Skadet i skulderen


The Bear
 Share

Recommended Posts

Jeg er desværre blevet skadet i skulderen, der er tale om en betændelse på mine sener, der hvor biceps hæfter ved skulderen (tror jeg). Det er noget værre lort, der gør at jeg ikke kan træne i mindst en måned, hvilket jeg er helt nede over. Men jeg har da stadig mit løb, som er min eneste trøst nu hvor jeg skal undvære de tunge vægte og mit dejlige gym.

1) Men er det okay at løbe og på den måde belaste kroppen , eller vil jeg have bedre af komplet hvile ?

2) Jeg vil gerne benytte lejligheden til at tabe mig lidt, men anbefaler i så at man får postworkout meal efter løbeturen, når jeg er i energi underskud over dagen som helhed ? Eller skal jeg helt springe dette måltid over når nu vil rippes lidt ?

Venlig Hilsen en skadet bjørn

:angry3:

Link to comment
Share on other sites

TRÆN VIDERE!! Du bør nok holde dig fra øvelser som belaster skulderen, men har du fået lov til at træne let med rotatorcuff'en? (Går ud fra du har været ved lægen?)

Træning som arbejder området igennem, og med ultra lav vægt (3x30 gentagelser) er kun gavnligt.

Endvidere bør du cykle og steppe alt det du orker..

Håber det var en hjælp.. :wave:

Link to comment
Share on other sites

Hej Kasper,

Du behøver overhovedet ikke ligge træningen på hylden. Du kan sagtens lave alt det som ikke gør ondt. Hvis det vitterligt er bicipital tendonitis, så bør du nok holde dig fra squat, da det ofte er den som er skyld i at netop den betændelsestilstand opstår.

Og hvorfor skal du tabe dig ?? Du er jo en pind i forvejen ?? Hvad sker der med dig ??

:wave:

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hej drenge :wave: Thomas, jeg tror ikke jeg kan træne mere for tiden, da jeg allerede har trænet de øvelser der ikke gjorde ondt længe, men problemet er at det forværre smerten når jeg ikke træner. Så jeg er bange for at der ikke er nogen vej uden om en fuldstændig pause fra vægttræningen. Thomas, det der er galt med min skulder er præcis det samme som lasse fejlede og han kom ovenpå efter 2 måneders pause, også han begik den fejl bare at træne videre og bide smerten i sig, men det eneste der hjalp var pause fra vægtene.

Tak for svarene

Venlig hilsen the running bear :angry:

Link to comment
Share on other sites

Hvis det vitterligt er bicipital tendonitis, så bør du nok holde dig fra squat, da det ofte er den som er skyld i at netop den betændelsestilstand opstår.

Når man er skadet så kan maskiner have sin beretigelse til f.eks at træne ben/mave/lænd. Selvom træningen ikke er ligesågod så kan du i det mindste vedligeholde. Fokuser på det du kan!

Jeg synes det er en dårlig ide at du taber dig, så er du da for alvor i farezonen for kroppen prioriterer at smide musklerne når du er inaktiv.

:wave:

Link to comment
Share on other sites

Jøgge> ved styrkeløfts-squat, ligger stangen langt nede på ryggen. Det betyder at skuldrene placeres i en ekstern roterede yderposition. Da biceps senens lange hoved løber igennem skulderleddet og insererer sig på tuberculum supraglenoidale, bliver den udsat for en stor belastning, når armene bevæges langt bagud. Specielt ved et smalt greb, hvor overarmen bevæges endnu længere bagud. Jeg mener faktisk at have læst at der er styrkeløftere som ved ekstremt tunge vægte, har lagt så stor belastning på senen fra caput longum, at den er hoppet ud af sit leje i sulcus intertubercularis. Så der er altså stor belastning på senen ved en tung styrkeløftssquat, og ved ekstremt mange ugentlige løft kan det bidrage til udviklingen af en tendinitis.

Louie Simmons har åbentbart også observeret det ved hans løftere. Hvis de laver for mange reps i squat, så begynder de at få problemet med bicipital tendinitis.

We have found that 2 reps is ideal because any more may cause bicipital tendonitis and if you are doing 12 sets, you are doing 12 first reps per workout.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share