Kvindelige Bodybuildere


Blomsterhunden
 Share

Recommended Posts

Hvad der undre mig er, at i vil skrive en opgave, der tilsyneladende har et negativt billede på folk der går mod strømmen... det er da dem der bare følger efter der er galt på den!

Vi har aldrig haft i sinde at se hele denne opgave fra et negativt synspunkt. Vi beder blot om jeres overordnede mening, og håbede at i kunne gøre os klogere.

Som du selv siger, omhandler dette "folk der går imod strømmen". Altså er det svært tilgængeligt at finde infomation nogle steder.

Det har aldrig været vores mening at se dette fra nogen sider, men bare holde os neutrale...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hej Søren, Vi er 3 Drenge på 17-18 år. Grunden til at vi lige har valgt dette emne, er at vi skulle lave en synopsis opgave, omhandlende kroppen, sundhed og historien bag valgte emne. Vi fandt det så, at bodybuilding var væsenligt, da "trængen til at være stor", går helt til bage til antikkens grækenland, og andre gamle kulture. Men vi manglede noget af den baggrunds viden i her inde kunne bidrage til, og har været fantastiske til ;)

Jeg skal nok lægge en meddelse ind om hvordan det er gået.

Vi har fået den hjælp vi ønskede, og det er vi meget glade for, da vi som sagt fandt emnet lidt utilgængeligt, da vi ikke selv træner i fitness centre, dog går til lidt håndbold og spiller musik.

Mange tak for hjælpen :4thumbup:

Tak for det. Det er meget rart at vide hvem man taler med.

Jeg vil da lige tilføje at det ikke på noget tidspunkt har været mit indtryk, at I skulle have en negativ indgangsvinkel til emnet, så bare klø på! :wink: Men nu har jeg heller ikke forklaringsproblemer eller dårlig selvtillid i forhold til at have bodybuilding som en del af min levemåde, så jeg kan godt tåle at der kommer udefrakommendes syn på sporten, både positiv og negativ kritik, og, som jeres, undersøgende.

I øvrigt vil jeg opfordre til at lave noget "field research" - Meld jer i jeres lokale træningscenter og mærk på egen krop hvor fantastisk det er. De opløftende øjeblikke man kan opleve, er ikke helt ulig dem man kan opleve ved at lave musik (kender det selv, da jeg også spiller klaver og synger i kor!) - Og derudover kan I prøve at snakke med de store knægte og tøser i centeret. Jeg er sikker på at hvis I spørger ligeså sobert som I har gjort her, vil folk være meget villige til at fortælle hvad der driver dem.

Held og lykke med projektet. Jeg glæder mig til at høre nærmere.

Vh

Søren

Link to comment
Share on other sites

Tak for det. Det er meget rart at vide hvem man taler med.

Jeg vil da lige tilføje at det ikke på noget tidspunkt har været mit indtryk, at I skulle have en negativ indgangsvinkel til emnet, så bare klø på! :wink: Men nu har jeg heller ikke forklaringsproblemer eller dårlig selvtillid i forhold til at have bodybuilding som en del af min levemåde, så jeg kan godt tåle at der kommer udefrakommendes syn på sporten, både positiv og negativ kritik, og, som jeres, undersøgende.

I øvrigt vil jeg opfordre til at lave noget "field research" - Meld jer i jeres lokale træningscenter og mærk på egen krop hvor fantastisk det er. De opløftende øjeblikke man kan opleve, er ikke helt ulig dem man kan opleve ved at lave musik (kender det selv, da jeg også spiller klaver og synger i kor!) - Og derudover kan I prøve at snakke med de store knægte og tøser i centeret. Jeg er sikker på at hvis I spørger ligeså sobert som I har gjort her, vil folk være meget villige til at fortælle hvad der driver dem.

Held og lykke med projektet. Jeg glæder mig til at høre nærmere.

Vh

Søren

Vi har nu aflagt skriftlig så vel som mundlig fremlæggelse, og det gik vildt godt :D

Selvom vi nu er færdige med projektet, har jeg tænkt på at begynde i noget trænings center hallløjsa alligevel, da det har fanget min interresse.

Jeg kigger lidt i nogle andre tråde efter begynder anvisninger ;)

Mange tak for hjælpen alle sammen.

Mvh. Nikolaj

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med det, Nikolaj.

Jeg troede egentlig I havde mere tid til projektet, men det er fedt at I har kunne lave noget godt på så kort tid – og fint hvis I har kunne bruge de input vi har forsøgt at give her.

Det også glædeligt at høre at du har fået blod på tanden mht. at komme i gang med træning. Det er en god ide at du søger teoretisk fundament for træningen. På den måde kan du undgå at lave de typiske ”begynderfejl” og derved både gøre træningen mere interessant og sikre at du holder fast i den.

Held og lykke, og tak for opdatering

Vh

Søren

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share