crossfit


Achilles
 Share

Recommended Posts

Hey

Jeg ved at Cronfeld kører det og han har også hjulpet mig med at komme igang. Jeg har så valgt at splitte det op så jeg mandag tirsdag kører en WOD(Workout of the day) og så kører 2 gange fullbody resten af ugen.

Inde på hjemmesiden kan du se WOD´s www.crossfit.com.

Det er 3 dage dages træning og så pause. Der bliver posted der inde hver dag. Du kan også se hvordan de forskellige øvelser udøves. Det handler om at variere og gøre det så hurtigst som muligt, så vidt jeg har forstået det.

Indtil videre er jeg helt vild med. Men er smadret på en helt anden måde.

MVH PK

Link to comment
Share on other sites

Er lige kommet ind af døren efter at have kørt tirsdagens program, nåede ca halvejs da jeg vold pukede toiletet til :dry:

Efterfølgende lavede jeg et futalt førsøg på at forsætte hvor jeg slap og gennemføre resten, men måtte erkende mit nederlag efter at have overspulet toiletet en gang til :4mewantfood: nam nam så er der middag !

Ikke så meget at sige andet end..

JEG ER SOLGT !!

Edited by Achilles
Link to comment
Share on other sites

med the filthy fifty har du måske heller ikke lige ramt den mest begyndervenlige WOD :w00t:

For time:

50 Box jump, 24 inch box

50 Jumping pull-ups

50 Kettlebell swings, 1 pood

Walking Lunge, 50 steps

50 Knees to elbows

50 Push press, 45 pounds

50 Back extensions

50 Wall ball shots, 20 pound ball

50 Burpees

50 Double unders

langt de fleste begyndere, og måske endda let trænede, nedjustere WOD'en så den er overkommelig for dem.

you should do the same! :wink:

men altid godt at mærke man lever...

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Jeg har kun godt at sige om Crossfit. Det har gjort at jeg er i mit livs bedste form, og at jeg har kunne hjælpe andre med at komme i det samme. Jeg blev certificeret crossfit trainer i USA i 2007, og du er velkommen til at sende mig en PM hvis du skulle have nogle personlige spørgsmål vedr. det at komme i gang med Crossfit.

Link to comment
Share on other sites

Har lige et spørgsmål angående crossfit:

Findes der steder, som er indrettet til formålet? Måske ikke specifikt indrettet til lige netop crossfit, men steder hvor der er udstyr og ikke mindst plads til den slags træning? - Det er jo ikke ligefrem alle centre som har plads til øvelser hvor man bevæger sig alt for meget... :) Eller i bedste fald steder hvor man tilbyder crossfit-training (eller lignende) til medlemmerne? Eksempelvis i en form for holdtrænig?

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Har lige et spørgsmål angående crossfit:

Findes der steder, som er indrettet til formålet? Måske ikke specifikt indrettet til lige netop crossfit, men steder hvor der er udstyr og ikke mindst plads til den slags træning? - Det er jo ikke ligefrem alle centre som har plads til øvelser hvor man bevæger sig alt for meget... :) Eller i bedste fald steder hvor man tilbyder crossfit-training (eller lignende) til medlemmerne? Eksempelvis i en form for holdtrænig?

Desværre er mulighederne meget begrænsede i Danmark. Hold findes der ingen af, og de fleste centre egner sig ikke særlig godt. Det bedre bud er at lave et hjemmetræningscenter - det er nogle ganske få ting der er brug for for at komme i gang.

Link to comment
Share on other sites

med the filthy fifty har du måske heller ikke lige ramt den mest begyndervenlige WOD :w00t:

For time:

50 Box jump, 24 inch box

50 Jumping pull-ups

50 Kettlebell swings, 1 pood

Walking Lunge, 50 steps

50 Knees to elbows

50 Push press, 45 pounds

50 Back extensions

50 Wall ball shots, 20 pound ball

50 Burpees

50 Double unders

langt de fleste begyndere, og måske endda let trænede, nedjustere WOD'en så den er overkommelig for dem.

you should do the same! :wink:

men altid godt at mærke man lever...

