Behøver jeg proteinpulver?


Monse
 Share

Recommended Posts

Hey. Jeg er en mand på 19 år.

Jeg er 180 cm høj, og vejer 86 kg. Jeg vil gerne ned på 80 kg.

Kostplan:

¨

Morgen: 50-70 gram havregryn

Middag: 2 skiver rugbrød med enten hamberryg, leverpostej, ost. Med agurker eller tomater.

Eftermiddag: 2 stykker frugt eller knækbrød med ost

Aften: 2-300 gram kylling med grøntsager/pasta eller eller suppe.

Sen aften: frugt eller knækbrød

Udover det. Styrketræner og motionstræner jeg i ugen. Ville jeg have brug for at tage proteinpulver? Ville det hjælpe mig på nogen måde?

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke dække protein behovet i kosten i stedet for at tage protein pulver ?

Jeg har ikke lige regnet på energi indtaget men burde det ikke kunne lade sig gøre ?

Det optimale cut ligger jo på kun omkring 500 kl under ligevægts indtaget....

Link to comment
Share on other sites

Jeg får jo det jeg skal have om aftenen. Mit aftenmåltid spiser jeg altid lige efter jeg har trænet.

Om morgenen. Der vil du mene jeg skulle indtage lidt protein? Er det nok med et glas mælk, eller skal der shake eller andet til?

Det er meget lidt sandsynligt at det protein du får i din mad, indtages så kort efter træningen, og optages så hurtigt, at det har nogen synergi med din træning. Hvis du søger lidt i MOL`s artikel database vil du se der findes flere artikler der beskriver hvor stor mer erffekt man får hvis man får protein tilskud rettidigt i forhold til ens træning.

Hvorfor ikke dække protein behovet i kosten i stedet for at tage protein pulver ?

Jeg har ikke lige regnet på energi indtaget men burde det ikke kunne lade sig gøre ?

Det optimale cut ligger jo på kun omkring 500 kl under ligevægts indtaget....

Det kan man også godt. Det er selvfølgelig at foretrækker. Men i forhold til træning, er det relativt få protein kilder der er så hurtigt optagelige at det er optaget på det ønskede tidspunkt. SVJV

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share