SimonV -- HST??


SimonV
 Share

Recommended Posts

Hej med jer allesammen. B)

Nu har jeg endeligt fået min far og skolen overtalt til og må træne 3 gange i center om ugen. Og nu ved jeg ikke rigtigt hvad jeg skal træne. Men HST kunne være spændene. Jeg vil bare få et problem når jeg skal til det exentriske eller hvordan det nu lige staves. For jeg træner altid alene. Og ikke nogen makker i nærheden.

Så var det jeg tænkte om i ikke ville hjælpe mig med et program.??? ;)

Mvh Simon...

Link to comment
Share on other sites

Ja ja da, først skal reprangen sættes - jeg vil anbefale noget der ligner 15-12-8-5, hvor den første periode med 15 reps kun sættes til en uge. Alle andre perioder strækkes over 2 uger - dvs.:

uge 1

15 reps

uge 2-3

12 reps

uge 4-5

8 reps

uge 6-7

5 reps

Øvelserne bør stadig baseres på basisøvelser, eksempelvis følgende:

2 sæt Squat

2 sæt Goodmornings

2 sæt Bænkpres

2 sæt Military

1 sæt laterals

1 sæt Stiffarm kickbacks

2 sæt Dips

2 sæt Yatesrow

2 sæt Pulldowns

1 sæt Franskpres med håndvægte

1 sæt Overhead triceps extensions

1 sæt Barbellcurls

1 sæt Preachercurls

2 sæt Læg (supersæt med mave)

2 sæt mave (supersæt med læg)

Ovenstående skulle kunne gøre det, og ALLE øvelserne skal køres efter HST principperne om løbende progression i vægten. Du skal sigte mod en vægtstigning på 5-10% pr gang, hvis du kan mærke det ikke kommer til at lykkedes så hold vægten den samme 2 træningspas i træk, for dernæst at øge den 5-10% næste gang.

Link to comment
Share on other sites

HEj Cilius. Tror jeg har fattet det nu. Har lige skrevet lidt med Blackice. Bruger det program som du anbefalede også må vi se. Men skifter lige en øvelse eller 2. På grund af jeg ik kan træne dem i centeret. :( kører nok ugerne sådan her i stedet.? 2 uger med 12 reps, 2 uger med 8 reps,

2 uger med 5 reps. Også 2 uger eccentrisk. Tror jeg har forstået det. Men spørger lige når tiden nærmer sig hvis nu der er noget som jeg ik forstår. Men tak for hjælpen.

:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share