Cut/kill fat


MaximusMaximus
 Share

Recommended Posts

I grove træk kan jeg reglerne for at cutte, altså: skære ned på carbs og hold fast i protein enda øge protein indtag.

Men for at "kill the fat" hjælper lidt cardio træning i en eller anden form uden tvivl. Jeg har hørt at lav intensitet så som rask gang er sagen, selvfølgelig efter man har styrke trænet, mens andre siger interval løb ect er bedre.

Hvad virker for jer og hvor lang tid cardio/fat killing laver i pr gang?

Link to comment
Share on other sites

Har du tænkt dig at fyre den max af med cardio 2 til 2½ time efter styrketræning? :4thumbup:

Min skulder er lidt fucked op, så ikke noget styrketræning lige nu.

Tidliger kørte jeg ½ time Cross trainer underkrop ½ time cross trainer overkrop ½ time sofacykel nogle gange tog jeg en ½ time cross trainer mere, har været oppe på 21½ times træning om ugen.

Min nuværende program(når skulderen er i orden) 1 time cross trainer over eller under krop ½ time sofacykel og nogle gange ½ time cross mere.

Link to comment
Share on other sites

Det er smartest at køre din "fedtforbrændings træning" i starten af et program, herefter kan du så lave dit styrketræning, ikke omvendt.

For maksimal fedtforbrænding anbefales der en puls(afhænger fra person til person) mellem 130 og 150. du kan finde din maksimale træningspuls (for fedtforbrænding) her http://www.slankeassistent.dk/traening-puls-hjerteslag.php

Den bedste måde at tabe sig på er helt enkelt, spis fornuftigt, drop alt med sukker i, og dyrk motion regelmæssigt, og ikke overdrevet. Du taber dig IKKE mere af at spurte 30 min om dagen frem for at løbe med en snit puls på 145, tværtimod, plus den største fordel, du undgår nemmere skader.

Link to comment
Share on other sites

Det er smartest at køre din "fedtforbrændings træning" i starten af et program, herefter kan du så lave dit styrketræning, ikke omvendt.

For maksimal fedtforbrænding anbefales der en puls(afhænger fra person til person) mellem 130 og 150. du kan finde din maksimale træningspuls (for fedtforbrænding) her http://www.slankeassistent.dk/traening-puls-hjerteslag.php

Den bedste måde at tabe sig på er helt enkelt, spis fornuftigt, drop alt med sukker i, og dyrk motion regelmæssigt, og ikke overdrevet. Du taber dig IKKE mere af at spurte 30 min om dagen frem for at løbe med en snit puls på 145, tværtimod, plus den største fordel, du undgår nemmere skader.

Det er desværre ikke korrekt. Studier viser at fedtforbrænding efter styrketræning er klart bedst.

Link to comment
Share on other sites

Det er desværre ikke korrekt. Studier viser at fedtforbrænding efter styrketræning er klart bedst.

Thank you :wink:

Hvilken form for cardio er nok også efter smag/skader. Hvis man nu er til former for lav intensitet ala rask gang/stille og rolig cykel tur/ eller cross trainer. Skal man være omkring mindst 20 min ca?

Edited by MaximusMaximus
Link to comment
Share on other sites

Thank you :wink:

Hvilken form for cardio er nok også efter smag/skader. Hvis man nu er til former for lav intensitet ala rask gang/stille og rolig cykel tur/ eller cross trainer. Skal man være omkring mindst 20 min ca?

Du vil ikke forbræde ret mange kalc, ved 20 min motion ved lav intensitet, du skal meget højer op, mindst en time, helst mere.

Link to comment
Share on other sites

rask gang i 20 min. lyder da for lidt? altså hvorfor ikk bare lave et styrke trænings program, hvor du så har tid til 30-54 min. cardio efter ?.. kunne evt. være et program hvor du lavede 12 reps, med måske 3-4 set, og du så bare holdte pulsen oppe.. altså ingen lange pauser..

det jeg gjorde var at løbe ca. 45- 30 min om morgen 3-4 om ugen. også kørte jeg ellers 3-splits hvor jeg satte reps op, samtidig med insentiteten var øget.

det hjalp virkelig meget.. virkelig lækkert, fordi man føler det hele går meget hurtiger når insentiteten bliver forhøjet!

alt det der haløj med hvornår og sådan man skal dyrke sin cardio er noget crap at gå efter... gør det der hvor du føler du har tid, så vil du også få meget mere ud af den!!

