Hvor ska jeg hen nu...?


Musse
 Share

Recommended Posts

Hej MOL...

Har netop registreret mig som bruger, men har længe fulgt med fra sidenlinjen, og har fundet super god inspiration til min træning. Men nu føler jeg lidt at jeg står i en problemstilling som jeg (indtil videre) ikke har kunne læse mig ud af. Og ja jeg har gennemlæst FAQ :wink: plus jeg har søgt rundt i både foraet for både maksimal muskeklvækst og træningsprogrammer...

Lidt om mig...

25 år

175 høj

74kg

spinkelt bygget

Træner 4-6 gange om ugen. Dag1: skulder, ryg Dag2: tri, bi Dag3: bryst

træningen varighed er mellem 45 min og 1,5 time

Derudover spiller jeg fodbold tirsdag, torsdag og lørdag

Har egentligt trænet i 3-4 år nu, men det har, de første par år været meget ustruktureret, og egentligt uden resultater. Da feriebillederne så kom hjem sidste sommer, tænkte jeg at nu skulle der altså til at ske noget :) Har så her på det første lidt over halve år opnået flotte resultater, primært med hjælp hentet fra MOL.. Vejer faktisk det samme som da jeg startede, men der er virkeligt blevet flyttet rundt på nogle kilo. Så har faktisk aldrig været så glad for min krop som jeg er nu.. :cool: Men den eneste sikre død er stilstand... :w00t:

Vil gerne blive ved med at tage på, så er udemærket klar over at der skal noget mad indenbors med den ralativt megen aktivitet, og den del føler jeg egentligt at jeg har god styr på. Føler næsten at jeg er ved at æde mig ihjæl nogle gange.. :crazy:

Så til problemet...

Kører som regel 5-7 øvelser per muskelgruppe, hvor jeg kører 5 sæt af 6-10 rep... og det føler jeg egentligt at jeg har haft fin succes med at få smidt nogle kg på kroppn. Men føler bare, at det er på tide at ændre til noget andet, evt 5x5, eller noget helt andet, har bar virkeligt ikke kunne finde mig et svar nogle steder der har været i stand til, at overbevise mig om at det her er løsningen på mit problem.

Håber at der er nogle af jeg der kan hjælpe mig... :blush:

Hvis i synes at i mangler nogle oplysninger skal i være velkommen til at spørge efter dem..

på forhånd tak Rasmus

Link to comment
Share on other sites

Hej MOL...

Har netop registreret mig som bruger, men har længe fulgt med fra sidenlinjen, og har fundet super god inspiration til min træning. Men nu føler jeg lidt at jeg står i en problemstilling som jeg (indtil videre) ikke har kunne læse mig ud af. Og ja jeg har gennemlæst FAQ :wink: plus jeg har søgt rundt i både foraet for både maksimal muskeklvækst og træningsprogrammer...

Lidt om mig...

25 år

175 høj

74kg

spinkelt bygget

Træner 4-6 gange om ugen. Dag1: skulder, ryg Dag2: tri, bi Dag3: bryst

træningen varighed er mellem 45 min og 1,5 time

Derudover spiller jeg fodbold tirsdag, torsdag og lørdag

Har egentligt trænet i 3-4 år nu, men det har, de første par år været meget ustruktureret, og egentligt uden resultater. Da feriebillederne så kom hjem sidste sommer, tænkte jeg at nu skulle der altså til at ske noget :) Har så her på det første lidt over halve år opnået flotte resultater, primært med hjælp hentet fra MOL.. Vejer faktisk det samme som da jeg startede, men der er virkeligt blevet flyttet rundt på nogle kilo. Så har faktisk aldrig været så glad for min krop som jeg er nu.. :cool: Men den eneste sikre død er stilstand... :w00t:

Vil gerne blive ved med at tage på, så er udemærket klar over at der skal noget mad indenbors med den ralativt megen aktivitet, og den del føler jeg egentligt at jeg har god styr på. Føler næsten at jeg er ved at æde mig ihjæl nogle gange.. :crazy:

Så til problemet...

Kører som regel 5-7 øvelser per muskelgruppe, hvor jeg kører 5 sæt af 6-10 rep... og det føler jeg egentligt at jeg har haft fin succes med at få smidt nogle kg på kroppn. Men føler bare, at det er på tide at ændre til noget andet, evt 5x5, eller noget helt andet, har bar virkeligt ikke kunne finde mig et svar nogle steder der har været i stand til, at overbevise mig om at det her er løsningen på mit problem.

