Super-Cooper


orhhh
 Share

Recommended Posts

Kendte engang en gut, som løb 4200m på en cooper.. men tror hvis man kan bruge termet "overmenneske", ihvertfald fysisk, så var han netop dette! Og sjovt nok han så ikke ud som en normal løber, men mere en som trænede meget anaerob!

Så alene på den baggrund er 4000+ ikke urealistisk, men meget svært at nå.. Men prøv at sætte del mål og hvis jeg ikke tager helt fejl vil du muligvis gå i stå ved de 3500 +/-

Link to comment
Share on other sites

Kendte engang en gut, som løb 4200m på en cooper.. men tror hvis man kan bruge termet "overmenneske", ihvertfald fysisk, så var han netop dette! Og sjovt nok han så ikke ud som en normal løber, men mere en som trænede meget anaerob!

Så alene på den baggrund er 4000+ ikke urealistisk, men meget svært at nå.. Men prøv at sætte del mål og hvis jeg ikke tager helt fejl vil du muligvis gå i stå ved de 3500 +/-

Hvor er det du kender mig fra siger du?

Link to comment
Share on other sites

Vil lige tilføje, at ham jeg referere til er to meter høj og også selv mødte muren ved ca. 3800m på 12m, men han tog 7-8kg pure muscle på og evnede derved, at nå de 4200m!

Så må jeg også kende vedkommende. 4200 meter på en cooper- test giver 8.30 min. på 3000 meter. Betragtes en "ren" 3000 meter, vil tiden formentlig være hurtigere, da der løbes 1 km mindre. Dette medfører en placering som nr. 2 på ranglisten i SPARTA for hele 2007, kun slået af Hernik Them, endvidere omkring 15-20 på alle tiders rangliste. Jeg kan derfor have min tvivl, medmindre han er kendt ansigt indenfor dansk atletik.

:)

Link to comment
Share on other sites

Undre mig lidt over, at du ikke engang kan huske hans navn. Hvor opnåede han 4200meter på 12min ? lyder lidt mærkeligt hvis en på det niveau går ud, og laver en sådan præstation i trænning.

Hvis man omregner hans tid via den tidligere nævnte runningcalculator, ville han faktisk have kunnet vundet DM på 5km sidste år!

12min/4,2 * 4 = 11.26 på 4km

Hvis man så smider ovennævnte ind i runningcalculatoren, så giver det en tid på 14.36 (han burde tilmed have kunnet løbet en lille smule hurtigere end dette)

Dm på 5km blev vundet med en tid på 14.35.18

Link to comment
Share on other sites

Det jeg noterer mig er at forbedringen kom efter en kraftig vægtøgning. Med mindre jeg skal læse det som at fedt er blevet "omdannet" til muskler, forstår jeg slet ikke den store forbedring på en i forvejen fin præstation. :nonono:

Under alle omstændigheder er der tale om et stort løbetalent. :4thumbup:

Vedkommende kan også have været kraftig undervægtig, men det plejer jo netop at være en sund løberstatur. :devil:

Man kan selvfølgelig også stille tidtagningen og opmålingen i tvivl. Endelig kan det være at Mytens bekendt har fortalt en lystfiskerhistorie. :bigsmile:

Edited by Philty
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share