men lyder at hård cardio ikke er noget for dig, så kunne du evt. bare lave noget power-walk..

held og lykke her fra :4thumbup:

Edited by Fynolt
Link to comment
Share on other sites

rask gang i 20 min. lyder da for lidt? altså hvorfor ikk bare lave et syrke trænings program, hvor du så også har tid til 30-54 min. cardio efter ?.. kunne evt. være et program hvor du lavede 12 reps, med måske 3-4 set, og du så bare holdte pulsen oppe.. altså ingen lange pauser..

det jeg gjorde var at løbe ca. 45- 30 min om morgen 3-4 om ugen. også kørte jeg ellers 3-splits hvor jeg satte reps op, samtidig med insentiteten er blev øget.

det hjalp virkelig meget.. virkelig lækkert, fordi man føler det hele går meget hurtiger når insentiteten bliver forhøjet!

men lyder at hård cardio ikke er noget for dig, så kunne du evt. bare lave noget power-walk..

held og lykke her fra :4thumbup:

Styrketræner jævntligt ca 3-4 gange om ugen, mangler bare lidt cardio, til når fedtet skal skræles af til sommer :cool:

Ville høre div råd fra andre, med hvad der fungere for jer :smile:

Hård cardio kan nok godt også være sagen hvis det er interval der virker....?

Teorien med lav intensitet er ved at man har smidt en masse "hurtig" energi ved styrketræningen skulle det være "mere/bedre" fedt forbrændene at køre lav intenst eller hård interval. Efter det jeg har hørt.

Link to comment
Share on other sites

Styrketræner jævntligt ca 3-4 gange om ugen, mangler bare lidt cardio, til når fedtet skal skræles af til sommer :cool:

Ville høre div råd fra andre, med hvad der fungere for jer :smile:

Hård cardio kan nok godt også være sagen hvis det er interval der virker....?

Teorien med lav intensitet er ved at man har smidt en masse "hurtig" energi ved styrketræningen skulle det være "mere/bedre" fedt forbrændene at køre lav intenst eller hård interval. Efter det jeg har hørt.

Det du snakker om er fedtforbræningszonen det er bare en gammel skørne.

Læs evt mere her. http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vae...braendingszone/ og her http://www.motion-online.dk/blogsektion/sundhed_og_vaegt/

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Det du snakker om er fedtforbræningszonen det er bare en gammel skørne.

Læs evt mere her. http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vae...braendingszone/ og her http://www.motion-online.dk/blogsektion/sundhed_og_vaegt/

Den findes jo på en måde, for man får jo ikke en overvægtig person på 130kg til at lave hård interval løb vel? personen ville med fordel kunne lave lidt rask gang for ikke at overbelaste knæ osv, køre let interval på en cykel. Ergo hans fedtforbræningszone :tongue:

Det er smartest at køre din "fedtforbrændings træning" i starten af et program, herefter kan du så lave dit styrketræning, ikke omvendt.

For maksimal fedtforbrænding anbefales der en puls(afhænger fra person til person) mellem 130 og 150. du kan finde din maksimale træningspuls (for fedtforbrænding) her http://www.slankeassistent.dk/traening-puls-hjerteslag.php

Den bedste måde at tabe sig på er helt enkelt, spis fornuftigt, drop alt med sukker i, og dyrk motion regelmæssigt, og ikke overdrevet. Du taber dig IKKE mere af at spurte 30 min om dagen frem for at løbe med en snit puls på 145, tværtimod, plus den største fordel, du undgår nemmere skader.

Det her ville jeg kalde den gamle skrøne. Altså at ens puls skal være mellem dit og dat, ikke under eller over.

Edited by MaximusMaximus
Link to comment
Share on other sites

Den findes jo på en måde, for man får jo ikke en overvægtig person på 130kg til at lave hård interval løb vel? personen ville med fordel kunne lave lidt rask gang for ikke at overbelaste knæ osv, køre let interval på en cykel. Ergo hans fedtforbræningszonen :tongue:

Jeg har fint kunne køre hård Cardio med en vægt på 133 kg(max 164,8 kg) det er selvfølig letter med mine 102 kg nu, men det er bare at komme i gang og køre så meget som man kan.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fint kunne køre hård Cardio med en vægt på 133 kg(max 164,8 kg) det er selvfølig letter med mine 102 kg nu, men det er bare at komme i gang og køre så meget som man kan.

Fair nok, typisk ville man ikke andbefale det som start hvis det er løb vi snakker om. Det bare min mening.