Det ser ud til du kender lidt til navne til forskellige øvelser (indenfor Crossfit), så vil høre om du kender til et sted, hvor man kan gå ind og se en instuktion/beskrive/film e.l. til de forskellige øvelser (jeg kender f.eks. ikke: push press, wall ball shots, double unders)

Hilsen Spartiate

Link to comment
Share on other sites

Det ser ud til du kender lidt til navne til forskellige øvelser (indenfor Crossfit), så vil høre om du kender til et sted, hvor man kan gå ind og se en instuktion/beskrive/film e.l. til de forskellige øvelser (jeg kender f.eks. ikke: push press, wall ball shots, double unders)

Hilsen Spartiate

http://www.crossfit.com/cf-info/excercise.html

M.V.H

Helio

Link to comment
Share on other sites

Er lige kommet ind af døren efter at have kørt tirsdagens program, nåede ca halvejs da jeg vold pukede toiletet til :dry:

Efterfølgende lavede jeg et futalt førsøg på at forsætte hvor jeg slap og gennemføre resten, men måtte erkende mit nederlag efter at have overspulet toiletet en gang til :4mewantfood: nam nam så er der middag !

Ikke så meget at sige andet end..

JEG ER SOLGT !!

Det tager jeg hatten af for. Tror sku ikke jeg kunne klare tirsdagen program. Men må indrømme at det virkelig er en fed form for træning. Glæder mig helt om mandagen og tirsdagen hvor jeg kører det. I dag står det på tung træning :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Det tager jeg hatten af for. Tror sku ikke jeg kunne klare tirsdagen program. Men må indrømme at det virkelig er en fed form for træning. Glæder mig helt om mandagen og tirsdagen hvor jeg kører det. I dag står det på tung træning :laugh:

Hehe tak tak men jeg gennemførte heller ikke helt, men det var tæt på.

Tror problemet lå i at jeg overvuderede min work capacity bare en anelse :innocent:

Da jeg var halvejs med knees to elbows stod uret på 16 min og 45 sekunder, rimelig god tid synes jeg selv men der gassede jeg også voldsomt ud.

Sluttede på 27:30 med 7'ende hyper extension.

Men jeg vil give dig ret i at det er en rigtig fed form for træning, men der er jo egentlig ikke noget nyt under solen.. Det er gjort tusind gange før !

Der hvor det udskiller sig efter min mening er at programmet bliver udfærdiget af andre og at man følger deres retninger, noget jeg tænder max på, hvis jeg havde en prof strength and conditioning coach til at presse min hele tiden ville jeg kunne yde SÅ meget mere, synes det her giver lidt af de samme, mht at man sammenligner tider osv.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kun godt at sige om Crossfit. Det har gjort at jeg er i mit livs bedste form, og at jeg har kunne hjælpe andre med at komme i det samme. Jeg blev certificeret crossfit trainer i USA i 2007, og du er velkommen til at sende mig en PM hvis du skulle have nogle personlige spørgsmål vedr. det at komme i gang med Crossfit.

Som certificeret cf træner står du jo med en fremragende mulighed for at få startet noget op i dk og udbrede kendskabet til conceptet, noget der garanteret er mange som ville synes var interessant.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Som certificeret cf træner står du jo med en fremragende mulighed for at få startet noget op i dk og udbrede kendskabet til conceptet, noget der garanteret er mange som ville synes var interessant.

Faktisk har jeg for ganske kort tid siden været ude og kigge på nogle oplagte lokaler, som jeg har ledt efter i næsten et halvt år. Der kommer desværre hele tiden noget i vejen, så det bliver ikke lige nu. Jeg har andre virksomheder der kræver min opmærksomhed. Det vil dog ske før eller siden. Indtil videre forsøger jeg at hjælpe så mange som muligt i gang. Laver du ikke en log hvis du fortsætter Crossfit træningen? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Cronfeld kører du kun Crossfit? Eller har du også lavet en form for blanding

Jeg forsøger så vidt muligt at køre strict Crossfit som den postes, hvilket jeg allerhelst vil. Men grundet ofte manglende udstyr, rejser osv. er jeg nogle gange nødt til at gå på kompromis. Det skal dog lige siges at det ikke kun er Crossfit hvis man kører det der postes. Rigtig rigtig mange Crossfit centre i USA laver selv deres programmer, hvilket er lige så "legalt". Faktisk opfordrer de til deres trænere til at eksperimentere når de uddanner dem, men understreger samtidig at de formegentlig IKKE vil få bedre resultater af det, da de har brugt de sidste 15-20 år på at forfine protokollen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share