk på en fredag aften og gå en tur når det bliver mørkt der starter i noget vand til maven, så får du trænet de monotone mens du er kold også :smile:

Men det ser rigtig godt ud :bigsmile:

Takker ydmygt :bigsmile:

Hehe, ja det kunne være at jeg skulle komme af landevejen og ud i terrænet i weekenden! Update følger...

Ja, jeg har måtte sande at god crawlteknik ikke kommer let! Jeg har haft lidt problemer med min skulder i en periode hvor jeg svømmede en del, sikkert pga. dårlig teknik, men er ved at være fit for fight, så træner med på tri-holdet igen søndag.

Jeg er lidt bedre rustet denne gang, sidste år startede jeg næsten fra stratch, selvom jeg trænede relativt hårdt, var det nok lidt urealistisk.

Var det ikke noget med at du overvejede at søge engang, synes jeg har læst det i et indlæg, men måske husker jeg forkert.

Edited by BUBS
Link to comment
Share on other sites

Takker ydmygt :bigsmile:

Hehe, ja det kunne være at jeg skulle komme af landevejen og ud i terrænet i weekenden! Update følger...

Ja, jeg har måtte sande at god crawlteknik ikke kommer let! Jeg har haft lidt problemer med min skulder i en periode hvor jeg svømmede en del, sikkert pga. dårlig teknik, men er ved at være fit for fight, så træner med på tri-holdet igen søndag.

Jeg er lidt bedre rustet denne gang, sidste år startede jeg næsten fra stratch, selvom jeg trænede relativt hårdt, var det nok lidt urealistisk.

Var det ikke noget med at du overvejede at søge engang, synes jeg har læst det i et indlæg, men måske husker jeg forkert.

der husker du nok forkert... jeg tror jeg skrev at hvis det var mig var der nogle ting jeg ville gøre. Jeg er også for gammel til den slags.

Ja det er vigtig at undgå skader

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share