Program under binyrebarkhormon-behandling


Aceo1
 Share

Recommended Posts

Pga. en fornylig konstateret blodsygdom, skal jeg spise binyrebarkhormon i pilleform (prednisolon) i minimum en måned, nok 2. Jeg er startet på en ekstrem høj dosis, men går nu over til 2 uger med 15mg og derefter 10mg de næste uger.

Lægerne siger det er en lille dosis, men de var ikke rigtig behjælpelige mht. råd omkring min træning, andet end jeg skulle passe på, når mine blodprøver viste lave blodplader.

Hvordan bevarer jeg min styrke bedst i den næste måned?

Jeg har tidligere trænet HST, Bill Starr og noget andet hjemmestrikket progressions træning. Men kan tydeligt mærke, at formen nok ikke helt rækker til den slags programmer pt. jeg bliver simpelthen forpustet og træt - musklerne svigter tidligere og begynder at ryste.

Jeg har selv flikket følgende sammen, hvor jeg starter på omkring 60% af maks og slutter på omkring 85-90% - med med langsom progression - først flere reps i uge 2, dernæst ned i reps og flere kilo i uge 3 - osv.. Jeg har med vilje ikke taget ret mange øvelser.

Squat 3*8 80kg - uge 3 + 5kg - uge 5 + 10kg - uge 7 + 20kg

DB bænk 3*8 20kg - uge 3 + 2kg - uge 5 + 4kg - uge 7 + 8kg

Død 3*8 90kg - uge 3 + 10 kg - uge 5 + 20kg - uge 7 + 30kg

Mili 3*8 40kg uge 3 + 5kg - uge 5 + 10kg - uge 7 + 20kg

BOR 3*8 60 kg - uge 3 + 10 kg - uge 5 + 20kg - uge 7 + 40kg

Chin 3*8 30 kg - uge 3 + 10 kg - uge 5 + 20kg - uge 7 + 0kg

Mave 3*8 - uge 3 3*11 - uge 5 3*15 - uge 7 3*10 med 10 kg sæk

Er dette en god måde at gribe det an på, eller skal jeg tænke i helt andre baner?

Link to comment
Share on other sites

Har selv været på prednisolon det var godt nok kun i 10 dage, kan ikke specifikt huske dosis, men var også prednisolon, så går ud fra det var omkring det samme. Altså det er jo et hormon og jeg trænede bare som jeg plejede i de 10 dage, og ja, jeg syntes at kunne fornemme en lille anabolsk effekt af det. Nu er jeg jo ingen læge og har ikke nogen erfaring med det, i så lang en periode, men syntes bare du skulle træne som du plejer og så tror jeg du vil få nogle fede resultater, da det er et hormon og vil have en svag anabolsk effekt. Tror ikke du få problemer med at beholde din styrke, med mindre det er din sygdom der forhindrer dig i at træne ordenligt.

Up to you, tror ikke umiddelbart du risikere noget ved bare, at træne normalt, tror derimod du vil se gode resultater.

Edited by kris13
Link to comment
Share on other sites

Bare træn som normalt - binyrebarkhormons bivirkningsprofil ses oftest under langvarig konstant forbrug - forvent dog ikke at stoffet på nogen måde er anabolsk -det virker lige modsat.

Dog kan man æde som et svin uden at føle sig mæt. Så en god mulighed for at bulke op, grundigt!

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg kan godt mærke appetitten er god! Især efter ting med en dårlig ernæringsprofil. Min form er dog ikke just til bulk, så forsøger at holde lidt igen :cry:

Ellers mange tak for buddene, jeg vil så vidt muligt lade som om, at jeg ikke er på medicin. Synes dog jeg bliver ubehageligt udmattet under selve træningen, så kan desværre ikke give fuld skrue.

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg kan godt mærke appetitten er god! Især efter ting med en dårlig ernæringsprofil. Min form er dog ikke just til bulk, så forsøger at holde lidt igen :cry:

Ellers mange tak for buddene, jeg vil så vidt muligt lade som om, at jeg ikke er på medicin. Synes dog jeg bliver ubehageligt udmattet under selve træningen, så kan desværre ikke give fuld skrue.

2mdr er jo heller ikke al verden. Sørg for at passe på kroppen, så din hverdag osse kan fungere. Træn let og kør en smule kondition ved siden af, og så kan du give den skrue igen når du er fri af prednisolon.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er selv begyndt på en predisolon kur for 3 uger siden med 50mg hverdag og er ned på 37.5mg nu.. Det er 3 gang er er på det i de 4 år jeg har haft colitis ulcerosa..

Jeg træner på fuld knald og er blevet meget stærkere gået fra 100 i bænk i sæt til 120.. Ved godt det er katabolsk for bare fanden - MEN jeg opnår et anabolsk virkning ved at indtage det, da det trækker en hel del væske i kroppen. Eneste minus er bivirkninger som er bumser på ryggen og bryst - ansigt. Har ingen bumser normalt, men satan jeg får nogle kriger af det lort.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share