"knæk" i leddene


vindruen
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har i længere tid undret mig over diverse knække-lyde fra mine led ved bevægelse. Nu er jeg igang med at træne og troede egentlig det ville afhjælpe problemet, da mit indtryk er at det skyldes inaktivitet. Men mine led knække stadig lige meget og hver gang jeg laver styrkeøvelserne og når jeg ligger på gulvet og strækker benene ud og hæver dem op, knækker det helt vildt i baglårene og lænden.....er det mon noget jeg skal have undersøgt eller er det bare for tidligt at vurdere om træning hjælper? (har været igang lidt over en måned.)

mvh Susanne

Link to comment
Share on other sites

det kan vist være Genetisk.

Mine led knækker, min fars led knækker, og min bedstefars led knækkeede da han var ung.

Gik i 9. klasse med en der havde nogen forældre der var fysser.

hun sagde at hvis man bevidst knækkede sine fingre kunne det i sidste ende give ledgigt

er dog ikke sikker på dette, men det lyder da meget sandsynligt.

hun sagde at dette kun galdte de "små led" og man skulle gøre det meget kontinuerligt

Link to comment
Share on other sites

hun sagde at hvis man bevidst knækkede sine fingre kunne det i sidste ende give ledgigt

er dog ikke sikker på dette, men det lyder da meget sandsynligt.

hun sagde at dette kun galdte de "små led" og man skulle gøre det meget kontinuerligt

Dette passer ikke

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share