"positiv og negativ" øvelser


Guest Slettet101003
 Share

Recommended Posts

Guest Jorgen Bodholdt

"positiv og negativ" øvelser

f.eks. Biceps / Triceps eller Seated leg curl / Lying leg curl.

hvor meget skal de følges ad med hensyn til vægt,?

hvis man træner biceps f.eks med en vægt på 20 Kg. hvor meget skal triceps vægt for at være i harmoni og at den ene muskel ikke er for dominere

kan man bruge %

for mens den ene muskel trækker slipper den anden og omvent

håber i forstår hvad jeg mener

Jørgen

Edited by Jorgen Bodholdt
Link to comment
Share on other sites

"positiv og negativ" øvelser

f.eks. Biceps / Triceps eller Seated leg curl / Lying leg curl.

hvor meget skal de følges ad med hensyn til vægt,?

hvis man træner biceps f.eks med en vægt på 20 Kg. hvor meget skal triceps vægt for at være i harmoni og at den ene muskel ikke er for dominere

kan man bruge %

for mens den ene muskel trækker slipper den anden og omvent

håber i forstår hvad jeg mener

Jørgen

Forstår godt hvad du mener, men det giver ikke så meget mening at snakke om at biceps skal kunne curle XXkg hvis triceps kan strække XXkg.

Hvis bare du træner fornuftigt, så kan du ikke gøre noget galt i den retning. Bare sørg for at få trænet begge dele.

Link to comment
Share on other sites

Lamotta runder dit spørgsmål ok, men jeg syntes, han misser nogle detaljer...

Man skal ikke bare træne begge dele, og så er alt velforvaret!! Intensitet, frekvens og volume skal selvfølgelig være næsten den samme, forudsat at de har et passende styrkeforhold nu...

Der er lavet et studie på forholdet mellem bryst og øvre ryg, hvor de opstiller en ratio for, hvor stærk man skal være i muskelgrupperne for mindst mulig skadespotentiale... Samme med under og over lår (H/Q-ratio - hamstring/quadriceps ratio), hvor der er lavet flere studie, da det generelt er relateret til knæskader... Med hensyn til biceps og triceps, så kender jeg ikke et forhold på det... Men hvis de ligger inde for en rimelig grænse af hinanden, så skulle det ikke være et større problem

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share