brede skuldre


Jackal
 Share

Recommended Posts

Jeg har styketrænet i cirka et halvt årstid efterhånden.. Det eneste der halter efter er mine skuldre.. Synes ikke der sker noget med dem? Hvilke øvelser er de bedste at lave hvis målet er at få bredere skuldre?

på forhånd tak

Det er skulderøvelser hvor du primært rammer sideskuldren (lateral deltoid), så som lateral raise og upright row.

http://www.exrx.net/Lists/ExList/ShouldWt.html

//Anita

Edited by Anita Rye
Link to comment
Share on other sites

Det kommer da helt an på hvordan du kører skulderpres :smile:

Sidder man meget opret, sidder man uden ryglæn, står man op, sørger man for at have fornemmelsen af at "presse albuerne om bag ryggen" eller kører man arnold-stilen, kører man primært non-lock out osv.....

Man kan ramme skulderen herunder m. deltoideus lateralis anderledes alt efter hvad man vælger end hvis man sidder på den klassiske måde på en bænk med et ryglæn i 75 graders vinkel :bigsmile:.

Link to comment
Share on other sites

Det kommer da helt an på hvordan du kører skulderpres :smile:

Sidder man meget opret, sidder man uden ryglæn, står man op, sørger man for at have fornemmelsen af at "presse albuerne om bag ryggen" eller kører man arnold-stilen, kører man primært non-lock out osv.....

Man kan ramme skulderen herunder m. deltoideus lateralis anderledes alt efter hvad man vælger end hvis man sidder på den klassiske måde på en bænk med et ryglæn i 75 graders vinkel :bigsmile:.

Ja det har du helt ret i..!

Men personen der spørger er en nybegynder der har trænet i et ½ år.. !! Og jeg tror ikke den person er nået dertil hvor han/hun kan fornemme om det er den rigtige muskel der rammes og damtidig har personen nok heller ikke den store forståelse for hvordan man kan variere de enkelte øvelser så man rammer musklerne anderledes.

Så Mishampers indlæg var efter min mening ikke særlig brugbar, da personen (og mange andre) med stor sansynighed ville køre den klassiske skulderpress og derved ikke ramme m. deltoideus lateralis særlig meget.

Havde han i stedet forklaret hvordan man kunne køre skulderpres for at ramme sideskulderen bedre ville der jo ikke være nogen grund til at kommentere det.. !

Link to comment
Share on other sites

Tror Anita har en god pointe i mange tilfælde....Synes i hvert fald frontskulderen er den del hos mig selv, der bliver presset LANGT mest ved skulderpres og militærpres... og den får alligevel allerede en god del tæsk fra incline bænk. Raises af en slags er imo essentielle; i hvert fald for mig!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share