Skulderskade


Morten D
 Share

Recommended Posts

Efter et styrt på ski har jeg i stigende grad problemer med den ene skulder. (Faktisk husker jeg ikke at have slået skulderen i styrtet, men smerterne begyndte derefter).

Jeg har opdaget, at jeg kun får smerter, når jeg laver sideværts løft med proneret hånd. Hvis min hånd er suppineret kan jeg løfte skulderen i hele bevægebanen uden problemer. Der er heller ingen smerter når jeg løfter armen forud eller bagud.

Nogle skud på en diagnose?

(Ja, jeg skal også nok søge læge...)

Edited by Los
Link to comment
Share on other sites

Efter et styrt på ski har jeg i stigende grad problemer med den ene skulder. (Faktisk husker jeg ikke at have slået skulderen i styrtet, men smerterne begyndte derefter).

Jeg har opdaget, at jeg kun får smerter, når jeg laver sideværts løft med proneret hånd. Hvis min hånd er suppineret kan jeg løfte skulderen i hele bevægebanen uden problemer. Der er heller ingen smerter når jeg løfter armen forud eller bagud.

Nogle skud på en diagnose?

(Ja, jeg skal også nok søge læge...)

Min erfaring siger at styrt på ski næsten altid resulterer i blokering af ribben.

Blokering af 1.ste ribben vil påvirke din skulder kraftigt, ligeledes vil andre cervicale eller højthoracale blokeringer påvirke biomekanikken i skulderen.

Som dr. flex siger er det umuligt at diagnosticere over det du skriver og uden at have det i hænderne.

Du er velkommen til at kigge forbi en af de klinikker, jeg er tilknyttet, smid en pm, så kan jeg give dig nærmere oplysninger uden at irritere ADMIN med reklame :smile:

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share