Håber at der er nogle af jeg der kan hjælpe mig... :blush:

Hvis i synes at i mangler nogle oplysninger skal i være velkommen til at spørge efter dem..

på forhånd tak Rasmus

du har tilsyneladende ikek læst nok på MOL så, 5 - 7 øvelser pr muskelgruppe?? Hva regner du med at få ud af det :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Nok et resultat af dårlige vaner, helt tilbage til da jeg startede. og trænede på et tidspunkt med en der lavede imponerende resultater på den måde.. Og så det faktum at jeg har haft flotte resultater med den fremgangsmåde.

Har da også overvejet om jeg har skulle ned i 3-4 øvelser, men har jo følt at det har været en fin progesiv fremgang. Men det er da måske nok rigtigt at jeg så måske har haft fokus på at læse op på det forkerte, eftersom jeg mente at min "problem" lå på sæt/rep og ikke antal øvelser...?!

Men det er jo derfor jeg er ny, og du er gammel i gården... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nok et resultat af dårlige vaner, helt tilbage til da jeg startede. og trænede på et tidspunkt med en der lavede imponerende resultater på den måde.. Og så det faktum at jeg har haft flotte resultater med den fremgangsmåde.

Har da også overvejet om jeg har skulle ned i 3-4 øvelser, men har jo følt at det har været en fin progesiv fremgang. Men det er da måske nok rigtigt at jeg så måske har haft fokus på at læse op på det forkerte, eftersom jeg mente at min "problem" lå på sæt/rep og ikke antal øvelser...?!

Men det er jo derfor jeg er ny, og du er gammel i gården... :wink:

Smid dit program herind - det giver grundlag for bedre og mere konkrete råd. Det lyder dog som et sindsygt program du har gang i hvis du virkelig kører så mange øvelser pr. muskelgruppe. Det må virkelig tage lang tid, selv med et splitprogram...

Edited by Keki
Link to comment
Share on other sites

Jamen har du fremgang med så mange øvelser kan du godt fortsætte med det, jeg vil bare ikke mene det er hverken optimalt eller nødvendigt uanset hvad dit mål med træningen er..

Men prøv at kig her på siden, der vil du finde masser af inspiration

Link to comment
Share on other sites

jeg synes jeg ofte ser (hvad jeg tror også gælder dig!) mange i div. centre som har et lidt simpelt problem - de presser sig langt fra hårdt nok!

hvis jeg træner til en rep fra absolut failure, så løfter jeg altså højest stangen alene i 7 øvelse til samme muskel gruppe.

med så mange øvelser ville jeg slet ikke kunne løfte mine arme efter træningen. så skær lidt ned, og pres dig lidt mere. men hold rep range efter min mening. 8-12 rep. 3-4 set 2-4 øvelser.

Link to comment
Share on other sites

Super lækkert med nogle gode svar.. :bigsmile:

Det er nok ikke helt forkert at jeg har en grim tendens til ikke at presse mig helt nok, tror faktisk at jeg kan hive en masse fremgang alene på det... :tongue:

Med hensyn til træning af ben, har jeg trænet dem hele vinteren, og ville faktisk gerne blive ved, selvom mine ben egentligt altid har pænt store og markeret, så der er egentligt en god symetri mellem over/under-krop, men har bare virkeligt svært ved at få det til at passe ind med 3xfodbold om ugen, var simpelthen så ødelagt de første uger hvor jeg kombinerede det..

Så min konklusion må være at jeg skærer ned til 3-4 øvelser om holder sæt/rep, og så bare gir den max gas... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Super lækkert med nogle gode svar.. :bigsmile:

men har bare virkeligt svært ved at få det til at passe ind med 3xfodbold om ugen, var simpelthen så ødelagt de første uger hvor jeg kombinerede det..

Så min konklusion må være at jeg skærer ned til 3-4 øvelser om holder sæt/rep, og så bare gir den max gas... :smile:

Er klart hvis du har kørt 7 øvelser pr kropsdel;-)

Max gas er det i din verden til failure eller?? Kunne godt lyde lidt sådan

Link to comment
Share on other sites

Det er nok ikke helt forkert at jeg har en grim tendens til ikke at presse mig helt nok, tror faktisk at jeg kan hive en masse fremgang alene på det...

og 2½ time senere

har egentligt altid trænet til failure, selvom jeg har læst mig frem til at det ikke skulle være så hensigtsmæssigt...?

Nu fatter jeg nada :blink::blink::blink::blink::blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share