Link to comment
Share on other sites

Den findes jo på en måde, for man får jo ikke en overvægtig person på 130kg til at lave hård interval løb vel? personen ville med fordel kunne lave lidt rask gang for ikke at overbelaste knæ osv, køre let interval på en cykel. Ergo hans fedtforbræningszone :tongue:

Det her ville jeg kalde den gamle skrøne. Altså at ens puls skal være mellem dit og dat, ikke under eller over.

hehe, ja hvis man vejer så meget, er der helt sikkert andre former for cardio end løb som ville være sundest for kroppen.

Men min mening er nu bare at man skal finde det tidspunkt man har mest energi/lyst/tid til sin cardio, fordi ellers bliver det noget crap i længden... alt det der med hvornår man gør det osv. pisse nedren hvis man ikk lyster nok for det.. men er jo min erfaring erfaring/mening

Link to comment
Share on other sites

Hvis styrketræningen er korrekt er 20-30 minutters lavintensitet/mellemintensitets cardio efter styrketræningen rigeligt. Der er ingen grund til at dyrke cardio i flere timer efter styrketræning, når det ikke er nødvendigt.

Jeg formoder du også gerne vil holde på muskelmassen maximus?

Link to comment
Share on other sites

kan det passe at jeg har hørt at man skal køre cardio mindre hårdt, fordi det skal gå langsomt når man taber sig ellers mister man muskelmasse`? :crazy:

Well, i første omgang er det svært nok for de fleste i det hele taget at tabe sig, så det virker ganske unødvendigt at begrænse sig med den årsag.

Mængde, frekvens og intensitet af cardio skal selvfølgelig tilpasses den enkeltes tid, evner og træningstilstand osv.

I forhold til tab af muskelmasse, så vil det for de fleste kun være relevant hvis en hård diæt (dvs meget lavt indtag) kombineres med meget motion (flere timer dagligt), eller en meget hård diæt helt uden træning, og selv da afhænger det helt af situationen. En overvægtig kan tillade sig langt mere end én der skal skrælle de sidste få procent fedt af for at ramme strandformen.

Link to comment
Share on other sites

Hvis styrketræningen er korrekt er 20-30 minutters lavintensitet/mellemintensitets cardio efter styrketræningen rigeligt. Der er ingen grund til at dyrke cardio i flere timer efter styrketræning, når det ikke er nødvendigt.

Jeg formoder du også gerne vil holde på muskelmassen maximus?

Helt sikkert! :smile: lidt nederen at skrumpe den forkerte måde :dry: Så snakker vi også mindst 20-30 min cardio, 3 x pr uge ca ik?

Link to comment
Share on other sites

Hvis styrketræningen er korrekt er 20-30 minutters lavintensitet/mellemintensitets cardio efter styrketræningen rigeligt. Der er ingen grund til at dyrke cardio i flere timer efter styrketræning, når det ikke er nødvendigt.

Lyder spændende! Det er noget jeg vil prøve at implementere. Men hvordan så med PWO-shaken, skal den så bare indtages efter man er færdig med cardioen? :)

Link to comment
Share on other sites

Lyder spændende! Det er noget jeg vil prøve at implementere. Men hvordan så med PWO-shaken, skal den så bare indtages efter man er færdig med cardioen? :)

Hvis formålet er fedttab, så ja. Det skal dog siges at den form for cardio virker bedst, hvis træningen er tilrettelagt derefter. Et "udtømningspas" med højre reps uden pauser efterfulgt af 20-30 minutter af cardio er virkeligt effektivt hvis formålet er fedtafbrænding.

Link to comment
Share on other sites

Hvis formålet er fedttab, så ja. Det skal dog siges at den form for cardio virker bedst, hvis træningen er tilrettelagt derefter. Et "udtømningspas" med højre reps uden pauser efterfulgt af 20-30 minutter af cardio er virkeligt effektivt hvis formålet er fedtafbrænding.

Yes, jeg er med. Det vil jeg afprøve den næste måneds tid. :)

Link to comment
Share on other sites

ved ikke om det passer ind her, men her om ca et år, havde jeg regnet med at cutte, men jeg er bare ikke

100% klar over hvad jeg skal gøre?

sådan som jeg tror det er , er at jeg bare skal træne ligesomfør og så cardio efter træning? men hvordan med kosten skal man bare det samme der?

og så har jeg hørt mange bliver større (muskelmæssigt) når de cutter, og det vil jeg også gerne. hvordan?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share